Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Μία έκθεση που συνέταξε στις 31 Αυγούστου καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Τέξας, επιβεβαιώνει τον πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων από το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο Φαϊσάλ Καν, καθηγητής χημικής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο A&T του Τέξας, ειδικός σε θέματα εκρήξεων, φέρεται να επιβεβαιώνει την έκθεση του Βασίλη Κοκοτσάκη ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε αρωματικούς υδρογονάνθρακες, οι οποίοι κατά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών προκάλεσαν έκρηξη και υψηλότατες θερμοκρασίες άνω των 1.000 βαθμών.
Σύμφωνα με το πόρισμά του, τα 30 από τα 57 θύματα, απανθρακωθηκαν ακαριαία.
O καθηγητής του πανεπιστημίου του Τέξας περιγράφει στην έκθεσή του πώς βρέθηκαν σε πορεία σύγκρουσης οι δύο αμαξοστοιχίες, σημειώνοντας ότι όταν ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας αντελήφθη την επιβατική «εφάρμοσε τον μηχανισμό έκτακτης πέδησης για να την σταματήσει. Ως αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας, η 1η και η 2η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας εξετράπησαν από τις ράγες, αποφεύγοντας μια μετωπική σύγκρουση με την επιβατική.
Και συνεχίζει: «Αμέσως μετά την εκτροπή των δύο τρένων, παρατηρήθηκαν μια σειρά από ηλεκτρικά τόξα τα οποία είναι ορατά στο βίντεο από κάμερα ασφαλείας στον Μαλιακό. Πριν ξεσπάσει η μεγάλη φωτιά σε σχήμα μπάλας, παρατηρούμε ένα σύννεφο να υψώνεται ξεκάθαρα πάνω από το σημείο του ατυχήματος. Χρησιμοποιώντας το Solidworks προσομοιώσαμε τη μπάλα φωτιάς. Η προσομοίωση μας έδωσε τον μέγιστο όγκο του να είναι 139987m3. Η βολίδα δεν ήταν ισότροπη. Η μεγαλύτερη διάστασή της ήταν 113μ. Επιμήκυνε όμως από το πέρασμα του πρώτου βαγονιού. Η διάρκεια ζωής της φωτιάς αυτής από την έκρηξη, ήταν περίπου 9,6 δευτερόλεπτα».
Πιο συγκεκριμένα, σε σημεία της ανάλυσής του επισημαίνει:
Εχοντας όλα αυτά τα δεδομένα, ο καθηγητής από το πανεπιστήμιο του Τέξας, κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:
«Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα του περιστατικού και το βίντεο, είναι προφανές ότι το τρένο μετέφερε χημικές ουσίες, πιθανότατα ελαφρύτερους υδρογονάνθρακες. Η χημική ανάλυση της γύρω περιοχής και υπολειμμάτων στα θύματα και τα κατεστραμμένα περιουσιακά στοιχεία υποδηλώνει την παρουσία βενζολίου, τολουολίου και ξυλολίου.
Το βενζόλιο, το τολουόλιο και το ξυλόλιο είναι ελαφρύτεροι υδρογονάνθρακες και χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται συνήθως για γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων χρωμάτων, καλλυντικών και άλλων. Λόγω της πρόσκρουσης, αυτές οι χημικές ουσίες απελευθερώνονται και σχηματίζουν ένα σύννεφο ατμού, το οποίο αναμειγμένο με τον αέρα, προκαλεί την φλεγόμενη μπάλα.
Τα παράγωγα υδρογονανθράκων, όπως το λάδι υψηλού ιξώδους και τα λάδια σιλικόνης, είναι θερμικά σταθερά και χρησιμοποιείται για λιπαντικούς και ψυκτικούς σκοπούς. Όταν απελευθερωθούν, τέτοια λάδια δεν θα προκαλέσουν ανάλογες φωτιές επειδή έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε πτητικούς υδρογονάνθρακες και χαμηλότερη ευφλεκτότητα.
Η μπάλα φωτιάς είναι πιθανό να αναφλεγεί από την κοντινή απόσταση από την πηγή σχηματισμού της, η οποία είναι η εμπορευματική μεταφορά. Το βίντεο δείχνει πώς εξελίχθηκε από την πηγή της και επεκτάθηκε προς τα έξω. Κατέκλυσε τον χώρο της επιβατικής άμαξας, προκαλώντας σοβαρές ζημιές και θανάτους. Οι ζημιές στα γύρω στοιχεία (αποχρωματισμός) και οι θανατηφόροι θάνατοι από εγκαύματα επιβεβαιώνουν την παρουσία και ζημιά που προκλήθηκε από τη συγκεκριμένη φωτιά.»
Διαβάστε επίσης:
«Αίολος Κεντέρης»: Ρημάζει το πλοίο που το 2000 άλλαξε τα ταξίδια στο Αιγαίο (video)
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.