search
ΤΡΙΤΗ 21.10.2025 23:03
MENU CLOSE

Περί παιδείας

10.09.2013 09:35
Περί παιδείας  - Media

Δεκαετίες τώρα με την ασφυκτική πίεση της κοινωνίας προκειμένου να εισέρχονται όσοι σχεδόν δίνουν εξετάσεις στα πανεπιστήμια, η ελληνική κοινωνία γέμισε με πτυχία και πτυχιούχους.

Δεκαετίες τώρα με την ασφυκτική πίεση της κοινωνίας προκειμένου να εισέρχονται όσοι σχεδόν δίνουν εξετάσεις στα πανεπιστήμια, η ελληνική κοινωνία γέμισε με πτυχία και πτυχιούχους. Το βασικό αίτημα της μικροαστικής οικογένειας να δει το παιδί της στο πανεπιστήμιο έγινε πραγματικότητα μέσα από σαρωτικές απλουστεύσεις, κυρίως στην ελληνική γλώσσα. Τα ελληνικά, δηλαδή η ίδια μας η εθνική υπόσταση, θυσιάστηκαν υπέρ του παλλαϊκού αιτήματος να εισέρχονται στο σύνολό τους οι νεαροί βλαστοί της χώρας στα πανεπιστήμια. Έτσι άρχισε το κυνήγι των μαγισσών. Τι χρειάζονται οι περισπωμένες, οι οξείες και τα πνεύματα; Κάθε πικραμένος της χώρας αυτής είχε τεκμηριωμένη άποψη πάνω στο ζήτημα της υπογεγραμμένης. Μετά έφταιγαν τα αρχαία, η γραμματική, το συντακτικό, ό,τι δυσκόλευε τα παιδιά στη διάρκεια της φοίτησής τους.

Έτσι εξοστρακίστηκαν οι τόνοι, απλοποιήθηκε η ορθογραφία, συρρικνώθηκε το λεξιλόγιο και δαιμονοποιήθηκε όποιος χρησιμοποιούσε περίσσιες λέξεις στην καθημερινή του ομιλία. Μάλιστα το ζήτημα έλαβε και τις απανταχού παρούσες πολιτικές διαστάσεις. Ο Ιούνης αποκαθήλωσε τον Ιούνιο και η χρήση του αποτελούσε αδιάψευστο τεκμήριο έντονης προοδευτικότητας. Αντίθετα ο δυστυχής που προτιμούσε το Ιούνιος έπεφτε σε πλήρη ανυποληψία – πολιτική και κοινωνική.

Αφού λοιπόν απονευρώθηκε η γλώσσα και γέμισε ο τόπος άγλωσσους πτυχιούχους, μια και τα λατινικά τούς ζόριζαν, τα αρχαία τούς απέλπιζαν και ό,τι «ελληνικό στον τόπο αυτό» τους ήταν βάρος, έφτιαξαν μια παιδεία απαίδευτων πτυχιούχων που έβγαζε μάτια! Το προοδευτικό μοντέλο του Ιούνη και των απλοποιήσεων σε συνδυασμό με την ιδεολογική εμμονή των καταλήψεων δημιούργησε ένα πρότυπο παιδείας, όπου γενικότερα το «κλειστό» σχολείο ήταν προοδευτικότερο του ανοιχτού. Χαρακτηριστικές υπήρξαν οι περιπτώσεις των προοδευτικών μας πανεπιστημίων στις πρώτες κυρίως δεκαετίες της μεταπολίτευσης:

Αρκεί να άρπαζε συνάχι ο Μπρέζνιεφ και τα ελληνικά πανεπιστήμια με αξιοθαύμαστα αντανακλαστικά τελούσαν υπό κατάληψη διαμαρτυρόμενα εναντία στην ιμπεριαλιστική συμπεριφορά των μικροβίων.

Παρακολουθούμε σήμερα τις άσχημες εξελίξεις στην παιδεία και την εμμονή στο κλείσιμο των σχολείων. Ένα εκ των αιτημάτων είναι να μην έχει το Δημόσιο δικαίωμα να στείλει στον τόπο που υπάρχει ανάγκη τον υπάλληλό του.

Όλες αυτές οι κινητοποιήσεις από τη μεταπολίτευση και δώθε αναρωτιέται κανείς τι αποτέλεσμα επί τω βελτίω είχαν για την παιδεία μας. Γιατί αν δεν αλλάζει τίποτα έπειτα από τόσες δεκάδες χιλιάδες κινητοποιήσεις, κάτι δεν γίνεται καλά, πράγμα που ίσως να σημαίνει ότι πρέπει να αναθεωρηθούν ριζικά μεταξύ των άλλων και τα αιτήματα. Να μην είναι αμιγώς συνδικαλιστικά – συντεχνιακά με τη στενή έννοια, αλλά να έχουν – όχι προσχηματικά – και ένα ειλικρινές ενδιαφέρον και για την παιδεία.

Αλήθεια, θυμάται κανείς μια σοβαρή κινητοποίηση, μια μνεία, μια επισήμανση εκ μέρους του καθηγητικού προσωπικού υπέρ της εθνικής προδοσίας που συντελείται ενάντια στην ελληνική γλώσσα; Άραγε έχει πάρει χαμπάρι ο κύριος Κοτσιφάκης τι διδάσκονται στις μαθητικές αίθουσες έτσι απασχολημένος που είναι πάνω από δύο δεκαετίες με τα φλέγοντα συντεχνιακά ζητήματα του κλάδου;

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 21.10.2025 23:01