search
ΠΕΜΠΤΗ 30.10.2025 16:21
MENU CLOSE

Ferrari 849 Testarossa: Ο θρύλος επιστρέφει με 1.050 ίππους μετά από 70 χρόνια

10.09.2025 11:39
849_Testarossa_16x9_04_fb51354e-65d7-4f00-aa45-5621f7dbf215-1

Η Ferrari παρουσίασε τις 849 Testarossa και 849 Testarossa Spider, τα νέα plug-in υβριδικά supercars που αντικαθιστούν τις SF90 Stradale/Spider.

Το όνομα Testarossa επιστρέφει έπειτα από 70 χρόνια κληρονομιάς, από την 500 TR (1956) έως την εμβληματική Testarossa του 1984. Στόχος: κορυφαίες επιδόσεις, χωρίς συμβιβασμούς σε άνεση και πολυτέλεια, με σχεδίαση που «κοιτά» στο μέλλον αλλά πατά στην ιστορία.

Με 1.050 PS, τετρακίνηση on-demand και 25 km ηλεκτρική αυτονομία

Στην καρδιά βρίσκεται ένας V8 twin-turbo 3.990 cc (κωδ. F154FC) με 830 PS και 842 Nm @ 6.500 rpm—+50 PS σε σχέση με πριν—πλαισιωμένος από τρεις ηλεκτροκινητήρες (MGU-K πίσω + 2 μπροστά τύπου RAC-e) για να φτάσει τους ηλεκτρικούς 220 PS.

Μπαταρία: 7,45 kWh στο πάτωμα για χαμηλό κέντρο βάρους.
Λειτουργίες eManettino: eDrive, Hybrid, Performance, Qualify.
EV αυτονομία: έως 25 km.

Νέος υπερσυμπιεστής (ο μεγαλύτερος σε Ferrari παραγωγής), βελτιωμένα intercoolers και σύστημα πολλαπλής εξαγωγής από Inconel για κορυφαία απόκριση & «ξεχωριστό» ήχο.
Ανακυκλωμένα κράματα αλουμινίου για τα χυτά μέρη του κινητήρα (κεφαλές/μπλοκ/κάρτερ) με έως -80% CO₂/kg.

Ηλεκτρονικά & δυναμική συμπεριφορά: ABS Evo και «ψηφιακός βοηθός» FIVE

Η Ferrari εξελίσσει την πλατφόρμα ελέγχου με:

ABS Evo: αξιοποιεί εκτιμήσεις σε πραγματικό χρόνο για έλεγχο ολίσθησης ανά τροχό και σταθερά πιο ισχυρό φρενάρισμα.
FIVE (Ferrari Integrated Vehicle Estimator): «digital twin» που υπολογίζει με ακρίβεια ταχύτητα (σφάλμα < 1 km/h) και γωνία ολίσθησης (σφάλμα < 1°), ενημερώνοντας TC, eDiff, e4WD.
Αναθεωρημένα ελατήρια/αμορτισέρ: καλύτερη συμπεριφορά στο όριο, -35% μάζα ελατηρίων, -10% roll gradient.
Φρένα: νέα μεγαλύτερα δισκόφρενα/τακάκια, βελτιωμένη ψύξη (+15% πίσω, +2% εμπρός απόδοσης).

Αεροδυναμική: 415 kg συνολική κάθετη δύναμη

Mε έντονα γεωμετρικές γραμμές εμπνευσμένες από σπορ πρωτότυπα των ’70s, το αμάξωμα επιτυγχάνει:

415 kg κάθετης δύναμης στα 250 km/h (+25 kg σε σχέση με SF90).
+15% θερμική απόδοση.
Εμπρός: νέο κάτω κανάλι με cascading vortex generators (+20% εμπρός κάθετη δύναμη), splitter με «flick».
Πλαϊνά: μεγαλύτερη ροή προς intercoolers (+30%), κανάλια στις πόρτες, βοηθητικές εισαγωγές.
Πίσω: αρχιτεκτονική twin-tail με ενεργή αεροτομή (Low Drag/High Downforce σε < 1 s) έως +100 kg συμβολή.

Εσωτερικό: οδηγoκεντρικό «κοκπίτ» με φυσικά πλήκτρα

Το ταμπλό με οριζόντια αρχιτεκτονική και χώρισμα στη μέση (F80-inspired) βελτιώνει εργονομία και πρόσβαση.

Τιμόνι: νέα σχεδίαση με φυσικά κουμπιά και το Engine Start σε ειδική θέση.
Νέο HMI: ταχύτερη αλληλεπίδραση, Apple CarPlay/Android Auto, ασύρματη φόρτιση, MyFerrari Connect.
Καθίσματα: Comfort ή Carbon (πλαϊνή στήριξη), μελέτη εργονομίας/στυλιστικής συνοχής.

849 Testarossa Spider: ίδιες επιδόσεις με ανοιχτή οροφή

Η Spider συνδυάζει ό,τι προσφέρει το κουπέ με την Retractable Hard Top (RHT) οροφή που ανοίγει/κλείνει σε 14” με έως 45 km/h.

Νέο wind catcher πίσω από τα καθίσματα: κατευθύνει τη ροή αέρα στην καμπίνα μειώνοντας τους στροβιλισμούς.
Tonneau bridge: με κλειστή οροφή καναλιζάρει τον αέρα σε κάλυμμα κινητήρα/αεροτομή ώστε το downforce να ευθυγραμμίζεται με του κουπέ.
Ίδιο βάρος με SF90 Spider παρά την περισσότερη τεχνολογία, χάρη σε εκτεταμένη μείωση μαζών.
Ακαμψία πλαισίου: βελτιωμένη ώστε να διατηρείται η δυναμική του κουπέ.

Assetto Fiorano: το πακέτο για track-days

Για κουπέ και Spider διατίθεται το Assetto Fiorano:

-~30 kg συνολικά με carbon & τιτάνιο, νέα σωληνωτά καθίσματα (-~18 kg) και ζάντες 20” από carbon.
Αεροδυναμικά: μεγαλύτερα flicks, επιπλέον vortex generators εμπρός· πίσω διπλές πτέρυγες αντί twin-tails για έως x3 κάθετη δύναμη με μικρή αύξηση drag.
Ανάρτηση: Multimatic, ελαφρύτερα ελατήρια (-35%), -10% roll gradient. Front lifter διαθέσιμο (με Magneride).
Ελαστικά: Michelin Pilot Sport Cup2 ειδικής εξέλιξης.
Livery: αποκλειστικές Bianco Cervino & Rosso Corsa διχρωμίες με graduated διπλή λωρίδα.


Ήχος & αλλαγές σχέσεων: «αγωνιστική» εμπειρία στον δρόμο

Ο ήχος του νέου V8 ρυθμίστηκε για καθαρότητα στις χαμηλο-μεσαίες και εκρηκτική άνοδο ως τον κόφτη 8.300 rpm, με flat-plane στροφαλοφόρο για χαρακτηριστικό timbre. Η λογική αλλαγών (κληρονομιά SF90 XX Stradale) αυξάνει την ηχητική ένταση στο lift-off, ειδικά σε Race.

Τι κρατάμε;

1.050 PS συνολικά, V8 830 PS: νέα κορυφή για Ferrari παραγωγής.
ABS Evo & FIVE: ακρίβεια και σταθερότητα σε φρενάρισμα και μέγιστη πρόσφυση .
415 kg downforce στα 250 km/h & +15% ψύξη.
Spider με RHT 14” και wind catcher: ανοιχτή οδήγηση χωρίς περιορισμούς.
Assetto Fiorano: -~30 kg, track-ready ρυθμίσεις & Cup ελαστικά.

(Πηγή: autotypos.gr)

Διαβάστε επίσης:

Αυτές είναι οι 10 πιο σημαντικές προειδοποιητικές λυχνίες στο ταμπλό ενός αυτοκινήτου

Δεν σταματάς σε σχολικό τροχονόμο; Η ποινή που προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Τα 3 πράγματα που πρέπει να κάνεις αν σε «βρει» σεισμός την ώρα που οδηγείς

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 30.10.2025 16:18