search
ΤΕΤΑΡΤΗ 01.05.2024 00:44
MENU CLOSE

mAIgov: Όσα πρέπει να ξέρετε για τον ψηφιακό βοηθό στο gov.gr – Πώς λειτουργεί η τεχνητή νοημοσύνη – Πώς θα λαμβάνετε απαντήσεις

12.12.2023 20:06
PSHFIAKOS_BOHTHOS
Eurokinissi

«Πώς μπορώ να βγάλω ταυτότητα», «πώς μπορώ να εκδώσω οικογενειακό πιστοποιητικό», «ο γιος μου γεννήθηκε το 2010, δικαιούται youth pass»; είναι ορισμένα από τα ερωτήματα στα οποία καλείται από σήμερα να απαντά ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός» -«mAigov» Τεχνητής Νοημοσύνης, ο οποίος είναι πλέον διαθέσιμος στο gov.gr. Πώς εξυπηρετεί τον πολίτη. Ήδη αρκετοί πολίτες υπέβαλαν τα πρώτα τους ερωτήματα στην εφαρμογή.

Η εφαρμογή είναι στον αέρα από τις 15.00 το μεσημέρι περίπου και λειτουργεί, ώστε να διευκολύνει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των πολιτών, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας τη διάδρασή τους με το δημόσιο τομέα.

Περίεργες και…σύνθετες ερωτήσεις ήδη μέσα σε 2,5 ώρες

Ο πολίτης μπορεί να του υποβάλλει και πιο …περίεργες ερωτήσεις όπως «ακούω τον γείτονά μου στο διπλανό διαμέρισμα, φοβάμαι ότι μπορεί να κακοποιεί τον σκύλο του» και να λάβει την ανάλογη απάντηση από τον ψηφιακό βοηθό.

Πηγές του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρουν στο topontiki.gr ότι από την ώρα που «ανέβηκε» η εφαρμογή μέχρι και 2,5 ώρες μετά ( μέχρι τις 17.50 ) υποβλήθηκαν 3.800 ερωτήματα από τους πολίτες.

Τέλος στη γραφειοκρατία;

Η εφαρμογή αυτή mAIgov αποτελεί το πρώτο και καθοριστικό βήμα της κυβέρνησης για τα στρατηγικά της σχέδια να γίνει πρωτοπόρος χώρα μελέτης και εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρακτικά να είναι η πρώτη χώρα, η οποία εισάγει την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (Generative AI) στο Δημόσιο και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσίασε το mAIgov αναφέροντας ότι «το “mAIgov.gr” θα έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για τον Έλληνα πολίτη και την ελληνική δημόσια διοίκηση. Το στοίχημα είναι πώς το εργαλείο του gov.gr θα γίνει ακόμη πιο επιτυχημένο. Ο δρόμος ήταν μακρύς. Το “mAIgov.gr” ήρθε να δώσει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στο gov.gr». Ο κ. Παπαστεργίου μίλησε για μεγάλη πρόκληση για την τεχνολογία, την ανθρωπότητα. «Δεν το λέω ανησυχώντας, αλλά με ενθουσιασμό για την προοπτική που η τεχνολογία δίνει πάντα στην ζωή μας. Το mΑΙgov.gr θα μπορέσει να αντικαταστήσει κάποια σημεία διεπαφής του κράτους με τον πολίτη» πρόσθεσε.

Ο κ. Παπαστεργίου επεσήμανε ότι είναι χρήσιμο οι πολίτες να καταλάβουν ότι «το μοντέλο όσο πιο πολύ το χρησιμοποιούμε τόσο πιο πολύ εκπαιδεύεται. Αυτό που θέλουν από τους πολίτες είναι να το δούνε, να το δουλέψουν, να κρίνουν αν οι απαντήσεις είναι σωστές» συμπληρώνοντας ότι «είναι μόνο η αρχή, σκοπός έιναι να πάρουμε κι άλλες εφαρμογές κι άλλες ιδέες».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε ότι «δεχτήκαμε την πρόκληση και το βάλαμε στοίχημα για να μπορέσουμε να παραδώσουμε κάτι το οποίο θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες, για όλα τα θέματα όλες τις ώρες». Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι «θα είναι ένα συνεχές εργαλείο το οποίο θα δίνει ένα συνεχές, καθημερινό feedback ώστε να μπορούμε να κάνουμε το κράτος συνολικά καλύτερο».

Πρωτοποριακή η εφαρμογή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα

Για καινοτόμα υιοθέτησης της τεχνολογίας έκανε λόγο ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά ότι «η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει για πρώτη φορά στο Δημόσιο. Πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία. Αυτή η εφαρμογή είναι πρωτοποριακή και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο πανευρωπαϊκά» σχολίασε από την πλευρά του κατά την τελετή παρουσίασης της νέας υπηρεσίας ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.

«Σήμερα γίνεται ένα πρώτο, αλλά πολύ σημαντικό βήμα, για την επόμενη γενιά επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Ο ψηφιακός βοηθός «mAΙgov» είναι μια καινοτόμα εφαρμογή, που δείχνει στην πράξη πώς οι τεχνολογίες αιχμής, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, μπορούν να διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών.» σχολίασε ο Γρηγόρης Χριστόπουλος, Chief Commercial Officer Business Segment ΟΤΕ. Να σημειωθεί ότι ο ΟΤΕ έχει αναλάβει την υποδομή και την υποστήριξή της όπως και το τεχνικό help desk.

«Η χώρα αλλάζει σελίδα και περνάει στην εποχή της Τεχνητής νοημοσύνης. Η κυβέρνηση αγκαλιάζει τη νέα τεχνολογία. Είμαστε συν-πλοηγός σε αυτή την προσπάθεια» τόνισε από την πλευρά της η CEΟ της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου, Μάλτας. Γιάννα Ανδρονοπούλου (σσ ο ψηφιακός βοηθός «πατά» στο OpenAI της Microsoft).

Πώς θα λειτουργεί

Με την είσοδο της ΑΙ στο gov.gr ο πολίτης ή η επιχείρηση δεν θα χρειάζεται να ψάχνει τις υπηρεσίες του gov και τις διαδικασίες του «Μίτος». Θα αρκεί μια γραπτή ερώτηση -ακόμα και μια εκφώνηση- και η εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης θα αναζητά και θα δίνει αναλυτική και βήμα προς βήμα καθοδήγηση ως προς το τι πρέπει να κάνουμε για την υπηρεσία που ψάχνουμε. Ο ψηφιακός βοηθός θα αναζητά όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και θα καθοδηγεί τον πολίτη, δίνοντας συνδυαστικές απαντήσεις σε απλά, αλλά και πιο σύνθετα ερωτήματα.

Να σημειωθεί ότι τα δεδομένα θα είναι όλα ανωνυμοποιημένα, σε περίπτωση μάλιστα που τα προσθέσει ο πολίτης το ίδιο το σύστημα θα τα σβήσει, η δε «συνομιλία» θα παραμένει για 20 μέρες. Η ΒΕΤΑ έκδοση θα είναι στον αέρα μέχρι να τεσταριστεί το σύστημα και να συγκεντρωθεί η απαραίτητη εμπειρία.

Έτσι, οι πολίτες μπορούν να συνομιλήσουν με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από το κινητό τους τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή. Η αναζήτηση πραγματοποιείται στις -έως σήμερα- 1610 υπηρεσίες του gov.gr και τις 3270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS». Επισημαίνεται ότι το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται. Λαμβάνει υπόψη την αρχική ερώτηση και διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.

Πόσοι πολίτες μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα από την εφαρμογή

Το mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία. Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον τελικό χρήστη, αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing). Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

Να αναφέρουμε ότι το mAigov εγκαινιάζεται σε πιλοτική «Beta» λειτουργία, καθώς όπως συμβαίνει με όλες τις εφαρμογές ΤΝ τα υπολογιστικά συστήματα χρειάζονται χρόνο για να μαθαίνουν, ενώ συγχρόνως εξελίσσονται με βάση τα δεδομένα που εισάγουν οι χρήστες, οι οποίοι στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι πολίτες. H περίοδος αυτή επιτρέπει τη βελτίωση της εφαρμογής με βάση τις ανάγκες και την ανταπόκριση των χρηστών/ πολιτών.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τα προσωπικά δεδομένα

Επισημαίνεται ότι για την υλοποίηση του έργου έχουν αξιοποιηθεί πόροι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι οποίοι προβλέπονται για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Αφορούν σε σύμβαση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για cloud services, και την παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ)

Ανάδοχος του έργου είναι ο ΟΤΕ με υπεργολάβους την Accenture και τη UBITECH η οποία έκανε την υλοποίηση, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.

Το πρώτο chatbot του ελληνικού Δημοσίου σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard) διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων διαφάνεια, ισότητα και σεβασμό προς την ιδιωτικότητα των χρηστών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Διαβάστε επίσης:

Ξάνθη: Κατέληξε η 19χρονη που παρέσυρε και εγκατέλειψε αστυνομικός

Βριλήσσια: Προθεσμία για να απολογηθεί πήρε ο κομμωτής που είχε βάλει κρυφές κάμερες – «Νιώθω αηδία» λέει η θετή του κόρη (Videos)

Στη Δικαιοσύνη για τη στάση εργασίας σε Μετρό και Τραμ προσέφυγε η ΣΤΑΣΥ

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 01.05.2024 00:43