search
ΤΕΤΑΡΤΗ 15.05.2024 14:56
MENU CLOSE

Google: Οι ευρωπαίοι εκδότες Τύπου την καταγγέλλουν για μονοπωλιακές πρακτικές

03.03.2022 11:29
publishers_new

Κα­ταγ­γε­λία κα­τά της Google για μο­νο­πω­λια­κές πρα­κτι­κές, κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Συμ­βού­λιο Ευ­ρω­παί­ων Εκ­δο­τών (European Publishers Council, EPC).

Η κί­νη­ση αυ­τή έγι­νε στην προ­σπά­θεια του Συμ­βου­λί­ου να πε­ριο­ρί­σει τις ασφυ­κτι­κές πιέ­σεις που ασκεί ο τε­χνο­λο­γι­κός κο­λοσ­σός στον κλά­δο του Τύ­που, κα­θώς και στο οι­κο­σύ­στη­μα της τε­χνο­λο­γί­ας της δια­φή­μι­σης (ad tech) στο σύ­νο­λό του.

Συ­γκε­κρι­μέ­να, το EPC ζη­τά από την Κομισιόν αφε­νός να κα­τα­στή­σει την Google υπό­λο­γη για συ­μπε­ρι­φο­ρά που αντί­κει­ται στην αρ­χή του αντα­γω­νι­σμού και αφε­τέ­ρου να επι­βά­λει διορ­θω­τι­κά μέ­τρα, προ­κει­μέ­νου να απο­κα­τα­στα­θεί η ισορ­ρο­πία στην αγο­ρά της τε­χνο­λο­γί­ας της δια­φή­μι­σης.

«Συμμαζέψτε την»

«Εί­ναι πλέ­ον και­ρός να επι­βλη­θούν από την Ευ­ρω­παϊ­κή Επι­τρο­πή πε­ριο­ρι­σμοί στην Google. Οι πε­ριο­ρι­σμοί αυ­τοί πρέ­πει να αλ­λά­ξουν επί της ου­σί­ας, και όχι μό­νο να θέ­σουν υπό αμ­φι­σβή­τη­ση, τις πρα­κτι­κές της πλατ­φόρ­μας -πρα­κτι­κές που έχουν προ­κα­λέ­σει και εξα­κο­λου­θούν να προ­κα­λούν ση­μα­ντι­κή ζη­μία, όχι μό­νο στους εκ­δό­τες Τύ­που της Ευ­ρώ­πης, αλ­λά και στους δια­φη­μι­ζό­με­νους και στους τε­λι­κούς κα­τα­να­λω­τές, κα­θώς ευ­θύ­νο­νται για τις υψη­λές τι­μές, για τα δια­φη­μι­στι­κά τέ­λη, για τις πε­ριο­ρι­σμέ­νες επι­λο­γές, την έλ­λει­ψη δια­φά­νειας και και­νο­το­μί­ας», σημείωσε ο  πρό­ε­δρος του EPC, Κριστιάν φον Τίλο (Christian Van Thillo), εκ­πρό­σω­πος του βελ­γι­κού εκ­δο­τι­κού ορ­γα­νι­σμού DPG Media Group (με έδρα την Αμβέρσα).

Πα­ρά το γε­γο­νός ότι οι αρ­χές αντα­γω­νι­σμού σε όλον τον κό­σμο έχουν δια­πι­στώ­σει ότι η Google κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης που έχει στην αγο­ρά της τε­χνο­λο­γί­ας της δια­φή­μι­σης, η εται­ρία κα­τα­φέρ­νει και ξε­φεύ­γει ανα­λαμ­βά­νο­ντας ασή­μα­ντες δε­σμεύ­σεις οι οποίες επί της ου­σί­ας δεν επι­φέ­ρουν αλ­λα­γές στην τα­κτι­κή που ακο­λου­θεί. «Αυ­τό δεν μπο­ρεί να συ­νε­χι­στεί», δήλωσε ο φον Τίλο και συνέχισε: «Το δια­κύ­βευ­μα εί­ναι πο­λύ υψη­λό, ει­δι­κά όσον αφο­ρά τη βιω­σι­μό­τη­τα και τη χρη­μα­το­δό­τη­ση ενός ελεύ­θε­ρου και πλου­ρα­λι­στι­κού Τύ­που».

Απηύθυνε δε έκκληση στην Κομισιόν να λά­βει άμε­σα συ­γκε­κρι­μέ­να μέ­τρα, τα οποία «θα εκτο­νώ­σουν την ασφυ­κτι­κή πί­ε­ση που ασκεί η Google σε όλους μας».

Ηγεμονική συμπεριφορά από την Google

Σύμ­φω­να με το EPC, με­τά την εξα­γο­ρά της δια­φη­μι­στι­κής εται­ρί­ας DoubleClick το 2008, η Google συ­στη­μα­τι­κά προ­βαί­νει σε σει­ρά πα­ρά­νο­μων τα­κτι­κών, που δια­τα­ράσ­σουν τον αντα­γω­νι­σμό στην τε­χνο­λο­γία της δια­φή­μι­σης.

Αυ­τή η στρα­τη­γι­κή απέ­δω­σε καρ­πούς και η πλατ­φόρ­μα απέ­κτη­σε τον πλή­ρη έλεγ­χο της αλυ­σί­δας αξί­ας στην τε­χνο­λο­γία της δια­φή­μι­σης, με με­ρί­δια αγο­ράς  που κυμαίνονται μεταξύ 90% και 100% σε συ­γκε­κρι­μέ­να τμή­μα­τα.

Το χαρ­το­φυ­λά­κιο προϊόντων της Google εί­ναι γε­μά­το συ­γκρού­σεις συμ­φε­ρό­ντων, κα­θώς συ­χνά η πλατ­φόρ­μα εί­ναι και αγο­ρα­στής και πω­λη­τής στην ίδια συ­ναλ­λα­γή, ενώ σε ορι­σμέ­νες των πε­ρι­πτώ­σε­ων εί­ναι ταυ­τό­χρο­να και εν­διά­με­σος.

Αδια­φο­ρώ­ντας για τις συ­γκρού­σεις αυ­τές, ο τε­χνο­λο­γι­κός κο­λοσ­σός εκ­με­ταλ­λεύ­ε­ται επα­νει­λημ­μέ­να τη θέ­ση του για να προ­ω­θή­σει τα δι­κά του συμ­φέ­ρο­ντα εις βά­ρος των ίδιων του των πε­λα­τών.

Η Ευ­ρω­παϊ­κή Επι­τρο­πή, όπως υπο­στη­ρί­ζει το EPC, έχει τη δυ­να­τό­τη­τα, κα­τά την εξέ­τα­ση της κα­ταγ­γε­λί­ας, να αξιο­ποι­ή­σει τα πο­ρί­σμα­τα των αρ­χών αντα­γω­νι­σμού της Γαλ­λί­ας, του Ηνω­μέ­νου Βα­σι­λεί­ου και της Αυ­στρα­λί­ας, κα­θώς και τα απο­τε­λέ­σμα­τα δι­κα­στι­κών δια­δι­κα­σιών που έλα­βαν χώ­ρα στις ΗΠΑ.

Η κα­ταγ­γε­λία αυ­τή, σύμ­φω­να πά­ντα με τον επι­κε­φα­λής του EPC, απο­τε­λεί μία μο­να­δι­κή ευ­και­ρία για την Ευ­ρω­παϊ­κή Επι­τρο­πή να διορ­θώ­σει τα προ­βλή­μα­τα που ανέ­κυ­ψαν ως συ­νέ­πεια της συγ­χώ­νευ­σης Google/DoubleClick το 2008, επι­βάλ­λο­ντας διορ­θω­τι­κά μέ­τρα, που θα απο­κα­τα­στή­σουν τον αντα­γω­νι­σμό στην τε­χνο­λο­γία της δια­φή­μι­σης, προς όφε­λος των ευ­ρω­παί­ων εκ­δο­τών Τύ­που, της αγο­ράς, αλ­λά και των κα­τα­να­λω­τών.

Διαβάστε επίσης:

Open: On air καβγάς του ανταποκριτή από την Ρωσία Θανάση Αυγερινού και των δημοσιογράφων του σταθμού

Time: Κυκλοφόρησε με εξώφυλλο στα ουκρανικά (Photo)

Γιάννης Πρετεντέρης: Το αιχμηρό σχόλιο του δημοσιογράφου για τους… «Έλληνες φίλους του Πούτιν»

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 15.05.2024 14:53