09/12/2019 00:51:46

Τα 5 νέα μεγάλα έργα για τα οποία θα «πολεμήσουν» οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας

Τα 5 νέα μεγάλα έργα για τα οποία θα «πολεμήσουν» οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας - Media

 

Έργα πολλών εκατομμυρίων ευρώ έχουν προγραμματιστεί να υλοποιηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα τα οποία θα τροφοδοτήσουν αφενός μεν με νέο αντικείμενο τους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας και αφετέρου θα ενισχύσουν σημαντικά το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων τους.

Για το λόγο αυτό η μάχη ανάμεσα στους Ομίλους αναμένεται να είναι σκληρή. Σύμφωνα με το Bankingnews.gr τα έργα που θα αποτελέσουν το «μήλο της έριδος» μεταξύ των κατακευαστικών είναι τα παραάτω

Το βόρειο τμήμα του Ε 65

Το τμήμα του οδικού άξονα μήκους 63 χιλιομέτρων, συνολικού προύπολογισμού 450 εκατ ευρώ, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα των επόμενων ετών και αφορά τη σύνδεση των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό.

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος είναι η μοναδική από το σύνολο του αυτοκινητόδρομου με μήκος 190 χιλιόμετρα που είναι σε εκκρεμότητα καθλως ήδη λειτουργεί το μεσαίο τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, ενώ σε εξέλιξη είναι τα έργα για το νότιο κομμάτι του Ε65, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα.

Επεκτάσεις Αττικής Οδού

Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το οποίο όμως θα είναι απόλυτο συνυφασμένο με το σχεδιασμό του λιμανιού του Λαυρίου.

«Αν δεν παρθούν αποφάσεις για το τι θα γίνει με το λιμάνι του Λαυρίου, δεν πρόκειται να γίνει κάτι με τις επεκτάσεις τις Αττικής Οδού αλλά ούτε και με την επέκταση του Προαστιακού», ανέφεραν χαρακτηριστικά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών στο bankingnews.

Να σημειωθεί ότι το έργο της επέκτασης του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου μετρά ήδη 12 χρόνια και σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό θα έχει μήκος 31 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό περί τα 300 εκατ. ευρώ.

Η γραμμή θα ξεκινούσε από το Κορωπί, θα διέσχιζε το Μαρκόπουλο και θα κατέληγε στο λιμάνι του Λαυρίου.

Μάλιστα η σχετική προμελέτη προέβλεπε τη δημιουργία δύο σταθμών σε Μαρκόπουλο και Λαύριο, αντίστοιχα, και συνολικά επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγυάλι, Θορικό και Λαύριο.

BOAK

Μέχρι το τέλος του έτους 2019 αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με την δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ).

Σύμφωνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την χρηματοδότηση του έργου και από που θα προέλθουν τα κεφάλαια για την υλοποίηση του.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα προβλέπεται η τοποθέτηση διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις που έχουν σημειωθεί σε τοπικό επίπεδο.

Να σημειωθεί ότι τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης: το Χανιά - Χερσόνησος και το Χερσόνησος - Νεάπολη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας.

Το πρώτο τμήμα, το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ.

Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου από Χερσόνησος μέχρι Νεάπολη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.

 

Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος

 

Εν αναμονή, βρισκόμαστε της δεύτερης φάσης του Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος, για το οποίο έχουν ήδη κατατεθεί τρεις προσφορές.

Ο μειοδότης που θα αναδειχτεί θα αναλάβει την εκμετάλλευση του έργου για 30 χρόνια.

Το έργο της μόνιµης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας - Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.

Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυµβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για την σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος - Κερατσινίου - Πειραιά.

Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ΄ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο.

 

ΚΤΕΛ Ελαιώνα

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για το νέο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων που θα κατασκευαστεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα.

To έργο θεωρείται υψίστης σημασίας για τον νομό Αττικής, ο οποίος σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.

Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η Λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η Λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραΐσκάκη.

Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται στα 90 εκατ., τα οποία μπορούν να εξευρεθούν, είτε από την ΕτΕΠ και το «πακέτο Γιούνκερ», είτε από δανεισμό των ΚΤΕΛ, είτε από την κοινοπραξία εταιρειών που θα αναλάβουν την κατασκευή του.

Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές. Οι εμπορικές χρήσεις θα εκτείνονται σε 16.000 τ.μ., προβλέπουν μέχρι και ξενοδοχείο. Αντίστοιχα, 50.000 τ.μ. προορίζονται για ΚΤΕΛ, ταξί και αστικές συγκοινωνίες.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.