search
ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 00:25
MENU CLOSE

Το πόρισμα Μητσοτάκη «καίει» Μητσοτάκη. Εγκατάλειψη, συγκάλυψη, ιδιωτικοποίηση

25.04.2023 11:03
np_foto_kefali (2)

Το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών αποτελεί κόλαφο για την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Οι άνθρωποι που διορίστηκαν από τους ίδιους τους κυρίους Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη έπεσαν πάνω στην αλήθεια και κάθε προσπάθεια ενίσχυσης της συγκάλυψης, γραμμή με την οποία η Ν.Δ. επιχείρησε να πάει στις εκλογές, αποδείχθηκε αδύνατη.

Το κείμενο που παραδόθηκε αναδεικνύει τη δομική κατάρρευση του σιδηροδρόμου επί ημερών Μητσοτάκη – Καραμανλή και επιβεβαιώνει τη στρατηγική αμέλεια στην ενίσχυση του μέσου, παρά τις καταγγελίες των εργαζομένων του καθώς και της αντιπολίτευσης. Αποδομεί, παράλληλα, τα κυβερνητικά ψέματα που παρουσιάστηκαν επί μακρόν στον δημόσιο διάλογο εις βάρος της αλήθειας και της δικαιοσύνης.

Οι εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης είναι, πλέον, πασιφανείς.

Τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, σύμφωνα και με την επιτροπή, δεν υπάρχει από τον Ιούλιο του 2019 και μετά. Ούτε η φωτεινή σηματοδότηση λειτουργούσε. Παρά την προσπάθεια των κυρίων Καραμανλή και Γεραπετρίτη να πείσουν για το αντίθετο, παρά τη -σε πανελλαδική μετάδοση- προσπάθεια, που κατέληξε σε φιάσκο, του υφυπουργού Παπαδόπουλου στη Λάρισα. Ούτε «τοπική» ούτε «υπερτοπική» τηλεδιοίκηση, όπως προσπάθησε να τα μπλέξει ο υπουργός Επικρατείας, υπήρξε όλη αυτή την περίοδο. Το μόνο που υφίστατο και υφίσταται είναι ένας τοπικός πίνακας τηλεχειρισμού των αλλαγών κλειδιών και ενδείξεων της κίνησης των συρμών για λίγα χιλιόμετρα.

Αλλά για πόσα χιλιόμετρα ήταν «ορατά» τα τρένα; Ο κ. Γεραπετρίτης επέμενε πως ο σταθμάρχης θα μπορούσε να βλέπει το τρένο για περίπου 8,5 χιλιόμετρα (5 χλμ μετά τη Λάρισα και 3,5 χλμ πριν από αυτή). Το πόρισμα τον διαψεύδει εκκωφαντικά. Η απόσταση που μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει τις αμαξοστοιχίες δεν υπερβαίνει τα 3 χιλιόμετρα και ειδικά για την έξοδο προς Ν. Πόρους τα 2 χιλιόμετρα. Άρα ο χρόνος παρακολούθησης στη δεύτερη περίπτωση, στη δεύτερη μοιραία διαδρομή δεν ήταν πάνω από δύο λεπτά και σε καμία περίπτωση δεν προσέγγιζε τα 12 λεπτά παρακολούθησης που επικαλέστηκε ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Κατά τους εμπειρογνώμονες, τα έργα ασφαλείας, που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει τη σύγκρουση, καθυστέρησαν δραματικά. Κάτι που επιβεβαιώνει και τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος με στοιχεία απέδειξε ότι ημερών του η σύμβαση 717 είχε ολοκληρωθεί κατά 75% περίπου. Στην πρόληψη του δυστυχήματος θα συνέβαλε και η λειτουργία του συστήματος ραδιοεπικοινωνίας GSMR, το οποίο ήταν εγκατεστημένο από το 2018 στις γραμμές του ΟΣΕ στο τμήμα Κιάτο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, ενώ απέμενε η τοποθέτησή του και στο τροχαίο υλικό.

Ακόμα, όμως, και η προσπάθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη να τα «ρίξει» στον ανθρώπινο παράγοντα της γυρνά μπούμερανγκ. Η ελλιπής του εκπαίδευση και η παράτυπη μετάταξή του στη συγκεκριμένη θέση, όπως έχει επισημανθεί και από εμάς, είναι έργο που βαραίνει την ίδια και τα στελέχη της στα κρίσιμα πόστα.

Ήδη από τις πρώτες μέρες έχουμε τονίσει ότι το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα της στρατηγικής απαξίωσης του σιδηροδρόμου από τους κυρίους Καραμανλή και Μητσοτάκη. Ήδη έχουμε επισημάνει ότι αν υπήρχαν τρεις προϋποθέσεις, που ίσχυαν επί ΣΥΡΙΖΑ, αυτό θα είχε αποφευχθεί. Όμως, ούτε ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση είχε τοποθετηθεί, ούτε το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου στην Καρόλου ήταν σε λειτουργία μετά το 2020, κάτι που επισημάνει και το πόρισμα, ούτε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είχε επανέλθει μετά τη φωτιά του 2019.

Το πόρισμα της «επιτροπής Μητσοτάκη» επέφερε βαρύτατο πλήγμα στον κ. Μητσοτάκη. Ο ίδιος δεν μπορεί να συνεχίζει τη συγκάλυψη, οι ευθύνες του είναι βαρύτατες.

Του κ. Μητσοτάκη και του κ. Καραμανλή δεν τους ξέφυγε. Δεν ήταν ζήτημα διοικητικής ανεπάρκειας η εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου. Η εγκατάλειψη υλοποιήθηκε για να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση. Το σύνηθες επιχείρημα είναι ότι «το δημόσιο δε μπορεί να συντηρήσει το δίκτυο, ας φέρουμε έναν ιδιώτη να το συντηρεί, να το λειτουργεί και να τον πληρώνουμε». Μόνο που το τίμημα το πληρώνουν οι επιβάτες και οι συγγενείς και τα θύματα της τραγωδίας.

Στις εκλογές, ο λαός θα αποφασίσει, εκτός των άλλων αν εμπιστεύεται την κυβέρνηση των ευθυνών και της συγκάλυψης ή μια κυβέρνηση της διαφάνειας και της δικαιοσύνης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επιμένει στην ανάταξη του σιδηροδρόμου και στην απόδοση των ποινικών ευθυνών όσο ψηλά και αν φτάνουν. Είναι υποχρέωσή μας απέναντι σε όσους έφυγαν, αλλά και σε όσους μοχθούν να κρατήσουν όρθιο το τρένο.

*Ο Νίκος Παππάς είναι υποψήφιος βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Διαβάστε επίσης:

Θα καούμε στο (προεκλογικό) ζέσταμα

Γιατί ΚΚΕ λοιπόν;

ΟΥΝΕΣΚΟ, παραιτήσου!

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 00:05