search
ΚΥΡΙΑΚΗ 09.06.2024 12:05
MENU CLOSE

Το ραδιόφωνο εμπιστεύονται οι Ευρωπαίοι για την ενημέρωση τους

13.06.2023 14:04
radio

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα ΜΜΕ

Η διείσδυση του διαδικτύου όσο μεγάλη κι αν είναι και παρότι η ενημέρωση από τα ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης είναι σχεδόν ακαριαία, εντούτοις οι ευρωπαίοι στην πλειονότητά τους επιμένουν παραδοσιακά.

Μάλιστα ένας στους δύο δήλωσε πως εμπιστεύεται περισσότερο το Ραδιόφωνο για την ενημέρωση του από όποιο άλλο ΜΜΕ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «The European Media Industry Outlook» για τον κλάδο των Μέσων Ενημερωσης, η οποία εκδόθηκε τέλος Μαΐου και αποτελεί προϊόν έρευνας για λογαριασμό της Ε.Ε. της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν και για κύρια πηγή ενημέρωσης για το τί συμβαίνει στις χώρες μέλη της Ε.Ε. και τον κόσμο οι ευρωπαίοι προτιμούν σε καθημερινή βάση την τηλεόραση, όπως δήλωσαν

Ο τομέας των ενημερωτικών ΜΜΕ βρίσκεται σε συνεχή µετασχηµατισµό, ως αποτέλεσμα της ψηφιοποίησης και των αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες. Τα παραδοσιακά ΜΜΕ έχουν αυξήσει την παρουσία τους στο διαδίκτυο, προκειμένου να συμβαδίζουν με τις εξελίξεις και να εξυπηρετούν τους πολίτες, την ίδια στιγμή που οι πλατφόρμες Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, χρησιμοποιούνται επίσης ως πηγή ειδήσεων.

Ωστόσο οι ευρωπαίοι για την ενημέρωση τους επιλέγουν (με τυχαία σειρά αναφοράς) τις εφημερίδες, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, πολύ περισσότερο από ότι το διαδίκτυο, και παρά την τάση αποφυγής των ειδήσεων που αναπτύχθηκε και καταγράφηκε το προηγούμενο διάστημα. Οι πολίτες μάλιστα, επισημαίνεται στην έρευνα, πως αναγνωρίζουν τον ρόλο/τη σημασία των ειδήσεων και την ποικιλία των θεμάτων που καλύπτουν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί για την κοινωνία.

Εν τω μεταξύ η μετατόπιση της ζήτησης στον ψηφιακό τομέα έχει προκαλέσει ζητήματα νομισματοποίησης σε αρκετούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς και από τη στιγμή κατά την οποία το ιντερνετ και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, έχουν μετασχηματιστεί σε πεδία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με καλύτερες δυνατότητες στόχευσης πελατών, με συνέπεια οι διαφημιστές να βασίζονται λιγότερο στα παραδοσιακά ΜΜΕ για προώθηση και επικοινωνία.

Τα έσοδα μειώνονται σταθερά για τα έντυπα- εφημερίδες και περιοδικά-, αυξάνονται ελαφρώς για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο και αυξάνονται κατακόρυφα για τις ιστοσελίδες, χωρίς να απορροφούν ωστόσο τις απώλειες της έντυπης ενημέρωσης.

Στον παραδοσιακό Τύπο η μείωση ήταν σημαντική στην πρόσφατη πενταετία ( -27%). Διαμορφώθηκε στα 16,1 δισ. ευρώ το 2022 από 22 δισ. ευρώ το 2016 και αντισταθμίστηκε µόνο εν μέρει από τη μέτρια ανάπτυξη της Τηλεόρασης και του Ραδιοφώνου (+5,5%, από 64,5 σε 68 δισ. ευρώ).

Στον αντίποδα η μεταβολή εσόδων στα ψηφιακά ειδησεογραφικά ΜΜΕ (από 2,5 δισ. ευρώ το 2016 σε 3,7 δισ. ευρώ το 2021 – αύξηση 60%).

Ενθαρρυντικό είναι το στοιχείο ότι ο κλάδος των εφημερίδων και των περιοδικών παραμένει τέσσερις φορές μεγαλύτερος από εκείνων των ψηφιακών ΜΜΕ. Σύμφωνα με την έρευνα στον κλάδο της Ενημέρωσης δραστηριοποιούνται 4.000 τηλεοπτικοί σταθμοί, 5.000 ραδιοσταθμοί και 34.000 έντυπα (εφημερίδες και περιοδικά).

Διαβάστε επίσης:

Λιάγκας για Athens Pride: «Άλλο να πρωτοστατώ για την ισότητα των ανθρώπων και άλλο η παρέλαση κλόουν» (Video)

Documento: Συνεχίζεται κανονικά η έκδοση της εφημερίδας

«Σασμός» – Spoiler: Με τραγικές εξελίξεις αλλά και χαρές ολοκληρώνεται ο δεύτερος κύκλος της σειράς

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΚΥΡΙΑΚΗ 09.06.2024 12:03