search
ΤΕΤΑΡΤΗ 15.05.2024 06:09
MENU CLOSE

Κάπνισμα: Ο απρόσμενος λόγος που θα σε πείσει να το «κόψεις»

25.04.2023 13:52
kapnisma-new

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ποιος μπορεί να είναι ο πιο αποτελεσματικός παράγοντας που πείθει τον καπνιστή να απαλλαγεί από τη βλαβερή του συνήθεια. Θα εκπλαγείτε…

Το ότι το κάπνισμα αποτελεί μια βλαβερή συνήθεια είναι αδιαμφισβήτητο. Κι ενώ οι προσπάθειες μετάδοσης αυτού του σημαντικού μηνύματος είναι αναρίθμητες και οι σχετικές καμπάνιες διαρκείς, μπορούν να θεωρηθούν επιτυχημένες μόνο ως έναν, αρκετά περιορισμένο βαθμό, μιας και το ποσοστό των ανθρώπων που εξακολουθεί να καπνίζει είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Αναζητώντας τρόπους ώστε τα αντικαπνιστικά μηνύματα να γίνουν πιο αποτελεσματικά, μια ομάδα ερευνητών κατέληξε σε ένα σημαντικό συμπέρασμα: Όσο περισσότερο το μήνυμα μιας αντικαπνιστικής καμπάνιας κεντρίζει το προσωπικό ενδιαφέρον των καπνιστών, τόσο πιο πιθανό είναι να στεφθεί από επιτυχία, ενθαρρύνοντας τους καπνιστές να αλλάξουν συνήθειες. Τα νέα ερευνητικά συμπεράσματα δημοσιεύονται στο Journal of Medical Internet Research.

Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι ερευνητές αξιοποίησαν αυτοματοποιημένα μηνύματα και πληροφορίες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με στόχο να αναλύσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των αντικαπνιστικών μηνυμάτων και το κατά πόσο οι αναγνώστες έδειχναν να ανταποκρίνονται σε αυτές τις δημοσιεύσεις.

Αυτό που διαπίστωσαν ήταν ότι όταν οι καπνιστές αναζητούν στο διαδίκτυο πληροφορίες αναφορικά με το πώς να κόψουν το κάπνισμα, τείνουν να επικεντρώνονται περισσότερο σε δημοσιεύσεις που σχετίζονται με τις επιπτώσεις του καπνίσματος στα αγαπημένα τους πρόσωπα, αλλά και τα κατοικίδιά τους, που αποτελούν τους παθητικούς δέκτες αυτής της βλαβερής συνήθειας.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι οι άνθρωποι ανταποκρίνονται περισσότερο στα μηνύματα που αφορούν στο κατά πόσο βλάπτονται από το κάπνισμα τα αγαπημένα τους πρόσωπα, αλλά και τα κατοικίδιά τους. Τα αντικαπνιστικά μηνύματα που ενδιαφέρουν προσωπικά τους καπνιστές έδειξαν ότι είναι ικανά να τους οδηγήσουν σε θετικές αλλαγές», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, Hong Xue, βοηθός καθηγητή στο Τμήμα Δημόσιας Υγείας του αμερικανικού Πανεπιστημίου George Mason.

Τα ίδια ερευνητικά ευρήματα υποστηρίζουν, επιπλέον, ότι παρόμοιο ενδιαφέρον έδειχναν οι καπνιστές για νεότερες πληροφορίες αναφορικά με τους κινδύνους που εγκυμονούν οι χημικές ουσίες, καθώς και ότι οι μεγαλύτερες καμπάνιες, δηλαδή οι κυβερνητικές και εκείνες των μη κερδοσκοπικών εταιρειών έδειχναν να είναι αποτελεσματικότερες από τις μικρότερου βεληνεκούς καμπάνιες. Επιπροσθέτως, οι χρήστες του Facebook ήταν πιο πιθανό να έχουν μεγαλύτερη εμπλοκή εάν τα αντικαπνιστικά μηνύματα συμπεριλάμβαναν κι ένα βίντεο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι οι κοινωνικές πλατφόρμες θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα πολύ δυνατό πεδίο μετάδοσης των αντικαπνιστικών μηνυμάτων. «Οι αντικαπνιστικές καμπάνιες μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα ερευνητικά ευρήματα ώστε να βελτιώσουν την μεταδοτικότητα των μηνυμάτων τους», σχολίασε χαρακτηριστικά ο δρ. Xue.

Πηγή: ygeiamou

Photo By Pixabay

Διαβάστε επίσης:

Μυοκαρδίτιδα: Αυτά είναι τα πρώτα συμπτώματα – Πώς σχετίζεται με γρίπες και λοιμώξεις

Μακροζωία: Η διατροφή που «αγαπά» την καρδιά

Διαβήτης: Τι πρέπει να προσέχουν οι ασθενείς που κάνουν καθιστική εργασία

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 15.05.2024 01:20