24/10/2020 15:18:59

Θωρακική δισκοκήλη: Πώς να την αντιμετωπίσετε σε πρώιμο στάδιο

Θωρακική δισκοκήλη: Πώς να την αντιμετωπίσετε σε πρώιμο στάδιο - Media

 

Η δισκοκήλη (κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου) στη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης είναι πολύ πιο σπάνια από αυτές στην αυχενική ή στην οσφυϊκή μοίρα.

Τι είναι η κήλη δίσκου;

Μεταξύ των σπονδύλων (τα οστά της σπονδυλικής στήλης) υπάρχουν κάποια «μαξιλαράκια», τα οποία ονομάζονται μεσοσπονδύλιοι δίσκοι ή απλώς δίσκοι. Το περίβλημά τους είναι σκληρό, αλλά το περιεχόμενό τους είναι ζελατινώδες, χάρη στο οποίο λειτουργούν ως… «αμορτισέρ» της σπονδυλικής στήλης, επιτρέποντας ταυτόχρονα μικρές κινήσεις που μας δίνουν ευκαμψία / ευλυγισία. Η κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου ή απλά δισκοκήλη είναι πάθηση κατά την οποία ένα μέρος από το εσωτερικό περιεχόμενο του δίσκου «γλιστρά» μέσα στον σπονδυλικό σωλήνα με αποτέλεσμα την πίεση ή ακόμα και την πλήρη παγίδευση ενός ή περισσότερων νεύρων (ριζών).

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η δισκοκήλη οφείλεται στην σταδιακή φθορά των δίσκων λόγω γήρανσης, την οποία ονομάζουμε εκφυλιστική νόσο ή απλά εκφύλιση. Καθώς μεγαλώνουμε, οι δίσκοι χάνουν μέρος του υγρού τους περιεχομένου, γίνονται λιγότερο ελαστικοί και ως εκ τούτου επιρρεπείς σε τραυματισμούς. Αυτή η εκφύλιση σε άλλους συμβαίνει νωρίτερα και σε άλλους αργότερα στη ζωή τους.

Συμπτώματα

Η ασθένεια εκδηλώνεται με πόνο στη μέση ο οποίος μπορεί να αντανακλά στα κάτω άκρα (γλουτούς, πόδια, γάμπες, δάχτυλα ποδιού). Επίσης μπορεί να προκαλέσει αισθητικά προβλήματα (μούδιασμα) στις παραπάνω περιοχές όπως και στην περιοχή των γεννητικών οργάνων. Δεν είναι ασυνήθιστο τα συμπτώματα να ακτινοβολούν στις πλευρές, αυτό συμβαίνει επειδή οι θωρακικοί σπόνδυλοι και τα πλευρά συνδέονται με τις αρθρώσεις. Ο πόνος τότε αισθάνεται σε όλο τον θωρακικό κορμό.

Σε πολλές περιπτώσεις η συχνοουρία είναι και αυτό ένα σύμπτωμα, τέλος η εμφάνιση των παραπάνω συμπτωμάτων μπορεί να αυξηθεί με το φτέρνισμα και με το βήχα.

Πώς να την αντιμετωπίσετε;

  • Άσκηση: Η ενδυνάμωση των μυών της μέσης σταθεροποιεί και υποστηρίζει την σπονδυλική στήλη, αποφορτίζοντας τους δίσκους.
  • Σωστή στάση σώματος: Η σωστή στάση μειώνει την πίεση στους δίσκους. Πρέπει να κρατάμε την μέση μας ίσια, ειδικά όταν καθόμαστε για πολύ ώρα, και να χρησιμοποιούμε τα πόδια κι όχι τη μέση για να σηκώνουμε βάρη.
  • Υγιές σωματικό βάρος: Το παραπανίσιο βάρος ασκεί πίεση στη σπονδυλική στήλη και τους δίσκους, αυξάνοντας την πιθανότητα εμφάνισης κήλης.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.