search
ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 12:05
MENU CLOSE

Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος: Καταγγελίες του Σωματείου Εργαζομένων – Στα πρόθυρα διάλυσης οι συρμοί

31.05.2023 11:58
isap new

Πρόκειται για μία από τις πρώτες γραμμές του μετρό στην Ευρώπη, αφού ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το 1869.

Για δεκαετίες υπήρξε η μοναδική γραμμή αστικού τρένου στην Αττική ενώνοντας τον Πειραιά, με την Κηφισιά και εξυπηρετώντας εκατομμύρια επιβάτες.

Ωστόσο σήμερα είναι ξεχασμένη και στα πρόθυρα διάλυσης όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων του ΗΣΑΠ. Πρόκειται για την γραμμή 1 του μετρό – τη γραμμή του Ηλεκτρικου δηλαδή – που ενώνει τον Πειραιά με την Κηφισιά.

Οπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι «στην εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ (όπου ανήκει ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος εδώ και 10 τουλάχιστον χρόνια) η παραγωγή συγκοινωνιακού έργου είναι über alles, θέτοντας την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων σε δεύτερη μοίρα.

Προχθές ένας συρμός κινήθηκε μεταξύ δύο σταθμών με μια πόρτα στην καμπίνα επιβατών ανοιχτή λόγω αστοχίας υλικού και τον οδηγό να ανακοινώνει από τα μεγάφωνα στους επιβάτες να απομακρυνθούν από την συγκεκριμένη πόρτα. 

Χθες ένας συρμός δεν κατάφερε να σταματήσει στην σωστή θέση κατά μήκος της αποβάθρας του σταθμού και συνέχισε για τον επόμενο χωρίς να επιβιβάσει ή  αποβιβάσει επιβάτες.

Τίποτα από αυτά δεν είναι τυχαίο. Ούτε άτυχη στιγμή είναι, ούτε δολιοφθορά,  ούτε το κακό το μάτι φταίει, ούτε ο κακός μας ο καιρός.

Η τεράστια έλλειψη προσωπικού, η έλλειψη ανταλλακτικών που έχει σαν αποτέλεσμα η συντήρηση των συρμών να γίνεται με ανταλλακτικά παροπλισμένων, η παλαιότητα του τροχαίου υλικού και η ανεπάρκεια των υπηρεσιακών παραγόντων είναι οι αιτίες για όλα αυτά.  

Η βαριά συντήρηση των συρμών έχει σχεδόν σταματήσει υπό το βάρος των συνεχών βλαβών θέτοντας το ήδη απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό σε δεινή κατάσταση.

Ταυτόχρονα η λανθασμένη επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να μην προμηθευτεί νέο τροχαίο υλικό αλλά να ανακατασκευάσει το παλιό κάνει το μέλλον να φαντάζει ζοφερό.  

Οι συρμοί που θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει να ανακατασκευάζονται από το τέλος του 2020, περιμένουν ακόμα να μεταφερθούν στον χώρο ανακατασκευής.

Το χειρότερο όλων είναι ότι τα υπεύθυνα στελέχη για να αποδείξουν λειτουργούν όλα καλά, υποκρύπτουν την πραγματική κατάσταση. Κατά τα άλλα είμαστε τυχεροί που δεν έχουμε ατύχημα» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Bαγόνια βρώμικα και καλυμμένα με γκράφιτι

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα βαγόνια των συρμών είναι βρώμικα μέσα και καλυμμένα με γκράφιτι απ΄έξω.

Οι, δε, σταθμοί παρά το λιφτινγκ του 2004 με αφορμή τους τότε Ολυμπιακούς Αγώνες αποπνέουν μια αίσθηση εγκατάλειψης- και σε καμία περιπτωση δεν μοιάζουν με αυτές των καινούργιων γραμμών του μετρό.

 Ακόμα και οι εξαγγελίες για την κατασκευή νέων σταθμών ή επεκτάσεων της συγκεκριμένης γραμμής συχνά αναβάλλονται για το μέλλον ή παγώνουν επ’ αόριστον.

Διαβάστε επίσης

Η ΟΛΜΕ κινείται νομικά κατά του Ψαριανού – Τη διαγραφή του από τη ΝΔ, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Ακρίτα: Η εξήγηση για τη φωτογραφία από τη Βουλή και τα «καρφιά» σε Κλείτου, Παπαπαναγιώτου και αρχισυντάκτη της ΕΡΤ

Τραγωδία στο Ρέθυμνο: 63χρονος βρέθηκε απαγχονισμένος σε αποθήκη

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 12:05