search
ΚΥΡΙΑΚΗ 28.04.2024 18:56
MENU CLOSE

Τέμπη: Να διερευνηθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων, ζητά με υπόμνημα – καταπέλτη δικηγόρος θυμάτων

19.03.2024 17:54
tempi-1231

Υπόμνημα απέστειλε στον Εφέτη ανακριτή Λάρισας ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης, που εκπροσωπεί συγγενείς θυμάτων αλλά και παθόντες στο δυστύχημα των Τεμπών, ζητώντας την διερεύνηση πολιτικών και ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων.

Ο κ. Αποστολίδης ζητάει να μπουν στο κάδρο και τα πολιτικά πρόσωπα, μιας και το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής ήταν απογοητευτικό, καθώς το Κοινοβούλιο απέτυχε να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Ο δικηγόρων συγγενών θυμάτων και παθόντων δηλώνει χαρακτηριστικά ότι ο κύκλος των ευθυνών της πολιτικής ηγεσίας δεν κλείνει με την παραίτηση του υπουργού. «Ως συνήγορος θανόντων και παθόντων συντάσσομαι με τη σθεναρή απαίτηση του Συλλόγου των παθόντων και του 1.300.000 υπογραφών των πολιτών να διερευνηθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες της ηγεσίας, από την υπογραφή της σύμβασης 2014 έως σήμερα, από προανακριτική επιτροπή».

Αναλυτικά το υπόμνημα προς τον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας:

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Του Λουκά Αποστολίδη, Δικηγόρου Αθηνών ως συνηγόρου θανόντων και παθόντων στην τραγωδία των Τεμπών

Προς τον κ. Εφέτη Ανακριτή Λάρισας

Θέμα: Διερεύνηση ποινικών ευθυνών πολιτικών  προσώπων.

ΚΡΙΣΙΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ

«Αναμέναμε το Κοινοβούλιο της πατρίδας μας να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Να ακούσει τον πόνο και τη φωνή των γονιών που έχασαν άδικα τα παιδιά τους. Δυστυχώς διαψευσθήκαμε. Το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής ήταν απογοητευτικό:

«Σωπάστε. Βρήκαμε τους ενόχους. Σταθμάρχης, οι δύο μηχανοδηγοί, η ΡΑΣ και η Hellenic train». Αυτοί παραβήκανε τις «12 εντολές», του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Δυστυχώς, ήταν ανθρώπινο λάθος λέει η συμπολίτευση και έριξε την αυλαία.

Ο Σύλλογος των παθόντων διαμαρτύρεται έντονα σε αυτές τις διαπιστώσεις. Απαιτεί να διερευνηθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων.

Η κοινωνία αντιδρά. Πάνω από 1.360.000 υπογραφές απαιτούν να συγκροτηθεί Προανακριτική Επιτροπή. Η τραγική φιγούρα της μάνας που έχασε το βλαστάρι της, καθώς και όλες οι άλλες μανάδες, πατεράδες απαιτούν να πέσει φως παντού. Η δικαιοσύνη να τιμωρήσει τους ενόχους από τη βάση έως την κορυφή, χωρίς διακρίσεις. Ουδείς πάνω από το νόμο. Αντίθετα όμως το μήνυμα της Εξεταστικής Επιτροπής είναι διαφορετικό:

Σωπάστε εσείς στο Σύλλογο των παθόντων να φωνάζετε. Η Πρόεδρός σας κ. Μ. Καρυστιανού να παύσει να αναστατώνει το πολιτικό σύστημα, δεν υπάρχουν πολιτικές και ποινικές ευθύνες.

Η δικαστική έρευνα όμως ανοίγει συνεχώς την βεντάλια των ποινικών, αλλά και πολιτικών ευθυνών. Σε πάνω από πενήντα άτομα έχουν απαγγελθεί βαρύτατες κατηγορίες. Σε τέσσερις ομόκεντρους κύκλους, σε οργανισμούς και πρόσωπα, ερευνώνται ευθύνες και ενοχές για αυτή την τραγωδία των 57 νέων ψυχών.

Στον πρώτο κύκλο των υπηρεσιακών παραγόντων, ο εφέτης ανακριτής έχει απαγγείλει βαρύτατες κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα.

Στον δεύτερο κύκλο, στα κέντρα των αποφάσεων, που έχουν την αποκλειστική ευθύνη της συντήρησης, του εκσυγχρονισμού των υποδομών και επιδομών του σιδηροδρόμου έχουν επίσης απαγγελθεί βαρύτατες κατηγορίες. Η έλλειψη εγκατάστασης των συστημάτων, ασφάλειας, για την ασφαλή διακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, αποτελεί τη βασική αιτία της τραγωδίας, μας βεβαιώνουν οι πραγματογνώμονες. Αν λειτουργούσαν με βεβαιότητα τα τρένα δεν θα είχαν συγκρουσθεί. Θα είχαν προληφθεί τα όποια ανθρώπινα λάθη, σταθμάρχη και μηχανοδηγού.

Οι μαρτυρικές καταθέσεις στελεχών της πρώτης γραμμής, μηχανοδηγοί και υπεύθυνοι των συστημάτων ασφαλείας, προληπτικά πριν την τραγωδία, με έγγραφα είχαν προειδοποιήσει τις Διοικήσεις και την Πολιτική ηγεσία για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου στον σιδηρόδρομο. Ακόμη και στο παρά πέντε πριν την τραγωδία όταν το θέμα της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, έφθασε στη Βουλή ο αρμόδιος Υπουργός, εξαπέλυσε μύδρους, εναντίων όσων τόλμησαν να αμφισβητήσουν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων με την αποστροφή «ντροπή σας» Δυστυχώς τραγικά διαψεύσθηκε ο υπουργός διότι, μετά από λίγες μέρες ο θάνατος επισκέφθηκε τα Τέμπη.

Στον τρίτο ομόκεντρο κύκλο, στο «λάκκο των λεόντων» και συμφερόντων, οι εταιρείες που ανέλαβαν την κατασκευή και εγκατάσταση των Ασφαλιστικών Συστημάτων στο σιδηρόδρομο, για τη διαλειτουργικότητα με το ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο και κυρίαρχα για την ασφαλή διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, ολημερίς το κτίζανε το βράδυ γκρεμιζόταν το έργο, όπως το γιοφύρι της Άρτας. Αντί για δύο χρόνια εκτέλεσης της σύμβασης 717 (2014-2016) φθάσαμε στη 10ετία και ακόμα να τελειώσει, Βέβαια με το αζημίωτο κάθε οκτάμηνο αναθεωρούνταν και προς τα πάνω οι τιμές. Ήρθε το 2020 ενεπλάκη ο υπουργός με το να χορηγεί την 7η παράταση στην ανάδοχο εταιρία. Και το 2021 να πραγματοποιείται νέα παράαση του έργου έως το 2022. Παράλληλα να υπογράφετε και η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών με 15 εκατομμύρια προίκα στην ανάδοχο εταιρία και 3,2 εκατομμύρια ευρώ μπόνους (σταλίες) ευρώ. Σε αυτό το πεδίο ένοχες σχέσεις και διαπλοκές σε πρόσωπα της αναδόχου εταιρείας και της ΕΡΓΟΣΕ, επισημαίνεται από την ευρωπαϊκή εισαγγελία. Κρίσιμο στοιχείο η συσχέτιση των δύο δικογραφιών.

Και φθάνουμε στον ομόκεντρο κύκλο της πολιτικής ηγεσίας, που εποπτεύει τις ενέργειες και τις δράσεις οργανισμών και προσώπων που διαχειρίζονται τον σιδηρόδρομο, αποφασίζουν για τα μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού και ελέγχουν την νομιμότητα των έργων, από την ανάδοχη εταιρία. Είναι αδιανόητο να εκτελούνται μεγάλα έργα στον σιδηρόδρομο χωρίς την ενημέρωση και την έγκριση της πολιτικής ηγεσίας. Είναι αδιανόητο η πολιτική ηγεσία να μην εποπτεύει και να ελέγχει τους οργανισμούς και τα πρόσωπα που έχουν αναλάβει τη διαχείριση της βασικής υποδομής της χώρας. Η ευρωπαϊκή εισαγγελία φωτογραφίζει τον υπουργό μεταφορών και υποδομών να χορηγεί 7η παράταση στο έργο της αναδόχου εταιρίας και ακολουθεί στη συνέχεια η 8η παράταση. Και πάλι ολοκληρώνεται το έργο και να ακολουθεί η αποφράδα μέρα 28 Φλεβάρη 2023.

Η ευρωπαϊκή εισαγγελία επισημαίνει βαρύτατες πλημμέλειες, με δόλο και σκοπιμότητα, ανάμεσα στα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της ανάδοχης εταιρείας, στην εκτέλεση της σύμβασης για τις παράτυπες παρατάσεις (συνολικά οχτώ). Η 1η ΣΣΕ το 2021 στην ανάδοχο εταιρεία με προίκα 15 εκατομμύρια και μπόνους 3,2 εκατομμύρια (σταλίες) ευρώ, δεν επιτρέπεται και δεν πιστεύω, ότι δήθεν η πολιτική ηγεσία δεν ήταν ενήμερη για την υπογραφή της. Εκτός και αν έκανε τα «στραβά μάτια» σύμφωνα με τη λαϊκή κρίση.

Την έβδομη κατά σειρά παράταση υπέγραψε ο αρμόδιος υπουργός το 2020, έως το 2021. Αλλά το 2021 δόθηκε και η 8η παράταση καθώς και η υπογραφή της 1η ΣΣΕ με τα 15 εκατομμύρια και το μπόνους των 3,2 εκατομμυρίων ευρώ. Ένα έργο που σύμφωνα με την σύμβαση 717, έπρεπε να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, έως σήμερα μετά από δέκα χρόνια δεν λέει να τελειώσει.

Αναρωτιέται ο απλός πολίτης. Καλά δεν υπήρχε πολιτική ηγεσία όλα αυτά τα χρόνια. Γιατί αν υπήρχε υπάρχει πολιτική ευθύνη για την ανεπάρκεια ελέγχου των οργανισμών και των προσώπων στο τριχοτομημένο ΟΣΕ, αλλά και ποινική ευθύνη για βαριά αμέλεια και παραλείψεις. Η εξεταστική επιτροπή έσβησε τις πολιτικές ευθύνες του υπουργού δήθεν με την παραίτηση του!! Αρνήθηκε η συμπολίτευση, την έκκληση του Συλλόγου θανόντων και ημών ως συνηγόρων:

Να κρίνουν οι βουλευτές με βάση τα αποδεικτικά στοιχεία των δύο ποινικών δικογράφων, που έχουν άμεση συνάφεια μεταξύ τους, της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και τον εφέτη – ανακριτή στη Λάρισα.

Να κληθούν οι βασικοί μάρτυρες, που με στοιχεία, όπως αναφέρονται στις μαρτυρίες τους στη δικαιοσύνη, περιέγραψαν το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

Με τα σημερινά δεδομένα, οι δύο αυτές ποινικές δικογραφίες έχουν στοιχειοθετήσει βάσιμα, νόμιμα, ευθύνες και στους τέσσερις ομόκεντρους κύκλους προσώπων.

Ένα βασικό συμπέρασμα προκύπτει από τα παραπάνω. Όλα τα πρόσωπα που έχουν εμπλακεί και στους τέσσερις ομόκεντρους κύκλους, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουν συμβάλλει με πράξεις ή παραλείψεις στην τραγωδία των Τεμπών.

Ο κύκλος των ευθυνών της πολιτικής ηγεσίας δεν κλείνει με την παραίτηση του υπουργού. Ως συνήγορος θανόντων και παθόντων συντάσσομαι με τη σθεναρή απαίτηση του Συλλόγου των παθόντων και του 1.300.000 υπογραφών των πολιτών να διερευνηθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες της ηγεσίας, από την υπογραφή της σύμβασης 2014 έως σήμερα, από προανακριτική επιτροπή.

Η Εξεταστική Επιτροπή έκλεισε την πόρτα στην περαιτέρω έρευνα για πολιτικές και ποινικές ευθύνες προσώπων. Θα κλείσει την πόρτα και στην κοινωνία με 1.300.000 υπογραφές των πολιτών για σύσταση προανακριτικής επιτροπής;

Στις αναφορές μου, για λογαριασμό θανόντων και παθόντων, προς την εισαγγελία και τον εφέτη ανακριτή της Λάρισας αιτούμαι να διερευνηθούν κα οι ποινικές ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας. Να ρίξει φως η Δικαιοσύνη και στους τέσσερις ομόκεντρους κύκλους.

Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά αναπάντητα. Γιατί ο αρμόδιος υπουργός ενεπλάκη το 2020 στην παράταση της σύμβασης της αναδόχου εταιρίας; Ποιος έδωσε εντολή στην ΕΡΓΟΣΕ να υπογράψει το 2021 την 1η ΣΕΕ με την ανάδοχο εταιρία, όταν το έργο μετά από 7 χρόνια βρίσκονταν ανεκτέλεστο. Ποιος έδωσε εντολή να δοθεί μπόνους στην ανάδοχο εταιρία 3.200.000 ευρώ; Και μετά από την παράταση από τον Υπουργό ακολούθησε νέα 8η παράταση για το 2022. Και αφού το έργο παρά τις παρατάσεις δεν είχε ολοκληρωθεί, το Υπουργείο φρόντισε να ρωτήσει τι έγινε με το έργο; Η ευρωπαϊκή εισαγγελία όλο αυτό το διάστημα επισημαίνει τη δράση μεγάλης διαπλοκής της αναδόχου εταιρίας με την ΕΡΓΟΣΕ. Η πολιτική ηγεσία δεν όφειλε να ενημερωθεί για ένα έργο που αφορούσε την βασική υποδομή της Πολιτείας για την ασφαλή διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων; Για το «μπάζωμα» παραμένουν επίσης αναπάντητα ερωτήματα και αιτούμαι προς τον εφέτη ανακριτή να εξετάσει αν πριν από την «επιχείρηση σκούπα» υπήρξε εισαγγελική άδεια ή κυβερνητικό κλιμάκιο αυθαίρετα έδωσε την εντολή για την επιχείρηση.

Πιστεύω βάσιμα ότι τις ένοχες πράξεις και παραλείψεις να ελέγξει ο εφέτης ανακριτής. Να μην μείνει καμιά σκιά συγκάλυψης του εγκλήματος. Να ρίξει επίσης φως στο «μπάζωμα» και την τσιμεντοποίηση του χώρου του δυστυχήματος. Η έρευνα να φθάσει ψηλά σε πολιτικά πρόσωπα που έδωσαν εντολή για την «επιχείρηση σκούπα» στον τόπο της τραγωδίας. Δεν φθάνει η ομολογία, μετά βασάνων του πρώην περιφερειάρχη, να μας ενημερώσει ότι ο ίδιος έδωσε εντολή. «Επιχειρησιακή αναγκαιότητα» στον τόπο του εγκλήματος με 57 ψυχές που χάθηκαν δεν γίνεται χωρίς εντολή από ψηλά και χωρίς Εισαγγελική Παραγγελία, όταν οι νεκροί είναι δεκάδες. Ακούσαμε αυτές τις μέρες της τραγωδίας από το γραφείο του Πρωθυπουργού, υπουργός να ενημερώνει στα ΜΜΕ ότι στα Τέμπη βρίσκεται «κυβερνητικό κλιμάκιο». Ποιοι αποτελούσαν αυτό το κλιμάκιο και από ποιόν πήραν εντολή για να επιχειρήσει και ποιος Εισαγγελέας επόπτευσε της επιχείρησης? Και προφανώς πιστεύουμε από ενδιαφέρον θα έχει ενημερωθεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

Καλούμε επίσης των Εφέτη Ανακριτή: Να ρίξει φως στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αν μετέφερε χημικές ουσίες, που πυροδότησαν τη σύγκρουση και εξαΰλωσαν τα σώματα νέων παιδιών.

Όσο η δικαιοσύνη θα ρίχνει φως στο έγκλημα, ο Γεράσιμος που δίνει τη μάχη για τη ζωή στη Βοστώνη, θα παίρνει δύναμη αυτός και οι γονείς του για να νικήσουν το θάνατο.

Λάρισα, 14/03/2024

Ο πληρεξούσιος δικηγόρος

των θανόντων και παθόντων

Διαβάστε επίσης:

Τέμπη: Πιέζουν Καρυστιανού-Ασλανίδης – Zητούν από τον Τασούλα άρση ασυλίας για Καραμανλή και Σπίρτζη

Ανδρουλάκης για Moody’s: Αποδομείται η εικονική πραγματικότητα σταθερής προόδου της κυβέρνησης

Κεχαγιά: Ο κ. Κασσελάκης, όπως οφείλει από τον νόμο, μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα υποβάλει το πόθεν έσχες

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΚΥΡΙΑΚΗ 28.04.2024 18:55