search
ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 21:01
MENU CLOSE

Έρευνα: Οκτώ στους δέκα νέους ενημερώνονται απο social media και sites (Πίνακας)

17.02.2023 11:47
neoi enimerosi new

Τροφή για σκέψη δίνουν τα ευρήματα έρευνας γνώμης σύμφωνα τα οποία η πλειονότητα (80%) των νέων έως 34 ετών έχει ως κύριες πηγές ενημέρωσης τα ΜΚΔ (Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης) και τις ενημερωτικές ιστοσελίδες. Στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας βρισκόμαστε άλλωστε.

Μάλιστα εμφανίζονται μοιρασμένοι, σχεδόν στον ίδιο βαθμό. Οι μισοί (42%) ενημερώνονται για το τί συμβαίνει, γενικώς, από τα σόσιαλ μίντια (facebook, instagram, twitter, tik tok κλπ) και οι άλλοι μισοί (38%) από σάιτς.

Η έρευνα πανελλαδικής εμβέλειας «Τάσεις και απόψεις μεταξύ των νέων στην Ελλάδα», είναι φρέσκια. Διενεργήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα σε αντιπροσωπευτικό δείγμα ανθρώπων ηλικίας 17 έως 34 ετών, ανεξαρτήτως φύλου με τη μέθοδο τηλεφωνικών συνεντεύξεων (18%) και ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου (82%).

Τα παραδοσιακά μέσα έχουν υποστεί «Βατερλό», σύμφωνα με ευρείας κλίμακας έρευνα της Palmos Analysis η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του τηλεοπτικού σταθμού Attica TV.

Στην έρευνα, τηλεόραση, εφημερίδες και ραδιόφωνο, έρχονται τελευταία και… καταϊδρωμένα στις προτιμήσεις των νέων.

Μόλις ένας στους δέκα επιλέγει την τηλεόραση για την ενημέρωση του. Καθόλου ευχάριστα είναι τα μαντάτα για τον Τύπο και το ραδιόφωνο.

Μόλις τρείς στους 100 πιάνουν στα χέρια τους μια εφημερίδα, ένα περιοδικό, κάποιο έντυπο για να διαβάσουν και να μάθουν τί συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Ακόμα λιγότεροι είναι εκείνοι που επιλέγουν το ραδιόφωνο ως μέσο ενημέρωσης (2%).

Η εικόνα για τα παραδοσιακά ΜΜΕ είναι απογοητευτική. Η έρευνα μάς λέει ότι από τους ανθρώπους οι οποίοι αποτελούν το σημείο αναφοράς για τους τηλεοπτικούς σταθμούς – καθώς (συν)αποτελούν το λεγόμενο «δυναμικό κοινό», στο οποίο χαράσσονται, σε μεγάλο βαθμό, στρατηγικές ανάπτυξης προγραμμάτων, εκπομπών, αλλά και διαφημιστικές καμπάνιες – μόλις ένας στους δέκα (11%) νέους επιλέγει ενημέρωση μέσω της τηλεόρασης – τα κανάλια εθνικής εμβέλειας δηλαδή.

Η αποστασιοποίηση από την τηλεοπτική ενημέρωση πιστοποιείται άλλωστε και από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen σύμφωνα με τις οποίες όχι πολύ συχνά εμφανίζονται στις διακεκριμένες θέσεις τηλεθέασης κάθε ημέρας δελτία ειδήσεων.

Αλλά και οι ενημερωτικές εκπομπές που καλύπτουν ώρες στις πρωινές ζώνες των καναλιών αφορούν μεν κάποιους, αλλά δεν είναι αρκετοί ώστε να τις κάνουν να ξεχωρίζουν, όπως παλαιότερα.

Πόσοι άλλωστε από τους 17-34 ξυπνούν από τα αξημέρωτα και τρέχουν αμέσως στην τηλεόραση για να ενημερωθούν, όταν υπάρχουν πλέον τα πανέξυπνα κινητά που προσφέρουν ενημέρωση σε μέγεθος… παλάμης.

Επίσης πρέπει να προσμετρηθεί και ο κατακερματισμός του τηλεοπτικού κοινού με το πλήθος των επιλογών που υπάρχουν στις τηλεσυχνότητες.

Σοβαρή παράμετρος αποτελεί το γεγονός ότι στην Ελλάδα η ενημέρωση μέσω ιντερνετ εξακολουθεί να προσφέρεται αφιλοκερδώς.

Επομένως για ποιόν λόγο να δώσει κάποιος έστω ένα ευρώ για να αγοράσει εφημερίδα, περιοδικό, ένα έντυπο τελος πάντων, όταν μπορεί να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο τους μέσω των ιστοσελίδων που έχουν και μάλιστα χωρίς να ξοδέψει δεκάρα τσακιστή.

Δωρεάν η ενημέρωση μέσω Ίντερνετ

Γενικώς η ιντερνετική ενημέρωση είναι τζάμπα στην Ελλάδα- με ότι αυτό συνεπάγεται- , εν αντιθέσει με το εξωτερικό, όπου υπάρχει εδραιωμένη η κουλτούρα της επι πληρωμή ενημέρωσης, μέσω συνδρομής.

Επίσης κομμάτι της ηλεκτρονικής ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνα, ιστοσελίδες) αντλεί περιεχόμενο που εξακολουθεί να παράγεται από έγχαρτες εκδόσεις ειδησεογραφικών οργανισμών ή σε αίθουσες σύνταξης ειδησεογραφικών πρακτορείων.

Σε αυτά συνυπολογίζεται και «αιμοδοσία» που γίνεται στα σοσιαλ μίντια, ανεξαρτήτως αν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναπτύξει δικούς τους τομείς ενημέρωσης.

Η έρευνα της Palmos Analysis επικαιροποιεί την εικόνα μιας κατάσταση που υπάρχει στον χώρο των ελληνικών ΜΜΕ και υπογραμμίζει την έλλειψη αντίδρασης για μεταστροφή της τουλάχιστον για τα παραδοσιακά Μέσα.

Διαβάστε επίσης

ΝOVA: Δωρεάν για μία εβδομάδα για να δούμε τους αγώνες μπάσκετ της Εθνικής

Viral ο Γιώργος Παπαδάκης με τις… ερωτικές σφήνες: «Έχω καμιά 30αριά, πλαστικές και ξύλινες» (video)

Ο «Σασμός» πέτυχε γκολ ως και στο Champions League

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 20:59