search
ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 03:41
MENU CLOSE

Τέμπη: Άθλιες οι συνθήκες λειτουργίας στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας – Κίνηση με… μπακαλοτέφτερα

07.03.2023 16:19
ose_thessaloniki_stathmos_0703_new

Τριτοκοσμικές είναι οι συνθήκες λειτουργίας ενός από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας, του σταθμού ΤΧ1.

Ο συγκεκριμένος σταθμός, που ενώνει τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη καθώς και τη γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και τη Φλώρινα, λειτουργεί χειροκίνητα και με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από 30 και 40 χρόνια.

Όπως εξήγησε ο σταθμάρχης Παύλος Πετσάβας στο ethnos.gr, χαρακτηριστικό είναι ότι πολλές φορές αν και δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί ή όχι. Επομένως, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου, ο οποίος θα πρέπει να υλοποιήσει χειροκίνητα την εντολή αυτή.

Όπως καταγγέλλει ο ίδιος, μέσα στο παλαιωμένο κτίριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια, ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν μπει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.

Κίνηση με… μπακαλοτέφτερα και χαλασμένα λαμπάκια

Σύμφωνα πάντα με το ethnos.gr, μπαίνοντας στο σταθμό, μπροστά τους οι σταθμάρχες έχουν έναν πίνακα με κολλημένες πάνω του αυτοκόλλητες ετικέτες με χειρόγραφα σημειώματα, ενώ η κίνηση γίνεται με μπακαλοτέφτερα. Τα κόκκινα λαμπάκια αναβοσβήνουν μονίμως, όπως και τα φωτόσημα και ελιγμοσήματα στη γραμμή, τα οποία όμως είναι εκτός λειτουργίας.

Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές». Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει «καθίσει» γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.

Αποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος αυξάνεται μετά τις 11 το βράδυ, όταν μένει ένας σταθμάρχης στη βάρδια λόγω έλλειψης προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ. Πατσάβα πρέπει άμεσα να ολοκληρωθεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS, αλλά και να εκπαιδευτεί το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες.

Διαβάστε επίσης:

Συνελήφθη γνωστός συγγραφέας στη Βούλα – Για ακάλυπτες επιταγές και χρέη προς το Δημόσιο

Οι πέντε καλύτεροι προορισμοί για σκι μια ανάσα από την Αθήνα

Δολοφονία Άλκη Καμπανού – διασώστρια του ΕΚΑΒ: Συνάντησα λουτρό αίματος – Ο θάνατος ήταν ακαριαίος (Video)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 00:06