search
ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 19:32
MENU CLOSE

Στην Ήπειρο ποντάρει εκλογικά η κυβέρνηση

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2278
20/4/2023
20.04.2023 06:00
kivernisi-new

Την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ηπείρου είχε στόχο η πρόσφατη αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας υλοποίησης του «Ειδικού Σχεδίου Αναβάθμισης των Υποδομών» της συγκεκριμένης Περιφέρειας από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις υποδομές, Γιώργο Καραγιάννη, στο πλαίσιο της παρουσίασης του αναπτυξιακού προγράμματος έως το 2030.

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάντα «ποντάριζε» εκλογικά στην Περιφέρεια της Ηπείρου, η οποία εξακολουθεί να είναι μία από τις φτωχότερες της Ευρώπης και έχει απόλυτη ανάγκη από σύγχρονες υποδομές για να μπει σε «τροχιά» σύγκλισης με την υπόλοιπη χώρα σε ό,τι αφορά τόσο την τουριστική ανάπτυξη όσο και άλλους κρίσιμους τομείς, όπως οι μεταφορές – logistics, η βιομηχανία τροφίμων, η οργανωμένη αγροτική παραγωγή και η κτηνοτροφία.

Έτσι ο Καραγιάννης έκανε λόγο για «3+2 μεγάλα έργα στρατηγικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Ηπείρου».

Πρόκειται για το βόρειο τμήμα του Ε65, τον οδικό άξονα από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά και τον νέο λιμένα Ηγουμενίτσας. Παράλληλα στην Εγνατία Οδό θα ξεκινήσουν εργασίες αναβάθμισης και θα γίνει προσπάθεια θωράκισης της Ιονίας Οδού με αντιπλημμυρικά έργα.

Το βόρειο τμήμα του Ε65

Ξεκινώντας από το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «αναβαθμίζει τη σύνδεση της Περιφέρειας Ηπείρου τόσο με την υπόλοιπη Ελλάδα όσο και με τις γείτονες χώρες, διευκολύνει την εμπορευματική διακίνηση, ενισχύει την τουριστική κίνηση, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μείωση της ανεργίας και αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι εργασίες που έχουν ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια θα ολοκληρωθούν στις αρχές του 2025».

«Αυτό το έργο ήταν ζητούμενο για πολλά χρόνια και αν δεν ασχολούνταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι και οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να είστε σίγουροι ότι αυτό το έργο δεν θα γινόταν ποτέ» σχολίασε.

Ιωάννινα – Κακαβιά

Σε ό,τι αφορά το οδικό έργο σύνδεσης από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά, ο υφυπουργός έκανε λόγο για ένα έργο που «ικανοποιεί ένα αίτημα δεκαετιών και επί της ουσίας αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα αλβανικά σύνορα, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Είναι ο δυτικότερος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της Χώρας».

Όπως τόνισε, «προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι και θα ξεκινά με τη σύνδεση με ανισόπεδο στην Εγνατία Οδό. (…) Έχουμε εξασφαλισμένους τους πόρους από το ΕΣΠΑ και στόχος μας είναι εντός του έτους να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση για να ξεκινήσουν οι εργασίες».

Νέο λιμάνι Ηγουμενίτσας

Το τρίτο έργο αφορά το νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, «ένα πλήρες λιμάνι, και εμπορικό και επιβατικό», του οποίου ολοκληρώνεται μέχρι τα τέλη του έτους και η τρίτη φάση.

«Με δεδομένο ότι η Ηγουμενίτσα αποτελεί ένα από τα δύο βασικά λιμάνια που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία και την αναβάθμισή του ως εμπορευματικού κέντρου με την οδική σύνδεση της Εγνατίας και τον Ε65, θα υπάρξουν σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για όλη την Ηγουμενίτσα, την Ήπειρο, αλλά και ολόκληρη τη χώρα» τόνισε ο υφυπουργός.

Τα νέα οδικά έργα

Συνεχίζοντας, ο Καραγιάννης έκανε λόγο για μία σειρά οδικά έργα, για τα οποία έχει ωριμάσει το μελετητικό αντικείμενο, προκειμένου το επόμενο διάστημα να αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις. Πρόκειται για τα:

Καλπάκι – Κόνιτσα με προϋπολογισμό κατασκευής κοντά στα 30 εκατ. ευρώ.

Παράκαμψη Ηγουμενίτσας με προϋπολογισμό κατασκευής στα 35 εκατ. ευρώ, έργο για το οποίο αναμένεται η έκδοση περιβαλλοντικών όρων. Όπως πρόσθεσε ο υφυπουργός, «προχωράμε και τις μελέτες για το Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι με προϋπολογισμό κοντά στα 100 εκατ. ευρώ».

Αντιπλημμυρικά, ύδρευσης, κτηριακά

Σημαντικές είναι και οι παρεμβάσεις με αντιπλημμυρικά έργα, έργα ύδρευσης και κτηριακά, σύμφωνα με τον Καραγιάννη. Όπως επισήμανε, «σε διαδικασία διαβούλευσης βρίσκεται η μελέτη για τα απαιτούμενα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και διευθέτησης του ποταμού Αράχθου στο τμήμα από την πόλη της Άρτας και μέχρι την εκβολή του στον Αμβρακικό κόλπο». «Προχωρούμε το έργο του Αθαμανίου. Ήδη υπογράψαμε τη συμπληρωματική σύμβαση για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στην παράκαμψη και στον οδικό άξονα. Μέχρι τέλος του 2023 θα παραδώσουμε το σύνολο του έργου και την παράκαμψη πριν από την έναρξη του καλοκαιριού» υπογράμμισε.

Σε ό,τι αφορά την ύδρευση, έκανε γνωστό ότι «εντός του έτους θα ξεκινήσουν και τα έργα για την ύδρευση των περιοχών στην Πρέβεζα, την Άρτα και τη Λευκάδα, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ. Ήδη έχουν κατατεθεί οι προσφορές και σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο ανάδειξης προσωρινού αναδόχου».

Επίσης πραγματοποιούνται μια σειρά κτηριακά έργα: «Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό του έργου, για την ανακαίνιση του παλαιού Πρωτοδικείου της Άρτας και παράλληλα ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του διαγωνισμού για το κτήριο ΠΕΚΕΠΠ, που αφορά την Πολιτική Προστασία».

Διαβάστε επίσης:

Μονόδρομος η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ για την ήττα Μητσοτάκη

Η άρνηση πώλησης όπλων στην Τουρκία δεν είναι νομικά δεσμευτική για την αμερικανική κυβέρνηση

Γιατί η Δύση ανέχεται τα καμώματα της Τουρκίας, παρότι αυτή δεν σέβεται στοιχειώδεις κανόνες

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 19:29