24/01/2019 02:30:07
1.1.2019 / ΥΠΑΤΙΑ ΚΟΚΚΙΝAΚΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2053 στις 27-12-2018

Τα «στρατιωτάκια» της Google

Τα «στρατιωτάκια» της Google - Media

 

Οι «μόνιμοι» καλούνται να... καρφώνουν τους έκτακτους

Πολύ βολικό παιχνίδι τα στρατιωτάκια και ιδιαίτερα... χριστουγεννιάτικο. Μπορείτε να τα βάλετε να κάνουν ό,τι επιθυμείτε, υπακούουν πιστά τις εντολές σας, αφού δεν έχουν άλλη επιλογή, μπορείτε να τα σκοτώσετε, ακόμη μπορείτε να τα κάνετε να στρέψουν τα όπλα τους στον ίδιο τους τον εαυτό.

Με τέτοιους όρους δουλεύουν και οι εργαζόμενοι στην Google. Τα «στρατιωτάκια» της εταιρείας δεν πρέπει να επιβραβεύουν ορισμένους εργαζόμενους, δεν πρέπει να τους προσκαλούν σε όλες τις συναντήσεις και δεν πρέπει να τους επιτρέπουν να καταρτίζονται επαγγελματικά, όπως αποκαλύπτει εσωτερικό εκπαιδευτικό έγγραφο που δημοσίευσε ο «Guardian».

Οι οδηγίες δείχνουν στους υπαλλήλους της Google πώς να επικοινωνούν με τους δεκάδες χιλιάδες συνεργάτες, πωλητές και εργολάβους – μια κατηγορία εργαζομένων που είναι γνωστή στην Google ως TVC. «Η συνεργασία με τους TVC και τους υπαλλήλους της Google είναι διαφορετική» αναφέρει το έγγραφο που φέρει τον τίτλο «The ABCs of TVCs» (Η αλφαβήτα των TVC).

Οι αμερικανικές εταιρείες εδώ και καιρό χρησιμοποιούν επιχειρήσεις και υπεργολάβους για να καλύψουν τα κενά τους και να εκτελούν εξειδικευμένες εργασίες, αλλά η Google πέτυχε μια διόλου τιμητική «διάκριση» φέτος, όταν το Bloomberg ανέφερε ότι στις αρχές του 2018 η εταιρεία δεν απασχολούσε άμεσα την πλειονότητα του εργατικού της δυναμικού.

Όπως ανέφερε εργαζόμενος με πρόσβαση στα στοιχεία της Google, από τους 170.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που εργάζονται τώρα σε αυτήν, μόλις το 50,05% είναι υπάλληλοι πλήρους απασχόλησης. Το υπόλοιπο 49,95% είναι εργολαβικώς απασχολούμενοι.

Δύο ταχύτητες

Κατά συνέπεια η εταιρεία - κολοσσός του Διαδικτύου λειτουργεί σε δύο ταχύτητες ακόμη και στον εργατικό της ακτιβισμό.

Μετά τη συμμετοχή 20.000 εργαζομένων σε παγκόσμια πορεία διαμαρτυρίας την 1η Νοεμβρίου, η εταιρεία ενέδωσε ταχύτατα σε ένα από τα αιτήματα των διαδηλωτών τερματίζοντας την αναγκαστική διαιτησία σε περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης – αλλά μόνο για τους υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης.

Στις 5 Δεκεμβρίου οι διοργανωτές της πορείας δημοσίευσαν μια ανώνυμη ανοικτή επιστολή που απευθύνθηκε στον διευθύνοντα σύμβουλο της Google, Sundar Pichai. Η επιστολή περιγράφει μερικές από τις ανησυχίες που αντιμετωπίζουν οι εργολάβοι λόγω της διαφορετικής μεταχείρισης της Google, συμπεριλαμβανομένων χαμηλότερων μισθών και «ελάχιστων οφελών».

Όμως, πέρα από την οικονομική ανισότητα, η επιστολή επικεντρώθηκε στην άνιση πρόσβαση στις πληροφορίες. «Η Google συνήθως αρνείται την πρόσβαση των TVCs σε πληροφορίες που σχετίζονται με τις δουλειές και τη ζωή μας» αναφέρει η επιστολή.

«Όταν συνέβη το τραγικό περιστατικό με πυροβολισμούς στο YouTube τον Απρίλιο του 2018, η εταιρεία έστειλε ενημερώσεις ασφαλείας σε πραγματικό χρόνο στους υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης αφήνοντας τους TVCs ανυπεράσπιστους στη γραμμή του πυρός. Στη συνέχεια οι TVCs αποκλείστηκαν από τη συζήτηση την επόμενη μέρα».

Η Google αμφισβήτησε αυτόν τον ισχυρισμό λέγοντας ότι εργάστηκε για την παροχή ενημερώσεων ασφαλείας για τους TVCs κατά τη διάρκεια του συμβάντος, αν και ορισμένες πληροφορίες αποστέλλονταν μέσω διαφορετικού λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή προέρχονταν από άμεσους εργοδότες των TVCs.

Τα έγγραφα

Το έγγραφο καθοδηγεί τους υπαλλήλους της Google να μην προσκαλέσουν τους εργολάβους σε συνεδριάσεις, σε ομαδικές εκδηλώσεις ή στην εβδομαδιαία συνάντηση της εταιρείας. Πράγματι, σύμφωνα με δύο υπαλλήλους, η εταιρεία κρατάει συχνά μακριά από τις συναντήσεις τούς υπαλλήλους ασφαλείας και τους TVCs. Μάλιστα, οι φύλακες και οι TVCs φοράνε κόκκινες κονκάρδες, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους, που φοράνε λευκές.

Το εκπαιδευτικό έγγραφο περιλαμβάνει μια σειρά από σενάρια που ενδέχεται να συναντήσουν οι υπάλληλοι της Google όταν εργάζονται με TVC. Για παράδειγμα εξηγεί αν ο υποθετικός υπάλληλος Γκάρι θα πρέπει να ανταμείψει την ομάδα πωλητών του με τα μπλουζάκια της Google, αφού ολοκληρώσουν ένα σημαντικό έργο.

«Ο Γκάρι δεν πρέπει να τους ανταμείψει με μπλουζάκια» εξηγεί το έγγραφο, επειδή «τα μπόνους και άλλα δώρα θεωρούνται φορολογητέο εισόδημα στο άτομο». Αντ’ αυτού συνιστάται στον Γκάρι να στείλει ένα ευχαριστήριο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να γράψει ένα θετικό σχόλιο στο G+, το κοινωνικό δίκτυο που χρησιμοποιεί εσωτερικά η Google.

Ένα άλλο σενάριο δείχνει τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος υπεύθυνος της Google παρατηρεί ότι ένας TVC έχει καταχωρίσει την Google ως εργοδότη της στο LinkedIn. «Οι υπάλληλοι της Google ενθαρρύνονται να αναφέρουν τους TVCs μέσω ανώνυμης φόρμας ή να αναφέρουν τους TVCs στον άμεσο εργοδότη τους», σύμφωνα πάντα με το έγγραφο.

Άλλοι κανόνες αφορούν την πληρωμή των εξόδων για ταξίδια – τα οποία οι TVCs δεν πρέπει να πληρώνουν με G-card – ή ιατρικά ζητήματα και μαθήματα επαγγελματικής ανάπτυξης. Επιπλέον οι ίδιοι υπάλληλοι δεν μπορούν να εγγραφούν ή να παρακολουθήσουν μαθήματα κατάρτισης ή επαγγελματικής εξέλιξης.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.