search
ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 17:08
MENU CLOSE

Βαλτιμόρη: Το μπλακ άουτ, τα αναπάντητα ερωτήματα και το προβληματικό ιστορικό του πλοίου

27.03.2024 12:00
VALTIMORI-PLOIO2

Υπό διερεύνηση είναι τα αίτια της πρόσκρουσης του εμπορικού πλοίου Dali στη γέφυρα της Βαλτιμόρης και παραμένουν αναπάντητα πολλά ερωτήματα. Ωστόσο κάποιες πτυχές έχουν διευκρινιστεί. Πιο σημαντική διαπίστωση είναι ότι στο πλοίο είχε γίνει μπλακ-άουτ λίγη ώρα πριν από την πρόσκρουση στη γέφυρα του ποταμού Πατάπσκο.

Τι γνωρίζουμε ως τώρα

Από αδιαβάθμιστο εσωτερικό έγγραφο της αμερικανικής Υπηρεσίας Κυβερνοασφάλειας και Ασφάλειας Υποδομών έγινε γνωστό ότι το πλοίο «είχε χάσει την πρόωση όταν έφυγε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης».

Από βίντεο που κατέγραψαν την πρόσκρουση του σκάφους στη γέφυρα είναι σαφές ότι τα φώτα στο εμπορικό πλοίο τρεμόπαιζαν, ένδειξη ότι υπήρχαν προβλήματα στην ηλεκτροδότηση του σκάφους.

Ο πρόεδρος Μπάιντεν και άλλοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το πλήρωμα του σκάφους είχε ενημερώσει την Υπηρεσία Μεταφορών του Μέριλαντ ότι είχαν χάσει τον έλεγχο του πλοίου, στέλνοντας έτσι σήμα κινδύνου, που κινητοποίησε τις αρχές.

Ακριβώς επειδή είχαν ειδοποιηθεί οι τοπικές αρχές από το πλήρωμα, είχαν σταματήσει την κίνηση πάνω στη γέφυρα «κάτι που χωρίς αμφιβολία έσωσε ζωές», όπως είπε ο πρόεδρος Μπάιντεν.
Την στιγμή της πρόσκρουσης το πλοίο έπλεε «με πολύ μεγάλη ταχύτητα», σύμφωνα με αξιωματούχους, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπήρχε δυνατότητα να ακινητοποιηθεί ή να αλλάξει ρότα.

Τι δεν γνωρίζουμε ως τώρα

Αδιευκρίνιστη παραμένει η αιτία που προκάλεσε απώλεια πρόωσης στο πλοίο. Το θέμα διερευνάται από τις αρμόδιες αρχές.

Οι έρευνες εστιάζουν στον εντοπισμό των έξι αγνοουμένων, που θεωρούνται νεκροί και πιστεύεται ότι είναι όλοι μέλη συνεργείου που εργαζόταν στην γέφυρα την στιγμή του δυστυχήματος. Άλλα δύο μέλη του συνεργείου έπεσαν στον ποταμό Πατάπσκο, αλλά διασώθηκαν.

Ο ειδικός σε θέματα ναυσιπλοϊας, Τζιμ Μπέλινχαμ δήλωσε στο BBC ότι οι έξι άνθρωποι είτε έχουν παγιδευτεί κάτω από τα συντρίμμια στα θολά νερά του ποταμού, ή κάποιο ισχυρό ρεύμα τους παρέσυρε προς την θάλασσα. «Είναι σημαντικό το ότι το πλοίο δεν βυθίστηκε και έτσι οι ερευνητές θα έχουν πρόσβαση στις καταγραφές συνομιλιών που γίνονται στη γέφυρα», πρόσθεσε ο Μπέλινχαμ.


Μείζον ζήτημα προκύπτει και από την ανακοίνωση της αμερικανικής ακτοφυλακής ότι εξετάζεται το περιεχόμενο εμπορευματοκιβωτίων, κάποια από τα οποία μπορεί να περιέχουν επικίνδυνα υλικά. Όπως γράφει το CNN διερευνάται επίσης κατά πόσο έχει δηλωθεί επακριβώς το περιεχόμενο όλων των εμπορευματοκιβωτίων και ποιοι είναι οι δυνητικοί κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία.

Το ιστορικό του πλοίου

Η ναυτιλιακή εταιρία-κολοσσός Maersk επιβεβαίωσε ότι το πλοίο είχε ναυλωθεί από εκείνη και μετέφερε εμπορευματοκιβώτια πελατών της. Διαχειριστής του πλοίου είναι η εταιρία Synergy Group.

Το υπό σημαία Σιγκαπούρης πλοίο Dali, ένα σκάφος μήκους 300 μέτρων, έχει ιστορικό προβλημάτων.

Τον περασμένο Ιούνιο είχε ακινητοποιηθεί από τις χιλιανές αρχές διότι είχε παρουσιάσει και πάλι πρόβλημα στο σύστημα πρόωσης, όπως δήλωσε στο CNN, εκπρόσωπος του Χιλιανού Ναυτικού.

Επιθεωρητής είχε διαπιστώσει ότι οι μετρητές πίεσης στο σύστημα θέρμανσης του σκάφης ήταν «μη αναγνώσιμοι» και το σκάφος ακινητοποιήθηκε στο λιμάνι του Σαν Αντόνιο στις 27 Ιουνίου 2023. «Ο επιθεωρητής του λιμανιού έδωσε προθεσμία για την επίλυση του προβλήματος πριν επιτραπεί ο απόπλους, κάτι που ολοκληρώθηκε και επιβεβαιώθηκε από τον επιθεωρητή την ίδια μέρα», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Χιλιανού Ναυτικού.

Αλλά αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που το Dali είχε ακινητοποιηθεί σε κάποιο λιμάνι.

Το πλοίο, που πέρασε από επιθεωρήσεις 27 φορές αφότου ναυπηγήθηκε, το 2015, είχε παρουσιάσει άλλες δύο φορές προβλήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Πληροφόρησης Ποιότητας Πλοίων (Equasis).

Επίσης είχε εμπλακεί σε κάποιο περιστατικό το 2016, στο λιμάνι της Αμβέρσας, όπως ανέφεραν αξιωματούχοι στο CNN.

Το ιστορικό της διαχειρίστριας εταιρίας

Επίσης η διαχειρίστρια εταιρία Synergy Marine Group έχει ιστορικό τριών περιστατικών με θύματα, από το 2018.

Συγκεκριμένα, πλοία που διαχειριζόταν η εταιρία ενεπλάκησαν τουλάχιστον σε τρία θανατηφόρα δυστυχήματα σύμφωνα με στοιχεία από υπηρεσίες της Αυστραλίας, της Σιγκαπούρης και των Φιλιππίνων.

Το 2018, ένα άτομο που επέβαινε σε σκάφος που διαχειριζόταν η Synergy στην Αυστραλία, έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα που έγινε στο ασανσέρ προσωπικού του πλοίου.

Το 2019, αναφέρθηκε η εξαφάνιση ενός αξιωματούχου που είχε ανέβει σε πλοίο που διαχειριζόταν η Synergy στην Σιγκαπούρη, «και πιθανώς έπεσε από το κατάστρωμα καθώς έκανε επιθεώρηση σε εργασίες στο πλοίο», σύμφωνα με έκθεση της Υπηρεσίας Ερευνών Ασφάλειας Μεταφορών της Σιγκαπούρης. Στην έκθεση αυτή επισημαίνεται ότι ο επιθεωρητής είχε ανέβει στο πλοίο χωρίς να ακολουθείται το πρωτόκολλο ασφαλείας.

Το 2023 τουλάχιστον ένα ναύτης σκοτώθηκε όταν δεξαμενόπλοιο που διαχειριζόταν η Synergy συγκρούστηκε με πλοίο βυθοκόρησης στις Φιλιππίνες, το οποίο βυθίστηκε.

«Πολλά από αυτά τα ατυχήματα αφορούν αποτυχία εφαρμογής υφιστάμενων κανόνων ασφαλείας και / ή εντοπισμένα προβλήματα ασφαλείας … όπως με την συντήρηση του ανελκυστήρα», ανέφερε στην έκθεσή του ο διευθυντής ασφάλειας πλοίων της Αυστραλίας, Στιούαρτ Μακλίοντ.

Που βρίσκονται οι έρευνες

Στη διάρκεια της νύχτας σταμάτησαν οι έρευνες λόγω της επικινδυνότητας στο σημείο του δυστυχήματος, όπου κρέμονται επικίνδυνα κομμάτια της γέφυρας και κάποια εμπορευματοκιβώτια έχουν μετακινηθεί στο κατάστρωμα του σκάφους.

Οι αυτοδύτες επιστρέφουν σήμερα στα θολά νερά του ποταμού για να εντοπίσουν τους έξι αγνοούμενους.

Παράλληλα γίνονται έρευνες για το ακριβές περιεχόμενο των εμπορευματοκιβωτίων και την πιθανή απειλή για την δημόσια υγεία από επικίνδυνα υλικά που περιέχουν.

Για τους αγνοούμενους, που κατά πάσα πιθανότητα είναι νεκροί, έγινε γνωστό ότι είναι ένας πατέρας τριών παιδιών από το Ελ Σαλβαδόρ, ένας πατέρας δύο παιδιών από την Ονδούρα, δύο εργάτες από τη Γουατεμάλα και άλλοι δύο Μεξικανοί.

Οι αμερικανικές αρχές εστιάζουν στην ταχύτερη δυνατή εκκαθάριση του σημείου του δυστυχήματος, ώστε να επαναλειτουργήσει το κανάλι και το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Μέχρι τότε τέσσερα πλοία δεν μπορούν να αποπλεύσουν από το λιμάνι και άλλα 20 βρίσκονται σε αναμονή για να ελλιμενιστούν.

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το ένατο μεγαλύτερο αμερικανικό λιμάνι για διεθνή εμπορεύματα. Το 2023 πέρασαν από το λιμάνι αυτό 52,3 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων συνολικής αξίας 80,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στο λιμάνι εργάζονται 15.330 άτομα και άλλες 139.180 θέσεις εργασίας είναι εμμέσως εξαρτώμενες από τις δραστηριότητες του λιμανιού.

Διαβάστε επίσης

ΠΟΥ: Ένα στα έξι παιδιά έχει πέσει θύμα παρενόχλησης μέσω διαδικτύου

Βαλτιμόρη: Νεκροί θεωρούνται οι έξι αγνοούμενοι, αναστέλλονται οι έρευνες για τον εντοπισμό επιζώντων (Video)

Βαλτιμόρη: Με προβλήματα έπλεε το πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα – Τι έδειξε η επιθεώρηση το καλοκαίρι – Πώς το SOS που εξέπεμψε έσωσε ζωές

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 17:08