search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 17:00
MENU CLOSE

Crash test σινεφιλίας

02.11.2012 22:00
Crash test σινεφιλίας - Media

Ο Δημήτρης Εϊπίδης είναι ένας καλλιτεχνικός διευθυντής εκατό τοις εκατό σινεφίλ. Μόνο αυτός θα επέλεγε για ταινία έναρξης του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (την Παρασκευή) το «Holy Motors», μια σουρεαλιστική οδύσσεια ενός περίεργου τύπου, που μπορεί να πήρε στις φετινές Κάννες το Βραβείο Νεότητας, αλλά στη δημοσιογραφική προβολή οι θεατές αποχωρούσαν μαζικά.

Ο Δημήτρης Εϊπίδης είναι ένας καλλιτεχνικός διευθυντής εκατό τοις εκατό σινεφίλ. Μόνο αυτός θα επέλεγε για ταινία έναρξης του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (την Παρασκευή) το «Holy Motors», μια σουρεαλιστική οδύσσεια ενός περίεργου τύπου, που μπορεί να πήρε στις φετινές Κάννες το Βραβείο Νεότητας, αλλά στη δημοσιογραφική προβολή οι θεατές αποχωρούσαν μαζικά. Ο ιδιόρρυθμος Γάλλος σκηνοθέτης Λεό Καράξ έφτιαξε έναν ύμνο στην τέχνη του σινεμά, μέσα από έναν σεναριακό λαβύρινθο, που δεν βοηθά καθόλου στην παρακολούθηση της ταινίας. Και γιατί έχουν νόημα όλα αυτά; Γιατί στην τελετή έναρξης δίνουν το «παρών» υπουργοί, δήμαρχοι και άλλοι διάφοροι παράγοντες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι δεν νομίζω να περάσουν το crash test σινεφιλίας. Μάλλον τα νεύρα τους θα γίνουν κρόσσια αν αντέξουν να κάτσουν στην προβολή μέχρι το τέλος. Είπαμε σινεφίλ, αλλά… όχι κι έτσι. Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία τρία χρόνια που ανέλαβε ο Εϊπίδης το τιμόνι του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ο θεσμός ανασκουμπώθηκε. Αφού φόρεσε τη στολή του Σκρουτζ, συμμάζεψε το κόστος του φεστιβάλ, που είχε γιγαντωθεί υπερβολικά, περιόρισε στο ελάχιστο φιέστες, μάζεψε τα κόκκινα χαλιά που τόσο άρεσαν στην προκάτοχό του Δέσποινα Μουζάκη, έριξε κόκκινη κάρτα σε περιττούς καλεσμένους – από παράγοντες του ελληνικού σινεμά μέχρι δημοσιογράφους – και έπεσε με τα μούτρα στην ουσία του φεστιβάλ, δηλαδή στο πρόγραμμά του. Η τύχη, βέβαια, δεν ήταν με το μέρος του. Γιατί ανέλαβε τον κορυφαίο θεσμό όταν στέρεψαν οι κάνουλες.
 
Και ενώ αυτός κυνηγούσε τα ευρώ σε ΕΣΠΑ και τα ευρωπαϊκά προγράμματα Μedia, την ώρα που έπεφτε πάνω σε κλειστές πόρτες του ΥΠΠ Ο, έπεφτε και σε τιμολόγια κομμωτηρίου κόστους 23.000 ευρώ της προηγούμενης διοίκησης… Και για να μιλήσουν τα νούμερα, ο προϋπολογισμός του φετινού φεστιβάλ είναι 1.600.000 ευρώ. Προέρχονται από το ΕΣΠΑ (900.000 ευρώ), τα media (135.000 ευρώ), την ΕΡΤ (250.000) και χορηγίες, ανταλλακτικές και μη. Το ΥΠΠΟ, εκεί που μοίραζε τις παχουλές επιχορηγήσεις (περίπου 6 εκατ. είχε δώσει στην επετειακή 50ή διοργάνωση), τώρα δεν δίνει «μία». Καλύπτει, βέβαια, τα λειτουργικά έξοδα όλο τον χρόνο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και του Μουσείου Κινηματογράφου, που είναι περίπου 150.000 ευρώ τον μήνα.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 16:59