Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Πριν πολλά – πολλά χρόνια, όταν τα τετράτροχα ήταν «αναλογικά», υπήρχε ένας τρόπος να εκκινήσει ένα αυτοκίνητο που αρνούταν να πάρει μπροστά είτε λόγω μπαταρίας, είτε λόγο μίζας. Ο τρόπος ήταν απλός: ο οδηγός έβαζε 2η η 3η ταχύτητα στο κιβώτιο, πατούσε τον συμπλέκτη και το αυτοκίνητο σπρωχνόταν (από άλλους) ή αφηνόταν να κυλήσει σε κατηφόρα. Όταν η ταχύτητα ήταν αρκετή ώστε να υπερνικήσει την συμπίεση του κινητήρα, ο οδηγός άφηνε απότομα το πόδι από τον συμπλέκτη, οι κινητήριοι τροχοί «γύριζαν» το μοτέρ σαν μίζα και το αυτοκίνητο έπαιρνε μπροστά. Η τεχνική αυτή, που ονομάζεται «push start», ήταν ευρέως γνωστή / διαδεδομένη και είχε σώσει χιλιάδες κόσμου από τα να μείνει στη μέση του πουθενά.
Οι λόγοι που το «push start» δεν μπορεί και δεν πρέπει να εφαρμόζεται στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πολλοί. Πρώτα απ΄ όλα, εκ των πραγμάτων, είναι αδύνατο ένα μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο να ξεκινήσει με αυτό τον τρόπο και δεν θα πρέπει ποτέ να επιχειρηθεί η αλλαγή από Ν σε D, ενώ το αυτοκίνητο κυλά με σβηστό κινητήρα – μπορεί να προκληθεί σοβαρή μηχανική ζημιά.
Ύστερα είναι τα ηλεκτρονικά χειρόφρενα και τα Start – Stop συστήματα που θα πρέπει με κάποιο τρόπο να παρακαμφθούν, ενώ το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται σε λειτουργία. Σε γενικές γραμμές, μόνο αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο μπορούν να εκκινήσουν έτσι αλλά και πάλι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι.
Ο καταλύτης είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα και ακριβά εξαρτήματα του κινητήρα. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό ψεκασμό, η ECU (μονάδα ελέγχου) χρειάζεται σταθερή τάση για να ψεκάσει σωστά το καύσιμο. Στην «push-start» τεχνική, μέχρι που ο εναλλάκτης να ξεκινήσει να δουλεύει σωστά, ο ψεκασμός και η ανάφλεξη αποσυντονίζονται — με αποτέλεσμα άκαυστη βενζίνη να περνά στον καταλύτη. Όταν ο κινητήρας τελικά πάρει μπροστά, αυτή η βενζίνη αναφλέγεται μέσα στην εξάτμιση, προκαλώντας απότομη αύξηση θερμοκρασίας (έως και 1.000°C) και πιθανή τήξη ή ρωγμές στο κεραμικό πλέγμα του καταλύτη.
Το αποτέλεσμα; Μειωμένη απόδοση, αυξημένη κατανάλωση, και ένα check engine light που προαναγγέλλει μια δαπανηρή αντικατάσταση, με κόστος που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ.
Αν το πρόβλημα είναι μια «πεθαμένη» μπαταρία, όταν ένα αυτοκίνητο ξεκινήσει απότομα με «push start», ο εναλλάκτης (alternator) φορτίζει μια μπαταρία με πολύ χαμηλή τάση. Αυτό δημιουργεί αιχμές ισχύος στο ρεύμα (voltage spikes) που μπορούν να προκαλέσουν βλάβες σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά κυκλώματα, όπως ο εγκέφαλος του κινητήρα, οι αισθητήρες ή το σύστημα ABS.
Όταν σπρώχνεις ένα αυτοκίνητο με σβηστό κινητήρα ή το αφήνεις να τσουλήσει σε κατηφόρα δεν λειτουργούν η υποβοήθηση φρένων και το υδραυλικό τιμόνι.
Η τρομπά φρένων και η αντλία υδραυλικού τιμονιού παίρνουν κίνηση από τον κινητήρα. Χωρίς αυτές, τα φρένα γίνονται σκληρά και το τιμόνι βαρύ, με τον οδηγό να ξαφνιάζεται από αυτή την αλλαγή, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος.
…και δεν αναφερόμαστε μόνο στη σύγχρονη τεχνολογία των αυτοκινήτων που καθιστά ουσιαστικά απαγορευτικό το «push start». Τα κινητά τηλέφωνα και η ευρεία κάλυψη δικτύου σε όλες τις περιοχές, καθιστούν την επικοινωνία πιο εύκολη από πότε. Το «αβοήθητο» των παλιότερων δεκαετιών, αυτό που σήμαινε ότι μπορεί να χρειαστεί να περπατήσεις χιλιόμετρα μέχρι που να βρεις τηλέφωνο, έχει μετατραπεί απλά σε «αναποδιά», που μπορεί να λυθεί πολύ εύκολα και γρήγορα απλά με μια κλήση ή ένα μήνυμα. Ας αφήσουμε λοιπόν το «push start» γιατί εκτός του ότι είναι πολύ πιθανό να μην μπορεί να εφαρμοστεί μπορεί τελικά να προκαλέσει πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι λύνει.
Οι σωστές εναλλακτικές αν το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά είναι οι εξ΄λης:
Συμπέρασμα: Το «push start» είναι λύση ανάγκης για παλιά, απλά αυτοκίνητα. Στα σύγχρονα, το ρίσκο είναι πολύ μεγαλύτερο από το όφελος. Προτίμησε καλώδια ή booster, γλίτωσε το πορτοφόλι και φρόντισε για την ασφάλειά σου.
Πηγή: autotypos.gr
Διαβάστε επίσης:
BMW 330e (LCI) 2025 και… ξερό ψωμί – Επέστρεψε φρεσκαρισμένη με περισσότερη αυτονομία
Ράλι Ιαπωνίας: Ο Οζιέ διατήρησε ζωντανές τις ελπίδες για τον τίτλο
Αττική Οδός: Ο …Χάρος βγήκε παγιανιά – 56χρονος έκανε οπισθοπορεία στη ΛΕΑ για περίπου 1,5χλμ.
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.