search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03.05.2024 00:40
MENU CLOSE

Τα «παγώνια» της αντρικής μόδας επιστρέφουν στη Φλωρεντία (Videos)

26.04.2022 15:28
moda_new

Είναι γεγονός! Το διάσημο PittiUomo 2022, επιστρέφει στη Φλωρεντία μετά από δύο χρόνια ακυρώσεων λόγω της πανδημίας. Η διάσημη έκθεση αντρικής μόδας που γίνεται 2 φορές το χρόνο στο χώρο του κάστρου, FortezzadaBasso, επανέρχεται για 3 μέρες από τις 14 – 17 Ιουνίου, στο φυσικό της χώρο.

Όλες οι εταιρείες αντρικών ρούχων, υποδημάτων, ειδών ταξιδιού και αντρικών αξεσουάρ, βρίσκονται σε κατάσταση συναγερμού προκειμένου να παρουσιάσουν ότι καλύτερο διαθέτουν. Η έκθεση Pitti Uomo, αποτελεί σημείο αιχμής για την αντρική μόδα, αφού εκεί όχι μόνο παρουσιάζονται όλες οι καινούριες τάσεις της, αλλά μέσα από μια δημιουργική διαδικασία ώσμωσης μπαίνουν και τα θεμέλια για τις μελλοντικές κατευθύνσεις της.

Σε έναν κόσμο που αγωνίζεται να ξεκαθαρίσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, το ετήσιο ραντεβού του Pitti Uomo μας θυμίζει ότι η αντρική κομψότητα αρνείται να πεθάνει.

Εκτός όμως από τις μεγάλες εταιρείες ρούχων, μεγάλο ατού για την έκθεση Pitti Uomo αποτελούν και οι αμέτρητοι μικρότεροι κατασκευαστές χειροποίητων ρούχων και παπουτσιών, οι οποίοι αναδεικνύουν το κομμάτι της «bespokefashion» δηλαδή της αντρικής μόδας που γίνεται «κατά παραγγελία» από ράφτες που συνεχίζουν μια μακραίωνη παράδοση.

Η «bespoke fashion» που προσπαθεί να απευθυνθεί σε ευρύτερα αντρικά ηλικιακά περιβάλλοντα και να γίνει προσιτή σ’ έναν ευρύτερο αριθμό αντρών, κάτι μάλλον δύσκολο λόγω του κόστους των καλών πρώτων υλών και υλικών (όσον αφορά υφάσματα, δέρματα, νήματα, κουμπώματα), αλλά και του κόστους της χειρωνακτικής εργασίας ανάλογου υψηλού επιπέδου που είναι απαραίτητη. Για το λόγο αυτό, η «bespoke fashion» προτείνει «κλασικά» ρούχα που δεν ξεπερνιόνται από τις εφήμερες μόδες, και επενδύει στην ποιότητα που αντέχει στο χρόνο.

Ο συγγραφέας και ερευνητής Ούγκο Τζακομέ (Hugo Jacomet), είναι ένας άνθρωπος της μόδας που εργάζεται για την ευρύτερη αποδοχή της «bespoke fashion» και προσπαθεί να ενημερώσει τους νέους άντρες μυώντας τους στα μυστικά αυτής της αντρικής κληρονομιάς.

Μέσα από τις σελίδες των βιβλίων του και την ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού περιοδικού ParisianGentleman, εξοικειώνει τους νεαρότερους άντρες με το «πνεύμα» του καλού ντυσίματος, εξηγώντας ότι το καλό αντρικό ντύσιμο δεν πρέπει να θεωρείται μια στημένη πόζα άλλων εποχών, αλλά μια φυσική έκφραση της κομψότητας κάθε άντρα που έχει στοιχειώδη επίγνωση του εαυτού του.

«Sprezzatura» αγάπη μου!

Γάλλος -με μακρινή ιταλική καταγωγή- που ζει και εργάζεται στο Παρίσι, ο Ούγκο Τζακομέ, δίνει μεγάλη σημασία στην κατανόηση της έννοιας «sprezzatura», εξηγώντας ότι κάθε πραγματικά κομψός άντρας πρέπει να δείχνει φυσικός μέσα στο ρούχο που φορά. Πιστεύει ότι κάποιος μπορεί να το κατορθώσει με αρκετή εκπαίδευση.

Το μυστικό της sprezzatura, είναι το εξής: «Κάποιος μπορεί να έχει περάσει αρκετή ώρα μπροστά στον καθρέφτη προσπαθώντας να τελειοποιήσει το στυλ του, αυτό δεν πρέπει να φαίνεται. Πρέπει να φαίνεται σαν να ντύθηκε βιαστικά ή επιπόλαια, χωρίς να το πολυσκεφτεί!»

Μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της sprezzatura, ήταν ο ιδιοκτήτης της Fiat, ο βιομήχανος και μέλος του διεθνούς «jet set» Τζιάνι Ανιέλι, και ο ηθοποιός Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, άνθρωποι που ακριβώς ήταν κομψοί χωρίς να κοπιάζουν καθόλου γι’ αυτό.

Τα 7 θανάσιμα λάθη της κομψότητας

Ο Τζακομέ υποδεικνύει 7 μύθους που πρέπει να αποφεύγει κάποιος που αρχίζει να ενδιαφέρεται για το καλό αντρικό ντύσιμο:

1) Αποφύγετε να αγοράσετε ένα μαύρο κοστούμι, σαν πρώτο σας κοστούμι. Το μαύρο κοστούμι είναι για ειδικές περιστάσεις (κηδείες, επίσημες εξόδους κλπ.) και είναι πολύ δύσκολο να το χειριστεί ένας άπειρος στο ντύσιμο άντρας.

2) Οι κάλτσες δεν χρειάζεται να περιορίζονται σε μαύρες και γκρι. Υπάρχουν χρώματα που μπορούν να δώσουν έναν ιδιαίτερο τόνο στο ντύσιμό σας, χρησιμοποιούμενα πάντα με κάποια φειδώ.

3) Τα «σταυρωτά» κοστούμια είναι για ηλικιωμένους άντρες, και σας δείχνουν μεγαλύτερους. Αυτό δεν ισχύει. Απλά, ένα «σταυρωτό» κοστούμι πρέπει να πέφτει καλά πάνω σας. Δοκιμάστε το κουμπωμένο, και προσέξτε ώστε να μην «τραβάει».

4) Πολλοί πιστεύουν ότι όταν οι κουμπότρυπες στο μανίκι ενός σακακιού είναι λειτουργικές, σημαίνει ότι αυτό είναι ραμμένο στο χέρι, κατά παραγγελία. Έτσι, πολλοί ξεκουμπώνουν ένα κουμπί για να επιδείξουν το ρούχο τους. Αυτό είναι λάθος. Παλιά, το έκαναν ώστε να πλένουν τα χέρια τους χωρίς να βγάζουν το σακάκι τους και χωρίς να το βρέξουν. Σήμερα, δεν είναι απαραίτητο, παρά μόνο αν κάποιος φορά μανικετόκουμπα. Σε κάθε άλλη περίπτωση, το ξεκούμπωτο μανίκι δείχνει επιτήδευση.

5) Αποφύγετε -πάση θυσία- να φοράτε ασορτί γραβάτα και μαντήλι.

6) «Η μόδα αλλάζει, αλλά το στυλ είναι αιώνιο». Δεν είναι ακριβώς έτσι. Πράγματι η μόδα αλλάζει κάθε χρόνο, αλλά και το στυλ αλλάζει προοδευτικά κάθε δέκα χρόνια.

7) Το στυλ δεν επηρεάζεται από τις διάφορες τάσεις. Δεν είναι αλήθεια. Υπάρχουν άνθρωποι που επηρεάζουν τη μόδα και είναι πιο τολμηροί στον πειραματισμό, και κάνουν πράγματα που λίγο αργότερα υιοθετούνται από τους δημιουργούς της αντρικής μόδας.

Ακόμα και το προσωπικό μας στυλ επηρεάζεται αφού ακούσια ή εκούσια μιμούμαστε ανθρώπους που εκτιμούμε και θαυμάζουμε. Συνδυάζοντας τη σύνεση και την τόλμη, και αποφεύγοντας να γινόμαστε κραυγαλέοι, μπορούμε να δημιουργήσουμε το προσωπικό μας στυλ.

Τα «παγώνια» του PITTIUOMO

Υπάρχει μια συνομοταξία αντρών που ονομάζονται τα «παγώνια του Pitti Uomo». Είναι μερικοί από τους πιο καλοντυμένους άντρες του κόσμου, και δίνουν το ραντεβού τους κάθε χρόνο στο PittiUomo, της Φλωρεντίας. Κάνουν τη βόλτα τους στους χώρους της έκθεσης, και ύστερα στήνονται στην πλατεία και κάθονται προκειμένου να τους φωτογραφήσουν για τα περιοδικά όλου του κόσμου.

Οι άνθρωποι αυτοί αποκαλούνται τα «παγώνια», αλλά οι περισσότεροι έχουν κάποιο blog, ή κάποιο fashion site, και είναι πραγματικοί influencers για τον κόσμο της μόδας. Έρχονται στη Φλωρεντία από όλες τις χώρες του κόσμου (Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Αμερική, Πορτογαλία, Βραζιλία) και καλύπτουν όλο το φάσμα των αντρικών ηλικιών, και όλο το φάσμα των στυλ και των γούστων.

Πολλοί από αυτούς, όπως οι Ιταλοί Λούκα Ρουμπινάτσι (Luca Rubinacci) και Λίνο Ιελούτζι (Lino Ieluzzi), φορούν κάτι (ένα ρούχο ή ένα αξεσουάρ) με έναν ιδιαίτερο τρόπο και ύστερα από ένα ή δύο χρόνια το βλέπουμε να το υιοθετούν οι σχεδιαστές και οι υπόλοιποι άντρες στην καθημερινή τους αμφίεση. Εφευρετικοί, πολύχρωμοι, και ρηξικέλευθοι, συνδυάζουν υφές, υφάσματα και χρώματα με τον δικό τους μοναδικό τρόπο, και υπογράφουν τη δική τους παιγνιώδη άποψη για τη μόδα, αποκαλύπτοντας ένα μεγάλο κομμάτι της προσωπικότητάς τους. Έτσι, αποτελούν σημείο αναφοράς για την αντρική μόδα του σήμερα, και για τον τρόπο που αυτή κατανοείται και αφομοιώνεται από την προσωπικότητα κάθε σύγχρονου άντρα.

Έτσι, μετά από 2 χρόνια εγκλεισμού και ακυρώσεων, όλος ο κόσμος της αντρικής μόδας περιμένει αυτά τα «παγώνια» να επιστρέψουν στη Φλωρεντία, όπως τα χελιδόνια που θα φέρουν το χαρμόσυνο μήνυμα της αναγέννησης, και της χαράς της ζωής.

Διαβάστε επίσης:

Dolce Vita: Βόλτα στην «Αιώνια Πόλη» – Οι σταρ, οι έρωτες και τα σικάτα στέκια (Photos/Video)

120 χρόνια Βιτόριο ντε Σίκα: Ο πατέρας του νεορεαλισμού, τα 4 Όσκαρ και τα πάθη

Ναστάζια Κίνσκι: Το πανέμορφο κοριτσόπουλο των δεκαετιών ’70 και ’80 γίνεται 60 χρόνων

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03.05.2024 00:40