search
ΤΕΤΑΡΤΗ 22.05.2024 18:40
MENU CLOSE

Δολοφονία στο Blue Ηοrizon: «Καρφώνει» τον καπετάνιο η Attica Group, «δεν δικαιολογείται ο ύπαρχος»

06.09.2023 22:32
blue horizon

Στα ερωτηματικά που έχουν δημιουργηθεί γύρω από το τραγικό περιστατικό με τον 36χρονου Αντώνη Καρυώτη, όταν κατά την προσπάθειά του να ανέβει στο πλοίο, μέλη του πληρώματος τον έσπρωξαν και έπεσε στη θάλασσα, απαντούν πηγές της ιδιοκτήτριας εταιρείας του Blue Horizon, Attica Group.

Υπνεθυμίζεται ότι ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος των τεσσάρων συλληφθέντων του πληρώματος. H πρωτοφανής κτηνωδία έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη και έχει δημιουργήσει παγωμάρα και οργή στους πολίτες και τον πολιτικό κόσμο.

Την δική της έρευνα για το θανατηφόρο συμβάν ξεκίνησε ήδη από το βράδυ της Τρίτης η ακτοπλοϊκή εταιρεία Attica Group. Παράλληλα δήλωσε«βαθύτατα συγκλονισμένη» και εξέφρασε «την οδύνη, τα συλλυπητήρια, καθώς και τη συμπαράστασή της στην οικογένεια και στους φίλους του 36χρονου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τόσο άδικα». «Οι σκηνές που όλοι είδαμε είναι αδιανόητες, δεν συνάδουν με τις αξίες του Ομίλου και δεν εκφράζουν ούτε στο ελάχιστο το ήθος και τον επαγγελματισμό, όχι μόνο των πληρωμάτων μας, αλλά και της ελληνικής ναυτοσύνης στο σύνολό της», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της.

Πηγές της Attica Group, οι οποίες ερωτήθηκαν σχετικά απαντούν τα παρακάτω:

Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο; 

«Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο Έλυρος, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι». 

Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη;

«Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο σε κίνδυνο από τις κάμερες της γέφυρας». 

Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;

«Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική». 

Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Tηρήθηκαν;

«Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν». 

Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;

«H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο».  

Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στην θάλασσα;

«Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν».

Είχε εισιτήριο το θύμα;

«Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο». 

Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση; 

«Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21.00 και το πλοίο αναχώρησε 21.13.»

Διεξάγει η εταιρεία την δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;

«Η εταιρεία έχει ξεκινήσει την διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη».

Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά; 

«Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές». 

Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία; 

«Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο». 

Διαβάστε επίσης:

Κακοκαιρία Daniel: Παραλίγο να πνιγούν άνθρωποι στη Βασιλίσσης Σοφίας – Συγκλονιστικό βίντεο ενώ προσπαθούν να σωθούν

Κακοκαιρία Daniel: Παραλίγο να πνιγούν άνθρωποι στη Βασιλίσσης Σοφίας – Συγκλονιστικό βίντεο ενώ προσπαθούν να σωθούν

Κακοκαιρία Daniel: Εντοπίστηκε και τρίτος νεκρός στην Καρδίτσα – «Πλημμύρα» προβλημάτων στη χώρα από τη θεομηνία – Πού θα κατευθυνθεί

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 22.05.2024 18:40