Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Απόφαση του υπουργού Πολιτισμού για τον Αστέρα αφήνει στα κρύα του λουτρού το ΤΑΙΠΕΔ
Απόφαση του υπουργού Πολιτισμού για τον Αστέρα αφήνει στα κρύα του λουτρού το ΤΑΙΠΕΔ
Σε βραχυκύκλωμα οδηγείται η διαδικασία για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης αφού, όπως πολλάκις έχει αποδείξει η ζωή, τα μεταξωτά – και όχι μόνο βρακιά – θέλουν… επιδέξιους. Έτσι και η – τρομάρα μας – αθηναϊκή «Ριβιέρα» δεν μπορεί να γίνει με όρους Ψωροκώσταινας.
Και για να εξηγούμαστε… Στις 18 Οκτωβρίου δόθηκε στη δημοσιότητα και στους υποψήφιους επενδυτές η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία έγινε στο πλαίσιο του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης (ΕΑΧΑΔΑ) που έχει εκπονηθεί για την ανάπτυξη του «φιλέτου» της Αθήνας, του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Ώς εδώ όλα καλά και όλα ωραία για το ΤΑΙΠΕΔ. Μόνο που επειδή στην Ελλάδα η διοίκηση, από την πολιτική ηγεσία μέχρι τους υπηρεσιακούς παράγοντες αλλά και τους ακριβοπληρωμένους συμβούλους της «αγοράς», λειτουργεί ακόμα με όρους της πλάκας, συνέβη το εξής καταπληκτικό. Λίγες μέρες πριν από τη δημοσίευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, και συγκεκριμένα στις 4 Οκτωβρίου, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφαση του υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου για την «Κήρυξη και οριοθέτηση αρχαιολογικού χώρου στην περιοχή της Βουλιαγμένης, Δήμου Βούλας – Βάρης – Βουλιαγμένης, Περιφέρειας Αττικής», περιοχή που συμπεριλαμβάνει το Καβούρι, τον Λαιμό, τη Βουλιαγμένη.
Βεβαίως και ο υπουργός Πολιτισμού όλα καλά και ωραία τα έκανε. Μόνο που οι δυο αυτές πράξεις της διοίκησης έρχονται η μία σε αντίθεση με την άλλη, αφού – όπως αποδεικνύεται και σε αυτή την περίπτωση – η κυβέρνηση δεν γνωρίζει τι ποιεί η δεξιά της και τι η αριστερά της και το ΤΑΙΠΕΔ τα έχει τελείως χαμένα. Να πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Απίστευτη κόμπλα
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 350, κηρύσσεται και οριοθετείται αρχαιολογικός χώρος στην περιοχή της Βουλιαγμένης, Δήμου Bούλας – Βάρης – Βουλιαγμένης, Περιφέρειας Αττικής, για λόγους προστασίας των σημαντικών μνημείων και των άλλων αρχαίων καταλοίπων και συγκεκριμένα:
1 Στην περιοχή του «Λαιμού», του ναού του Απόλλωνος Ζωστήρα του τέλους του 6ου αι. π.Χ. στην παραλία του Αστέρα Βουλιαγμένης, του Βωμού της Αρτέμιδος μπροστά από το σηκό του ναού, καθώς και της δεξαμενής – κρήνης των αρχαϊκών χρόνων (η οποία διατηρείται σε κατάχωση βόρεια του ναού).
2 Της ιερατικής οικίας του τέλους του 6ου αι. π.Χ., η οποία βρίσκεται στα βορειοανατολικά του ναού.
3 Των δύο πύργων του 5ου αι. π.Χ., στην παραλία της Ωκεανίδας και στον λόφο του ορφανοτροφείου αντίστοιχα, καθώς και των αρχιτεκτονικών καταλοίπων στο μικρό ακρωτήρι, δυτικά του τελευταίου πύργου.
4 Των οικιστικών καταλοίπων στη χερσόνησο της Βουλιαγμένης, που χρονολογείται από τους προϊστορικούς έως και τους ελληνιστικούς χρόνους.
5 Των καταλοίπων του αρχαίου κτηρίου και δρόμου στην παραλία του μεγάλου Καβουρίου, που χρονολογούνται στους κλασικούς χρόνους.
6 Των κτηριακών και ταφικών καταλοίπων, τα οποία χρονολογούνται στους προϊστορικούς και στους ρωμαϊκούς χρόνους, εντός του σύγχρονου οικισμού του Καβουρίου.
Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι τώρα το υπουργείο Πολιτισμού θα πρέπει να οριοθετήσει αρχαιολογικές ζώνες για την περιοχή, στις οποίες θα ορίζονται σαφώς οι επιτρεπόμενες χρήσεις ανά ζώνη.
Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι ΕΣΧΑΔΑ και Περιβαλλοντική Μελέτη, η οποία έχει δημοσιευθεί και παραδοθεί στους υποψήφιους επενδυτές, θα πρέπει να λάβουν υπόψη νέα δεδομένα (φτου και από την αρχή δηλαδή).
Μόλις στελέχη που γνωρίζουν καλά τις διαδικασίες έμαθαν τι έχει συμβεί, βγήκαν από τα ρούχα τους, αφού δεν πίστευαν ότι το ΤΑΙΠΕΔ αγνοούσε την πρωτοβουλία του υπουργείου Πολιτισμού, όπως δεν πίστευαν ότι και το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει πάρει χαμπάρι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η πώληση του Αστέρα, η εκπόνηση ΕΣΧΑΔΑ και ΣΜΠΕ…
Το καταπληκτικό είναι ότι όταν ενημέρωσαν τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για την κόμπλα που έγινε και για τον άμεσο κίνδυνο να υπάρξει βραχυκύκλωμα, οι του ΤΑΙΠΕΔ άρχισαν να σφυρίζουν αδιάφορα και να υποστηρίζουν ότι δεν τρέχει τίποτα, τη στιγμή που έχει τεθεί σε κίνδυνο μια πολυδιαφημισμένη πώληση.
Η λύση που προκρίνεται από το Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης
Η δεύτερη μεγάλη κόμπλα δεν προέκυψε ακόμα, αφού δεν έχει οριστικοποιηθεί το σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής. Η λύση, όμως, που προκρίνεται από το ΕΣΧΑΔΑ στηρίζεται στην αλλαγή χρήσης της περιοχής του Αστέρα Βουλιαγμένης προκειμένου να επιτραπεί η ανέγερση κατοικιών. Μέχρι σήμερα στα 300 στρέμματα του Αστέρα επιτρέπονται μόνο χρήσεις αναψυχής και τουρισμού και, όπως επισήμαναν στο «Π» στελέχη που γνωρίζουν καλά πρόσωπα και πράγματα, είναι έως και απίθανο να γίνει δεκτή από το ΣτΕ η αλλαγή των χρήσεων γης.
Το ΕΣΧΑΔΑ έχει επεξεργαστεί τρία σενάρια ανάπτυξης, εκ των οποίων προκρίνει ως βέλτιστο αυτό της μεσαίας επέμβασης στην περιοχή και συγκεκριμένα τη δόμηση 56.700,00 τ.μ. από το σύνολο των 60.885,83 τ.μ. που επιτρέπεται να δομηθούν, με στόχο να μείνει αδόμητο το 52% της έκτασης, δηλαδή 160 στρέμματα.
Στην πρόταση που προκρίνεται οι επιτρεπόμενες χρήσεις είναι:
Ξενοδοχεία – λοιπές εγκαταστάσεις
Στη μελλοντική ανάπτυξη και αξιοποίησή του απαιτείται η ύπαρξη τουριστικής μονάδας τουλάχιστον 17.000,00 τ.μ. Δίδεται δυνατότητα διατήρησης και εκσυγχρονισμού τουλάχιστον μίας εκ των υφιστάμενων εν ενεργεία ή όχι μονάδων, ή εναλλακτικά η κατεδάφιση αυτών και δημιουργία νέων.
Ως μέγιστο ύψος για τις νέες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις προτείνονται τα 19 μέτρα και αυτές πρέπει να είναι πλήρως εναρμονισμένες και ενταγμένες στο φυσικό ανάγλυφο και τοπίο του γηπέδου. Σε περιπτώσεις κτηρίων 2 ή 3 ορόφων για την αποφυγή ενιαίων κτηριακών υποδομών μεγάλου μήκους και κάλυψης προτείνεται η διάσπασή τους ανά 4.500 τ.μ. κάλυψης.
Κατοικία
Μέγιστη δόμηση 39.500,00 τ.μ. με τη μορφή διαμερισμάτων στις υφιστάμενες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις που αλλάζουν χρήση, με τη μετατροπή των υφιστάμενων καμπανών του Αρίωνα σε κατοικία με τη δυνατότητα επέκτασης καθ’ ύψος, είτε με τη μορφή μεμονωμένων πολυτελών κατοικιών ισόγειων ή δύο ορόφων με διακριτό περιβάλλοντα χώρο.
Εμπορικά καταστήματα
Μέγιστη δόμηση 500 τ.μ. όχι σε ένα ενιαίο κτήριο. Δεν δίνεται η δυνατότητα κατασκευής εμπορικού κέντρου, αλλά μόνο μικρά διάσπαρτα εμπορικά καταστήματα για την εξυπηρέτηση των ξενοδοχείων και των κατοίκων.
Εστιατόρια
Μέγιστη δόμηση 800 τ.μ. για χώρους εκτός ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων το πολύ σε δύο αυτόνομα εστιατόρια.
Αναψυκτήρια
Μέγιστη δόμηση 1.300 τ.μ., η οποία μπορεί να καλυφθεί είτε με τη διατήρηση των υφιστάμενων χώρων στις εν λειτουργία λουτρικές εγκαταστάσεις ή με απομάκρυνση αυτών και δημιουργία νέων.
Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα για την κατασκευή συνεδριακών κέντρων μέγιστης δόμησης 2.934 τ.μ., όπως επίσης πολιτιστικών κέντρων, αθλητικών εγκαταστάσεων, ελικοδρομίων, καθώς και ανοικτών και κλειστών χώρων στάθμευσης.
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.