search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10.05.2024 11:49
MENU CLOSE

Τέμπη: Από το καλοκαίρι του 2019 σταμάτησε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα – Επιβεβαιώνει διαψεύδοντας ο ΟΣΕ

06.03.2023 16:11
sigkrousi-trenon-12-new

Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τις συνθήκες λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που βύθισε στο πένθος τη χώρα.

Συγκεκριμένα, ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας, κ. Ιωάννης Κολλάτος σε συνέντευξη στο MEGA, αποκάλυψε πως η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά μέχρι το καλοκαίρι του 2019, έχοντας πλήρη επόπτευση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ.

«Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 η αίθουσα της τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά» ανέφερε ο πρώην σταθμάρχης που ήταν ο άνθρωπος που έχει θέσει σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης στην Λάρισα από το 2007.

«Ήμουν υπεύθυνος για την κυκλοφορία από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ μέχρι το 2010 που συνταξιοδοτήθηκα» ανέφερε χαρακτηριστικά στην πρωινή εκπομπή του MEGA.

Καταγγελίες εργαζομένων του ΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση

Την ίδια ώρα, και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ κατήγγειλαν στον Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος τις τελευταίες ώρες βρίσκεται στη Λάρισα, μετά από σχετική εντολή του Αλέξη Τσίπρα, στον απόηχο του δυστυχήματος, ότι από το καλοκαίρι του 2019 σταμάτησε, λόγω μιας πυρκαγιάς που δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, η τηλεδιοίκηση στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα κι από τότε ουσιαστικά το σύστημα είναι «τυφλό».

Ως εκ τούτου, οι σταθμάρχες από δυο επί 24ωρου βάσεως έγιναν ένας, καθώς ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης έμεινε στην ουσία χωρίς αντικείμενο εργασίας.

«Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.

Τα νέα δεδομένα έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση που όπως μας είπαν υπήρχε και λειτουργούσε μέχρι και το 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά και αυτή είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης», είπε ο Γιάννης Ραγκούσης στους δημοσιογράφους και πρόσθεσε: «Η τηλεδιοίκηση υπήρχε με προβλήματα, λόγω των περιστατικών κλοπών κατά μήκος της διαδρομής, αλλά έδινε τη δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» μια πολύ μεγάλη απόσταση για 100-110 χιλιόμετρα. Όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν «τυφλός». Μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία των τρένων.

Ενημερωθήκαμε ότι η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει σταθμάρχης τηλεδιοίκησης. Άρα είχαμε στη διάρκεια του συνόλου του 24ωρου δύο σταθμάρχες. Ο συμβατικός, να τον πω έτσι, και ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης.

Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.

Δημιουργεί μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν μια πυρκαγιά στον σταθμό εργοστασίου Ζαχάρεως να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019, να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο; Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Όπως πρέπει θα συνεχίσουμε. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Πρώην σταθμάρχης Βόλου: «Η τηλεδιοίκηση σταμάτησε πριν τέσσερα χρόνια»

Ανάλογη καταγγελία έκανε μιλώντας στο in.gr και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης, ο οποίος δήλωσε ότι «η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε να υπάρχει το 2019, αφού υπήρχαν δολιοφθορές και έλλειψη προσωπικού».

«Είναι αυτονόητο, ότι δεν θα συνέβαινε η τραγωδία εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση ξεκαθαρίζει ο σταθμάρχης με την εμπειρία των 40 χρόνων στη δουλειά.

Μέχρι το 2019 που λειτουργούσε, η τηλεδιοίκηση, «σε κάθε βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες και δύο ακόμη στην τηλεδιοίκηση. Τώρα δεν έχουμε κανέναν στην τηλεδιοίκηση και ένα σταθμάρχη σε κάθε βάρδια» εξηγεί ο ίδιος.

Η βαρύτητα των λόγων του κ. Αποστολέρη είναι μεγάλη και λόγω πείρας αλλά και γιατί πέρασε για μικρό διάστημα της τεσσαρακονταετούς καριέρας του από τον σταθμό της Λάρισας, τον οποίο χαρακτηρίζει «ιδιαίτερο» σταθμό και από τους δυσκολότερους.

«Όταν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση απέτρεπε κάθε λάθος που θα μπορούσε να κάνει ένας σταθμάρχης ή μηχανοδηγός. Το 2004 στον Βόλο υπήρχαν 28 σταθμάρχες και 36 κλειδούχοι, σήμερα δεν υπάρχει κανένας. Σταμάτησε γιατί δεν υπάρχει προσωπικό, όπως και στο γραφείο κινήσεως υπηρετεί ένας σταθμάρχης. Η τηλεδιοίκηση θέλει γύρω στα 11 άτομα. Είναι δύο σε κάθε βάρδια και αν υπολογιστούν τα ρεπό και οι άδειες, χρειάζονται γύρω στα 10-11 άτομα. Φεύγουν συνεχώς σταθμάρχες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έμπειρο προσωπικό», ανέφερε ο κ. Αποστολέρης.

Επιβεβαιώνει διαψεύδοντας ο ΟΣΕ

Από την πλευρά του ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) εξεδωσε Δελτίο Τύπου όπου επιχειρεί να απαντήσει ζητήματα σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας.

Όπως χαρακτηριστηκά αναφέρει ο ΟΣΕ: «Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

Διαβάστε επίσης:

Τέμπη: Πώς είναι σήμερα ο τόπος του δυστυχήματος – Απομακρύνθηκαν βαγόνια και συντρίμμια (Photos)

Τέμπη: Καταγγελία για το δυστύχημα – «Η απογύμνωση ενός ολόκληρου τρόπου λειτουργίας, κανείς δεν εξεπλάγη» (video)

Δυστύχημα στα Τέμπη: Ταυτοποιήθηκε ο 33χρονος από το Μπαγκλαντές που επέβαινε στην επιβατική αμαξοστοιχία

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10.05.2024 11:44