Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Είναι φανερό, σε όποιο σούπερ-μάρκετ και να κοιτάξεις, ότι, παρά την πρωτοφανή οικονομική ύφεση και τη μεγάλη μείωση των εισοδημάτων την τελευταία πενταετία, οι τιμές των βασικών ειδών διατροφής συνεχίζουν απτόητες την ανοδική τους πορεία.
Είναι φανερό, σε όποιο σούπερ-μάρκετ και να κοιτάξεις, ότι, παρά την πρωτοφανή οικονομική ύφεση και τη μεγάλη μείωση των εισοδημάτων την τελευταία πενταετία, οι τιμές των βασικών ειδών διατροφής συνεχίζουν απτόητες την ανοδική τους πορεία.
Τα στοιχεία της έρευνας μάλιστα του ΙΝΕ-ΜΥ της ΕΣΕΕ, που βασίζονται σε στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της Τραπέζης της Ελλάδος, δείχνουν σωρευτική αύξηση των τιμών σε βασικά προϊόντα τροφίμων σε ποσοστό 6,3% την περίοδο 2009-2014, με τα προϊόντα εισαγωγής να επιβαρύνονται περισσότερο.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Eurostat, το ύψος των τιμών τροφίμων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 102% του κοινοτικού μέσου όρου. Κατά 3% ξεπερνούν τον μέσο όρο της Ε.Ε. και οι τιμές στα ηλεκτρονικά είδη.
Το συνολικό ύψος τιμών λιανικής στην Ελλάδα διαμορφώνεται στο 89% του κοινοτικού μέσου όρου, σε υψηλότερα επίπεδα από την Κύπρο και την Πορτογαλία (86%).
Οι τιμές σε ποτά και καπνό διαμορφώνονται στο 92% του κοινοτικού μέσου όρου, στα ρούχα στο 94%, ενώ στην ομάδα ξενοδοχείων και εστίασης στο 88%.
Παράλληλα, άρθρο του «Business Insider» μας αναφέρει ως την τρίτη πιο δυστυχισμένη χώρα του πλανήτη, υπολογίζοντας το ποσοστό δυστυχίας με βάση την ανεργία και την ακρίβεια!
Η ιστοσελίδα επικαλείται έρευνα του Bloomberg, το οποίο χρησιμοποιεί έναν όρο που χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά και ονομάζεται «δείκτης δυστυχίας».
Το ποσοστό του δείκτη βγαίνει προσθέτοντας το ποσοστό της ανεργίας με εκείνο του πληθωρισμού βάσει των γενικών τιμών καταναλωτή.
Οι επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η ανεργία και η ακρίβεια επηρεάζουν την ψυχολογική κατάσταση των ανθρώπων.
Στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται η Βενεζουέλα με δείκτη δυστυχίας 59,80% και στη δεύτερη η Αφρική με δείκτη 31,80%.
Ακολουθεί η Ελλάδα με δείκτη δυστυχίας 27,10% (πληθωρισμός ΔΤΚ – 0,7%, ανεργία 27,8%).
Πανάκριβα
Τελικά, όσο κι αν λέει ο Γιακουμάτος στις νοικοκυρές να έχουν τα μάτια τους χαμηλά για να βρίσκουν χαμηλές τιμές, ακόμα και κάτω από τα πατώματα να ψάχνουν, είναι σίγουρο ότι τα αυγά θα είναι πανάκριβα, ενώ οι τιμές στο νωπό – παστεριωμένο γάλα, τα αναψυκτικά και τη ζάχαρη έχουν πετάξει!
Ενδεικτικό είναι ότι στην Ελλάδα, με κατώτατο μισθό τα 586 ευρώ, το καλάθι του καταναλωτή με 20 βασικά αγαθά κοστίζει 63,4 ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό για τα ίδια προϊόντα στην Ολλανδία, με κατώτατο μισθό τα 1.478 ευρώ, είναι 50,3 ευρώ και στο Λουξεμβούργο, με κατώτατο μισθό τα 1.874 ευρώ, το μέσο καλάθι του καταναλωτή κοστίζει 70,53 ευρώ.
Εξετάζοντας τις ενδεικτικές τιμές 20 βασικών αγαθών στα σούπερ-μάρκετ (ρύζι, ψωμί, γάλα, αυγά, ελαιόλαδο κ.λπ.) σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Ολλανδία και Λουξεμβούργο, συμπεραίνει κανείς ότι η χώρα μας έχει το ακριβότερο καλάθι, αν λάβει υπόψη ότι οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν γι’ αυτό το μεγαλύτερο ποσοστό του μισθού τους συγκριτικά με τους καταναλωτές στις άλλες τρεις χώρες.
Πιο συγκεκριμένα, για ένα καλάθι με 20 βασικά αγαθά που στην Ελλάδα κοστίζει συνολικά 63,4 ευρώ ο Έλληνας καταναλωτής που πληρώνεται σήμερα με τον βασικό, κατώτατο μισθό των 586 ευρώ χρειάζεται να δαπανήσει το 10,81% των μηνιαίων αποδοχών του.
Τα ίδια προϊόντα στην Ολλανδία κοστίζουν 50,3 ευρώ με τον Ολλανδό εργαζόμενο που αμείβεται με 1.478 ευρώ κατώτατο μισθό να δαπανά μόλις το 3,4% των μηνιαίων εισοδημάτων του, δηλαδή τρεις φορές λιγότερο από τον Έλληνα.
Αντίστοιχα, το ίδιο καλάθι στο Λουξεμβούργο κοστίζει 70,53 ευρώ. Και σε αυτήν τη χώρα, όπου ο βασικός μισθός είναι 1.874 ευρώ, ο καταναλωτής, που έχει αποδοχές τρεισήμισι φορές υψηλότερες από τον Έλληνα, δαπανά το 3,7% των μηνιαίων αποδοχών του.
Απογοήτευση
Τώρα, αν συγκρίνουμε τις τιμές της χώρας μας με αυτές της Γερμανίας σε τρία προϊόντα, το γάλα, την Coca-Cola και την οδοντόπαστα Colgate, τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά Τ
1. Για το γάλα στη Γερμανία δεν υπάρχει τιμή πάνω από 1 ευρώ, την ώρα που στην Ελλάδα της κρίσης, με τη μείωση του μεροκάματου, την επέκταση των ημερών διάρκειας, τις διαφόρων ειδών εισαγωγές και ό,τι άλλο έχει δώσει η συγκυβέρνηση στις επιχειρήσεις, το γάλα κυμαίνεται στο 1,24 ευρώ.
2. Η Coca-Cola στη Γερμανία κυμαίνεται στα 99 λεπτά (τιμή του λίτρου Light), ή στο 1ευρώ και 65 λεπτά (η τιμή των δύο λίτρων). Η τιμή δύο λίτρων Zero στα 1,69, η Light δύο λίτρων στα 1,65 και η Fanta ενός λίτρου στα 0,99 λεπτά. Η Pepsi δύο λίτρων κυμαίνεται στο 1 ευρώ και 25 λεπτά.
Στην Ελλάδα – με την εταιρεία να έχει έδρα στην Ελβετία και να μην πληρώνει φόρους στην Ελλάδα, το εργοστάσιο στη Βουλγαρία για ακόμη φτηνότερα μεροκάματα και όλα αυτά που έχει δώσει στις μεγάλες επιχειρήσεις η συγκυβέρνηση – η τιμή της Coca-Cola δύο λίτρων κυμαίνεται στο 1 ευρώ και 95 λεπτά, το ένα λίτρο στα 1,30, η Coca-Cola Light το ένα λίτρο στα 1,45 και η Fanta το ένα λίτρο στα 1,29. Η τιμή είναι αυξημένη ακόμη και σε γερμανικά σούπερ-μάρκετ που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.
Η οδοντόπαστα Colgate στη Γερμανία στοιχίζει από 1,49 έως 1,79, στην Ελλάδα από 1,98 έως 3,28. Στα σαπούνια Palmolive στη Γερμανία η τιμή κυμαίνεται στα 45 λεπτά και στην Ελλάδα ξεπερνάει τα 71, ενώ για τον αφρό ξυρίσματος NIVEA στη Γερμανία η τιμή κυμαίνεται στα 1,99 και στην Ελλάδα ξεπερνά τα 3 ευρώ.
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.