search
ΤΕΤΑΡΤΗ 15.05.2024 19:39
MENU CLOSE

Ισχυροί των διεθνών ΜΜΕ επενδύουν σε δημοσιογραφική πρωτοβουλία

31.08.2023 13:09
BBC

Η σημασία, η σπουδαιότητα των τοπικών ειδήσεων, κατ΄επέκταση των τοπικών ΜΜΕ, για τις τοπικές κοινωνίες και όχι μόνον εκείνες, στο εξωτερικό είναι μεγάλη. Τα τοπικά ΜΜΕ είναι, τουλάχιστον μια εξαετία πίσω, στο κέντρο της «μεγάλης εικόνας» των μίντια, της ενημέρωσης και όχι στο φόντο.

Δεν είναι τυχαίο ότι την περασμένη άνοιξη προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις στους σχεδιασμούς του BBC για τα περιφερειακά ραδιόφωνα του και τις άλλες δομές ενημερωσης του, με συγχωνεύσεις.

Στο εξωτερικό είναι συνείδηση η διάσωση και η ενδυνάμωση του τοπικού Τύπου. Το καμπανάκι κινδύνου έχει άλλωστε ηχήσει από καιρό. Στην Αγγλία εκατοντάδες τοπικές εφημερίδες έχουν κλείσει από το 2009 κι έπειτα, ενώ στις ΗΠΑ κλείνουν δύο τοπικές εφημερίδες τη βδομάδα.

Προσφάτως αίσθηση έχει προκαλέσει η μαζική υποστήριξη (και εμπράκτως) ισχυρών των ΜΜΕ, επιφανών της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας , επιχειρηματιών αλλά και μιντιακών οργανισμών στην πρωτοβουλία του νέου ηλικιακά και δραστήριου δημοσιογράφου Τζόσι Χέρμαν ο οποίος με τους συναδέλφους του Μόλι Σίμπσον και Τζακ Ντουλάντι σύστησαν το δίκτυο «The Mill» διανομής ενημερωτικών δελτίων με τοπικές ειδήσεις.

Το ποσό που συγκεντρώθηκε, 350.000 λίρες, αξιολογείται ως μέτριο αλλά ο κατάλογος με τους μεμονωμένους επενδυτές οι οποίοι βρίσκονται πίσω από την χρηματοδότηση είναι εντυπωσιακός.

Ανάμεσα τους είναι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του Channel 4, του BBC και των New York Times αλλά και, όπως όλα δείχνουν ,νέος διευθύνων του CNN, Μάρκ Τόμπσον. Ο Νίκολας Τζόνστσον, εκδότης του ραγδαία αναπτυσσόμενου δημοσιογραφικού ιστότοπου- δικτύου Axios (από την ελληνική λέξη) με έδρα το Άρλινγκτον της Βιρτζίνα (ΗΠΑ) με ειδησεογραφία από 30 ιστοσελίδες τοπικών ειδήσεων των ΗΠΑ υπο την «ομπρέλα» του. Ο Ντέιβιντ Ρόζενμπεργκ, ο διευθυντής παγκόσμιας στρατηγικής της πολυεθνικής Snap, με ειδίκευση στα ΜΚΔ, μητρική των Snapchat και Spectacles. Η Ντάιαν Κόιλ, οικονομολόγος στο πανεπιστήμιο Κέμπριτζ, ο Τούρι Μάντι, ιδρυτής του Demotix , του μεγαλύτερου δικτύου ανεξάρτητων φωτορεπόρτερ.

«Οι πόλεις της Βρετανίας χρειάζονται μια σπουδαία επιχειρηματικά βιώσιμη δημοσιογραφία για να ενημερώνουν το κοινό και να θέτουν τους ισχυρούς θεσμούς προ των ευθυνών τους. Γι’ αυτό ιδρύθηκαν το «The Mill» και οι αδελφές εκδόσεις του και αυτό επιτυγχάνουν με συνέπεια», σημείωσε ο Τόμπσον μιλώντας στον εξειδικευμένο ιστότοπο PressGazzete. Την σκέψη του Τόμπσον προέκτεινε με τη δήλωση του ο Τζόνστον, περιγράφοντας τη συνθήκη στην οποία εξελίσσεται η start up δημοσιογραφική κίνηση: «Το «The Mill» είναι η πρώτη εταιρεία που θα μπορούσε να είναι σε θέση να κάνει μια τέτοια προσπάθεια: «Η παγκόσμια παρακμή των τοπικών ειδήσεων είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της δημοσιογραφίας και δεν πρόκειται να λυθεί με μία μόνο ιδέα, αλλά με πολλά επιχειρηματικά οράματα. «Ο Μύλος» είναι ένα από τα πιο ελπιδοφόρα».

Έχει ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίον ενεπλάκησαν οι επενδυτές του «The Mill». Τους προσέγγισε ο ιδρυτής της ιστοσελίδας ο Τζόσι Χέρμαν. «Σχεδόν όλοι ήταν εκεί. Ήρθα σε επαφή μαζί τους με μέιλ, διότι ήταν αναγνώστες μας καθώς είχαν κάνει εγγραφή να λαμβάνουν με μέιλ τα ενημερωτικά δελτία με ειδήσεις που διανέμουμε».

Αισιόδοξοι ρυθμοί ανάπτυξης

Σήμερα ο ιστότοπος «The Mill» με έδρα στο Μάντσεστερ, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε τον Ιούνιο 2020, καλύπτοντας ειδησεογραφικά την πόλη και την ευρύτερη περιοχή της, μετρά πάνω από 5.000 συνδρομές (προς επτά λίρες μηνιαίως ή 1,40 λίρα μηνιαίως σε ετήσια βάση) σε τρείς πόλεις Μάντσεστερ, Λίβερπουλ, Σέφιλντ- οι οποίοι πληρώνουν για να ενημερώνονται και να μαθαίνουν τα τοπικά νέα.

Στο μεταξύ φέτος ο δημοσιογραφικός οργανισμός προβλέπεται ότι θα καταγράψει έσοδα 400.000 λιρών, με εννέα άτομα προσωπικό. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων είναι από συνδρομές και ένα 10% προέρχεται από διαφημίσεις και χορηγίες.

Ο Χέρμαν έχει ξεκάθαρο επιχειρησιακό πλάνο. Στόχος του είναι οι πόλεις με μεγάλη επαγγελματική τάξη και πολλά πανεπιστήμια. Ευσεβής πόθος, αλλά μάλλον όχι άπιαστο όνειρο, είναι η εξάπλωση της κάλυψης της ιστοσελίδας στις δέκα μεγαλύτερες πόλεις του Η.Β., πλην του Λονδίνου διότι καλύπτεται διεξοδικά.

Προσεχώς η ενημέρωση από το «The Mill» θα επεκταθεί στο Λιντς και το Μπίρμινγχαμ.

Αναλυτές του κλάδου των ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο αναγνωρίζουν πως αν και το «The Mill» είναι ένας μικρός σε μέγεθος ενημερωτικός οργανισμός και μόνον ότι αναπτύσσεται και έχει ένα εμπορικά βιώσιμο μοντέλο τον καθιστά ξεχωριστό σε μια αγορά η οποία πλήττεται από απολύσεις.

Διαβάστε επίσης:

Tα παράπονα της Βούλγαρη από τον Κασσελάκη: «Με… έφτυσε ο Κασσελάκης, πότε θα με πάρει;» (video)

Ταινίες πρώτης προβολής: «Ανατομία μιας Πτώσης» και The Equalizer 3 στους κινηματογράφους

One Channel: Η πρόταση του σταθμού για τη σεζόν 2023-2024

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 15.05.2024 19:39