ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 23:53

Ο χάρτης του σύμπαντος: Σπουδαία ανακάλυψη από επιστήμονες – Εντόπισαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο γαλαξίες

24.02.2023 20:27
nasa_new

Σε μια σπουδαία ανακάλυψη προχώρησαν επιστήμονες, καθώς συμπλήρωσαν ακόμα περισσότερα δεδομένα στον δισδιάστατο χάρτη του σύμπαντος, κάνοντάς τον, ακόμη μεγαλύτερο.

Χάρη σε μια «κολοσσιαία» ενημέρωση, το φιλόδοξο έργο για τη χαρτογράφηση του απέραντου νυχτερινού ουρανού πάνω από τα κεφάλια μας περιλαμβάνει τώρα περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο γαλαξίες.

Σύμφωνα με τη Daily Mail, ο στόχος του επικαιροποιημένου χάρτη είναι να βοηθήσει τους αστρονόμους να κατανοήσουν καλύτερα τη σύνθεση του σύμπαντος, κάτι που θα μπορούσε να τους βοηθήσει να ξεδιαλύνουν τις μυστηριώδεις ιδιότητες της σκοτεινής ύλης και της σκοτεινής ενέργειας, άρα και την επιταχυνόμενη διαστολή του σύμπαντος.

Σημειώνεται πως αστρονόμοι από κάθε γωνιά του κόσμου θέλουν να χαρτογραφήσουν με ακρίβεια την ιστορία διαστολής του σύμπαντος τα τελευταία 12 δισεκατομμύρια χρόνια.

Μάλιστα, η έρευνα που ονομάζεται «DESI» είναι μία από τις τρεις που έχουν καταφέρει να απεικονίσουν 14.000 τετραγωνικές μοίρες του ουρανού από το βόρειο ημισφαίριο, χρησιμοποιώντας γιγάντια τηλεσκόπια σε Αριζόνα και Χιλή.

Ένας από τους βασικούς στόχους του χάρτη είναι να εντοπίσει περίπου 40 εκατ. γαλαξίες-στόχους, για την πενταετή Φασματοσκοπική Έρευνα «DESI», ώστε να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση της μυστηριώδους σκοτεινής ενέργειας.

Η σκοτεινή ενέργεια αποτελεί σχεδόν το 70% του σύμπαντος, αλλά ακόμα παραμένει μία άγνωστη μορφή ενέργειας για τους επιστήμονες.

Δείτε τον επικαιροποιημένο χάρτη του σύμπαντος με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο γαλαξίεςς πατώντας εδώ.