search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 13:08
MENU CLOSE

Tζέιμς Μποντ: Διθύραμβοι για τον Ντάνιελ Κρεγκ στο «κύκνειο άσμα του» ως 007

30.09.2021 16:20
james bond

Έπαιρνε τη μία μεταβολή μετά την άλλη αλλά επιτέλους το μεγαθήριο της κινηματογραφικής βιομηχανίας, ο κατάσκοπος που εδώ και εξήντα χρόνια συναρπάζει εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο, βρίσκεται επιτέλους στις αιθουσες και οι πρώτες κριτικές που λαμβάνει είναι διθυραμβικές.

Βρετανικά και αμερικανικά ΜΜΕ, αποθεώνουν την ταινία, σενάριο και σκηνοθεσία και αποχαιρετούν τον Ντάνιελ Κρεγκ, ως Τζέιμς Μποντ. Για κάποιους μάλιστα ο καλυτερος Μποντ όλων των εποχών.

Σχεδόν σύσσωμος ο βρετανικός Τύπος μιλάει για υπερβολικά καλή ταινία με όλα τα στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν σε μία κατασκοπική ταινία Μποντ.

Εντύπωση προκαλεί η κριτική του «Guardian» που χρησιμοποιεί τη λέξη pathos, στα ελληνικά, λέγοντας πως η ταινία προσφέρει «δράση, δράμα και κωμικά στοιχεία, καρδιοχτύπι αλλά και μακάβριο τρόμο, και μια εξοργιστικά ανόητη, παλιομοδίτικη πλοκή», ο, τι χρειάζεται δηλαδή μία ταινία Μποντ.

«Η τελευταία ταινία του Κρεγκ, είναι μια επική επιτυχία, με το σενάριο των Νιλ Πέρβις, Ρόμπερτ Γουέιντ και Φίμπι Ουόλερ-Μπριτζ να παραδίδει πάθος, δράση, δράμα, κωμωδία, θλίψη, μακάβριο τρόμο και εξωφρενικά ανόητη παλιομοδίτικη δράση, σε μια ταινία που κάπως θυμίζει τον κόσμο του Dr. No. Ο σκηνοθέτης Κάρι Φουκουνάγκα παρουσιάζει το εγχείρημά του με τρομερό καμάρι, και η ταινία μας δείχνει μεταξύ άλλων έναν ρομαντικό Μποντ, έναν υποταγμένο στις γυναίκες Μποντ, έναν Μποντ που δεν φοβάται να δείξει τα συναισθήματά του».

Ο Ρόμπι Κόλιν του «Telegraph» χαρακτήρισε την ταινία «υπερβολικά ικανοποιητική, ένα σωστό τελευταίο κεφάλαιο για την εποχή Κρεγκ, που προβάλλει όλα όσα θα περίμενε κανείς να δει σε μια ταινία της σειράς 007».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι βρετανικοί Times, με τον κριτικό Κέβιν Μάχερ να χαρακτηρίζει το «Νο Time to Die» μεγαλοπρεπές. «Είναι καλύτερο από καλό. Είναι μεγαλοπρεπές».

Λίγο πιο φειδωλός στην κριτική του εμφανίστηκε ο Independent, που βρήκε την ταινία «περιέργως άνευ κλιμάκωσης, μια απλή αλληλουχία παλιών χαρακτήρων και σεναρίων».

«Η καλύτερη της θητείας του»

Αποθέωση γνώρισε όμως η ταινία και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Όσο και ο σίγουρος Ντάνιελ Κρεγκ για την τελευταία του παρουσία ως πράκτορας 007.

Ο υπεύθυνος των βραβείων για το περιοδικό Variety, Κλέιτον Ντέιβις, σκέφτηκε ότι το No Time to Die ήταν η καλύτερη ταινία του Κρεγκ ως Μποντ. «Η τελευταία είσοδος της εποχής του Ντάνιελ Κρεγκ ως Τζέιμς Μποντ είναι και η καλύτερη της θητείας του. Το #NoTimeToDie είναι αποτελεσματικό στη δράση, στους συναισθηματικούς ρυθμούς, και για άλλη μια φορά, μια τεχνική δεξιοτεχνία με επικεφαλής τον Λάινους Σάντγκρεν, τον Τομ Κρος και την ομάδα ήχου. Πολύ ευχάριστο και ΔΕΝ είμαι τυπικός λάτρης του Μποντ.»

«Το No Time To Die, παρά τις αδυναμίες του, είναι ιδανικά κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ηθοποιού, ο οποίος κατ’ εμέ είναι ο καλύτερος Μποντ όλων των εποχών. Με την πέμπτη του ταινία ως 007, ο Κρεγκ αποχωρεί αφήνοντας πίσω του μόνο καμένη γη» σχολιάζει με τη σειρά της η Στεφανί Ζαχαρέκ, του αμερικανικού περιοδικού «Time».

Η απόλυτη αποθέωση για τον Ντάνιελ Κρεγκ

Ίσως για κάποιους το σενάριο να έχει ορισμένες παραφωνίες, που όμως καλύπτονται από το γεγονός οτι όταν πας να δεις Τζειμς Μποντ πρέπει να αναμένεις και την υπερβολή. Σε κάθε περίπτωση πάντως και παρά τις όποιες σεναριογραφικές ανωμαλίες, ο Ντάνιελ Κρεγκ μάγεψε.

«Ένας κλασικός Μποντ, ένας κλασικός κακός, αρκετά κλασικά gadgets και μια ιστορία που φαίνεται να αμφισβητεί το πόσο χρειαζόμαστε ακόμα τον Τζέιμς Μποντ, για να σώσουμε τη μέρα. Υπέροχο σενάριο και εκπληκτική σκηνοθεσία από τον Κάρι Φουκουνάγκα. Μου άρεσε κάθε δευτερόλεπτο!», σχολίασε ο κριτικός Έρικ Ντέιβις.

Ο κριτικός της «Express», Στεφάν Κυριαζής, τον αποκαλεί «το απόλυτο τέρας στον ρόλο του Μποντ, που κυριαρχεί σε κάθε σκηνή της οθόνης».

Κατά γενική ομολογία λοιπόν, η νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ άξιζε τα δύο χρόνια αναμονής.

Η ταινία

Σκηνοθεσία από τον ικανό και μοδάτο, Κάρι Τζότζι Φουκουνάγκα («Τζέιν Έιρ», «True Detective»), ο οποίος απομακρύνεται κάπως από τον πιο στοχαστικό Σαμ Μέντες των προηγούμενων «Spectre» και «Skyfall», αλλά βεβαίως προσφέροντας όλα αυτά που έχουν κάνει διαχρονικά τον 007 ένα θρύλο. Τα εξωτικά σούπερ αυτοκίνητα να αφήνουν τη σκόνη τους, αλλά ενίοτε να σκίζουν και τους ουρανούς, τα παιχνιδιάρικα αεροπλάνα, τα υπερόπλα, τα ευφάνταστα γκάτζετ, τα ακροβατικά του πρωταγωνιστή, το χορογραφημένο ξύλο, τα υπερβολικά σπέσιαλ εφέ, τις μοιραίες γυναίκες, που παίρνουν τα πάνω τους ως απαραίτητη σως για το κίνημα του «me too», αυτή τη φορά στην όψη των Λεά Σεϊντού, Άννα ντε Άρμας και Λασάνα Λιντς ή του απαραίτητου κακού, ρόλο που κρατά ο οσκαρικός πλέον Ράμι Μάλεκ.

Το σενάριο, που συνυπογράφει ο Φουκουνάγκα, μαζί με τους Νιλ Πέρβις, Ρόμπερτ Γουέιντ και Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ, θέλει τον Μποντ να έχει αποσυρθεί και να απολαμβάνει την ηρεμία της Τζαμάικα, μέχρι να εμφανιστεί ένας παλιός φίλος από τη CIA, ζητώντας του να τον βοηθήσει, για να σώσουν έναν επιστήμονα που έχει απαχθεί, αλλά από κάτι πολύ πιο επικίνδυνο απ’ όσο φαντάζεται ο Βρετανός υπερπράκτορας.

Το μότο της ταινίας είναι «όλο και πιο δύσκολα ξεχωρίζεις τους καλούς από τους κακούς, τους ήρωες απ’ τους εγκληματίες». Πράγματι, οι εποχές έχουν αλλάξει δραματικά. Ο κόσμος έχει γίνει περισσότερο περίπλοκος. Ακόμη και οι εξοικειωμένες «υπηρεσίες» δείχνουν αδύναμες. Όχι όμως και ο Τζέιμς Μποντ…

Έτσι, πέρα απ’ το αναμενόμενο υπερθέαμα, τις δοκιμασμένες συνταγές, τα γνώριμα, αλλά απαραίτητα και αγαπημένα, κλισέ και βεβαίως τις ανανεωμένες εμπνεύσεις που διανθίζουν το συναρπαστικό κόσμο του Μποντ, υπάρχουν και οι σκιές, απ’ τις οποίες θέλει να ξεφύγει ο ήρωας, αλλά αυτό που προέχει είναι η επικράτηση του καλού. Έτσι και ο θεατής αναγκαστικά μπαίνει στη «ρουτίνα» της καθαρά τζειμς-μποντικής περιπέτειας, περνώντας 2,5 ευχάριστες ώρες, συνοδευόμενες από μπόλικα αλμυρά και το απαραίτητο ανθρακούχο αναψυκτικό, για τη χώνεψη.

Άλλωστε, πάντα αυτό ήταν σε τελική ανάλυση οι ταινίες του Τζέιμς Μποντ, είτε στις πιο πετυχημένες εκδόσεις του, είτε σε κατώτερες των προσδοκιών παραγωγές, που ελάχιστα ενδιαφέρουν τους φανατικούς του χρυσοφόρου κατασκοπικού φραντσάιζ.

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, στην τελευταία του εμφάνιση ως Μποντ, δείχνει πιο ώριμος από ποτέ, αλλά συνάμα και κουρασμένος, ίσως και με το αίσθημα να βγει η υποχρέωση. Από το πλήθος των συμπρωταγωνιστών και δεύτερων ρόλων, ξεχωρίζουν οι Λεά Σεϊντού, Άννα ντε Άρμας, σταθερή αξία η παλιοσειρά του καστ, ενώ ο Κριστόφ Βαλτς κερδίζει τις εντυπώσεις από τον Ράμι Μάλεκ, που απλώς είναι ακόμη ένας παράφρον μοχθηρός που απειλεί τον πλανήτη μας…

Με λίγα λόγια, ο Μποντ έχει εγκαταλείψει την ενεργό δράση, και απολαμβάνει μια ήρεμη ζωή στην Τζαμάικα. Η γαλήνη του θα διακοπεί, όταν ο παλιός του φίλος Φίλιξ Λέιτερ της CIA εμφανίζεται ζητώντας τη βοήθειά του. Η αποστολή διάσωσης ενός επιστήμονα που τον έχουν απαγάγει αποδεικνύεται πιο περίπλοκη απ’ ό,τι αναμενόταν, οδηγώντας τον Μποντ στα χνάρια ενός μυστηριώδους κακοποιού, ο οποίος κατέχει μια επικίνδυνη νέα τεχνολογία.

Διαβάστε επίσης:

Άκης Πετρετζίκης: Τα ομορφότερα στιγμιότυπα από τον γάμο του σε 10 φωτογραφίες! (Photos)

Βάσια Τριφύλλη κατά Λιγνάδη: «Αν με βλέπεις από τη φυλακή, είσαι ατάλαντος» (Video)

Ντάνιελ Κρεγκ: Από τον Τζέιμς Μποντ στον «Μάκβεθ»- Επιστρέφει στο Μπρόντγουεϊ

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 13:07