search
ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 07:47
MENU CLOSE

«#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ»: Η Ανθή Βούλγαρη τόλμησε να συνδυάσει τη συγκίνηση με τις καταγγελίες για τις εφιαλτικές ευθύνες στα Τέμπη

28.02.2024 16:36
MAMA-ERXOMAI-NEW

Η πιο δυνατή στιγμή, η πιο δυνατή εικόνα, της έκτακτης εκπομπής «#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ» του Mega, η οποία μεταδόθηκε στις εσχατιές του προγράμματος του καναλιού (00.10- 01.40), ήταν το φινάλε της.

Η οθόνη «φωτίστηκε» από το «μαύρο» που την γέμισε και πέρασαν μπροστά από τα μάτια, όσων άντεξαν έως τις δύο παρα τη νύχτα, τα ονόματα των 57 αδικοχαμένων ανθρώπων οι οποίοι επέβαιναν στη μοιραία αμαξοστοιχία Intercity 62, στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Ήταν ένα φροντισμένο τηλεοπτικό «Δεν ξεχνώ». Η εκπομπή από την αρχή αποσαφήνισε ότι κάνει καταγραφή των γεγονότων. Εμπεριείχε  ορισμένα στοιχεία δραματοποίησης- περιττά- με πρωταγωνίστρια την παρουσιάστρια, Ανθή Βούλγαρη, η οποία επιμελήθηκε την εκπομπή σε σκηνοθεσία Γιώργου Πετρόπουλου

Η τραγωδία άλλωστε από μόνη της έχει σοκαριστική ισχύ. Οι μαρτυρίες ανθρώπων οι οποίοι, αν και βαριά τραυματισμένοι, γλίτωσαν- χωρίς υπερβολή- από «του Χάρου τα δόντια», όπως η νεαρή Ντίνα Μαγδαλιανίδη, συγγενών νεκρών, διασωστών, γιατρών, πραγματογνωμόνων, κλινικής ψυχολόγου, εξίσου συγκλονιστικές, σπαρακτικές,  ανατριχιαστικές.

Η παρουσιάστρια, με λυρικό τρόπο, «πάντρεψε» τον όλεθρο με τον αρχαίο-τραγικό- μύθο για τον Απόλλων και τον Πύθωνα, που περιβάλει την κοιλάδα των Τεμπών, δίνοντας στην αφήγηση της μια μεταφυσική διάσταση σε συνδυασμό με  σύντομες αναφορές στις άλλες δύο τραγωδίες , του 2003 και του 1999, με θύματα και τότε νέους ανθρώπους.

Η ταινία τεκμηρίωσης έβαλε σε κεντρικό σημείο του κάδρου  πολιτικές ευθύνες και υπεκφυγές, την φράση «διασφαλίζουμε την ασφάλεια»  του τότε υπουργού Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή από τα υπουργικά έδρανα της Βουλής για τα τρένα και την ασφάλεια των επιβατών, μόλις οκτώ ημέρες από τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη,  μαρτυρίες πραγματογνωμόνων  για τα- ανύπαρκτα- συστήματα τηλεδιοικησης και το ξεπερασμένο σύστημα επικοινωνίας, «καμπανάκια» κινδύνου σωματείων εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, καταγγελίες για αλλοίωση του σημείου της σύγκρουσης με μπάζωμα και ασφαλτόστρωση, καταγγελίες για καθυστερήσεις και δυσκινησία στην απονομή Δικαιοσύνης όταν  η έρευνα προσεγγίζει επίπεδα εξουσίας, για «ένα σάπιο σύστημα», για «μία ωραία «ασπίδα» που έχουν «χτίσει» γύρω γύρω εκεί όπου οι 300 είναι μέσα».

Δεν επιλέχθηκε στην κινηματογραφική αφήγηση η τακτική «πρόσθεση δια της αφαίρεσης».  Η επιλογή των πολλών, «κοντινών» και  μεγάλων σε διάρκεια,  πλάνων στην παρουσιάστρια δημιούργησε αίσθηση εγωπάθειας,  περίσσευε και μετρίασε τη δύναμη της αφήγησης και της συνολικής προσπάθειας. 

Το αφιέρωμα «#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ» απέφυγε τις μουσικές υπερβολές των «ταρατατζούμ», τον θόρυβο, το «λέρωμα» της δημοσιογραφικής δουλειάς και της εικόνας. Ευτυχώς.  Άξιζε να μεταδοθεί σε  φιλική, για τον τηλεθεατή, ώρα μετάδοσης.

Διαβάστε επίσης

Αμετακίνητη η «Γη της ελιάς» από την πρώτη θέση τηλεθέασης

Mega: Οριακά πρώτο στην κόντρα τηλεθέασης της Δευτέρας με τον ΑΝΤ1

Πρωινάδικα: Πόσο πιο χαμηλά; – Ο Λιάγκας θεωρεί τον Κλεομένη «πρόσωπο των ημερών»

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 07:46