13/11/2019 18:13:24

Θερίζουν ακρίβεια και φτώχεια

Θερίζουν ακρίβεια και φτώχεια - Media
Είναι φανερό, σε όποιο σούπερ-μάρκετ και να κοιτάξεις, ότι, παρά την πρωτοφανή οικονομική ύφεση και τη μεγάλη μείωση των εισοδη­μάτων την τελευταία πενταετία, οι τιμές των βασικών ειδών διατροφής συνεχίζουν απτό­ητες την ανοδική τους πορεία.

Τα στοιχεία της έρευνας μάλιστα του ΙΝΕ-ΜΥ της ΕΣΕΕ, που βασίζονται σε στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της Τραπέζης της Ελλάδος, δεί­χνουν σωρευτική αύξηση των τιμών σε βασι­κά προϊόντα τροφίμων σε ποσοστό 6,3% την περίοδο 2009-2014, με τα προϊόντα εισαγω­γής να επιβαρύνονται περισσότερο.
 
Μάλιστα, σύμφωνα με την Eurostat, το ύψος των τιμών τροφίμων στην Ελλάδα δια­μορφώθηκε στο 102% του κοινοτικού μέσου όρου. Κατά 3% ξεπερνούν τον μέσο όρο της Ε.Ε. και οι τιμές στα ηλεκτρονικά είδη.
 
Το συνολικό ύψος τιμών λιανικής στην Ελ­λάδα διαμορφώνεται στο 89% του κοινοτι­κού μέσου όρου, σε υψηλότερα επίπεδα από την Κύπρο και την Πορτογαλία (86%).
Οι τιμές σε ποτά και καπνό διαμορφώνο­νται στο 92% του κοινοτικού μέσου όρου, στα ρούχα στο 94%, ενώ στην ομάδα ξενο­δοχείων και εστίασης στο 88%.
 
Παράλληλα, άρθρο του «Business Insider» μας αναφέρει ως την τρίτη πιο δυστυχισμένη χώρα του πλανήτη, υπολογίζοντας το ποσοστό δυστυχίας με βάση την ανεργία και την ακρίβεια!
 
Η ιστοσελίδα επικαλείται έρευνα του Bloomberg, το οποίο χρησιμοποιεί έναν όρο που χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά και ονομάζεται «δείκτης δυστυχίας».
Το ποσοστό του δείκτη βγαίνει προσθέτο­ντας το ποσοστό της ανεργίας με εκείνο του πληθωρισμού βάσει των γενικών τιμών κατα­ναλωτή.
 
Οι επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η ανεργία και η ακρίβεια επηρεάζουν την ψυ­χολογική κατάσταση των ανθρώπων.
 
Στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται η Βενεζουέλα με δείκτη δυστυχίας 59,80% και στη δεύτερη η Αφρική με δείκτη 31,80%.
 
Ακολουθεί η Ελλάδα με δείκτη δυστυχίας 27,10% (πληθωρισμός ΔΤΚ - 0,7%, ανεργία 27,8%).
 
Πανάκριβα
 
Τελικά, όσο κι αν λέει ο Γιακουμάτος στις νοικοκυρές να έχουν τα μάτια τους χαμηλά για να βρίσκουν χαμηλές τιμές, ακόμα και κάτω από τα πατώματα να ψάχνουν, είναι σί­γουρο ότι τα αυγά θα είναι πανάκριβα, ενώ οι τιμές στο νωπό - παστεριωμένο γάλα, τα ανα­ψυκτικά και τη ζάχαρη έχουν πετάξει!
 
Ενδεικτικό είναι ότι στην Ελλάδα, με κατώ­τατο μισθό τα 586 ευρώ, το καλάθι του κα­ταναλωτή με 20 βασικά αγαθά κοστίζει 63,4 ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό για τα ίδια προϊό­ντα στην Ολλανδία, με κατώτατο μισθό τα 1.478 ευρώ, είναι 50,3 ευρώ και στο Λου­ξεμβούργο, με κατώτατο μισθό τα 1.874 ευ­ρώ, το μέσο καλάθι του καταναλωτή κοστίζει 70,53 ευρώ.
 
Εξετάζοντας τις ενδεικτικές τιμές 20 βα­σικών αγαθών στα σούπερ-μάρκετ (ρύζι, ψωμί, γάλα, αυγά, ελαιόλαδο κ.λπ.) σε Ελ­λάδα, Πορτογαλία, Ολλανδία και Λουξεμ­βούργο, συμπεραίνει κανείς ότι η χώρα μας έχει το ακριβότερο καλάθι, αν λάβει υπόψη ότι οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν γι’ αυ­τό το μεγαλύτερο ποσοστό του μισθού τους συγκριτικά με τους καταναλωτές στις άλλες τρεις χώρες.
 
Πιο συγκεκριμένα, για ένα καλάθι με 20 βασικά αγαθά που στην Ελλάδα κοστίζει συ­νολικά 63,4 ευρώ ο Έλληνας καταναλωτής που πληρώνεται σήμερα με τον βασικό, κα­τώτατο μισθό των 586 ευρώ χρειάζεται να δαπανήσει το 10,81% των μηνιαίων αποδο­χών του.
 
Τα ίδια προϊόντα στην Ολλανδία κοστίζουν 50,3 ευρώ με τον Ολλανδό εργαζόμενο που αμείβεται με 1.478 ευρώ κατώτατο μισθό να δαπανά μόλις το 3,4% των μηνιαίων εισο­δημάτων του, δηλαδή τρεις φορές λιγότερο από τον Έλληνα.
 
Αντίστοιχα, το ίδιο καλάθι στο Λουξεμ­βούργο κοστίζει 70,53 ευρώ. Και σε αυτήν τη χώρα, όπου ο βασικός μισθός εί­ναι 1.874 ευρώ, ο καταναλωτής, που έχει αποδοχές τρεισή­μισι φορές υψηλότερες από τον Έλληνα, δαπα­νά το 3,7% των μηνιαί­ων αποδοχών του.
 
Απογοήτευση
 
Τώρα, αν συγκρίνουμε τις τιμές της χώρας μας με αυτές της Γερμανίας σε τρία προϊόντα, το γάλα, την Coca-Cola και την οδοντόπαστα Colgate, τα αποτελέσματα είναι απογοητευτι­κά Τ
 
1. Για το γάλα στη Γερμανία δεν υπάρχει τιμή πάνω από 1 ευ­ρώ, την ώρα που στην Ελλά­δα της κρίσης, με τη μείω­ση του μεροκάματου, την επέκταση των ημερών δι­άρκειας, τις διαφόρων ει­δών εισαγωγές και ό,τι άλ­λο έχει δώσει η συγκυβέρνηση στις επιχειρήσεις, το γάλα κυ­μαίνεται στο 1,24 ευρώ.  
 
2. Η Coca-Cola στη Γερμανία κυμαίνεται στα 99 λεπτά (τιμή του λί­τρου Light), ή στο 1ευρώ και 65 λεπτά (η τιμή των δύο λίτρων). Η τιμή δύο λίτρων Zero στα 1,69, η Light δύο λίτρων στα 1,65 και η Fanta ενός λίτρου στα 0,99 λεπτά. Η Pepsi δύο λίτρων κυμαί­νεται στο 1 ευρώ και 25 λεπτά.
 
Στην Ελλάδα - με την εταιρεία να έχει έδρα στην Ελβετία και να μην πληρώνει φόρους στην Ελλάδα, το εργοστάσιο στη Βουλγαρία για ακόμη φτηνότερα   μεροκάματα και όλα αυτά που έχει δώσει  στις  μεγάλες επιχειρήσεις   η   συ­γκυβέρνηση - η τιμή της   Coca-Cola   δύο λίτρων κυμαίνεται στο 1 ευρώ και 95 λεπτά, το ένα λίτρο στα 1,30, η Coca-Cola Light το ένα λίτρο στα 1,45 και η Fanta το ένα λίτρο στα 1,29. Η τιμή είναι αυξημέ­νη ακόμη και σε γερμανικά σούπερ-μάρκετ που δρα­στηριοποιούνται στη χώρα μας.
 
Η οδοντόπαστα Colgate στη   Γερμανία   στοιχίζει από 1,49 έως 1,79, στην Ελ­λάδα από 1,98 έως 3,28. Στα  σαπούνια   Palmolive στη Γερμανία η τιμή κυμαί­νεται στα 45 λεπτά και στην Ελλάδα   ξεπερνάει   τα   71, ενώ για τον αφρό ξυρίσματος NIVEA στη Γερμανία η τιμή κυμαίνεται στα 1,99 και στην Ελλάδα ξε­περνά τα 3 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.