Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Τη δημόσια στήριξή του στη Νατάσσα Μποφίλιου και τον Γιάννη Χαρούλη εξέφρασε ο Θέμης Καραμουρατίδης, παίρνοντας ανοιχτά θέση αναφορικά με τη χρήση του έργου του Μάνου Χατζιδάκι και την αντίδραση του γιου του αείμνηστου συνθέτη για την παγκόσμια περιοδεία – αφιέρωμα στο έργο των Μάνου Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη.
Συγκεκριμένα, με ανακοίνωσή του, ο Γιώργος Χατζιδάκις τόνισε ότι ουδέποτε έδωσε την άδειά του για την εν λόγω περιοδεία, εκφράζοντας ευθέως την αντίθεσή του, καθώς -όπως επισημαίνει- αυτή δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές και την αισθητική που ο ίδιος επιβάλλει και επιβλέπει ως κληρονόμος του έργου του πατέρα του.
Απαντώντας, ο Θέμης Καραμουρατίδης δήλωσε ότι μετά από αλλεπάλληλες πιέσεις να τοποθετηθεί δημοσίως, επέλεξε να καταθέσει αναλυτικά τη δική του οπτική, ξεκαθαρίζοντας εξαρχής ότι δεν έχει καμία οικονομική ή καλλιτεχνική σχέση με τη συγκεκριμένη παραγωγή. Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της ελεύθερης διάδοσης της μουσικής του Μάνου Χατζιδάκι και κατά της λογικής της «απαγόρευσης» στην τέχνη.
Αναφερόμενος, δε, στο ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων, τόνισε ότι, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν τίθεται θέμα καταπάτησής τους και ότι οι αμοιβές αποδίδονται κανονικά στους δικαιούχους.
«Είναι ξεκάθαρη συκοφαντία η καραμέλα περί παράκαμψης και καταπάτησης του πνευματικού δικαιώματος και δημιουργείται η εντύπωση πως δεν θα καταβληθούν τα δικαιώματα του Μάνου Χατζιδάκι από τις παραστάσεις αυτές. Για κάθε τραγούδι, κάθε δημιουργού που θα παιχτεί καταβάλλονται χρήματα τα οποία φτάνουν στον δικαιούχο (εν προκειμένω στον κύριο θεοφανοπουλο-Χατζιδακι). Πληρώνονται κανονικά και πολλά χρήματα. Εγώ προσωπικά ως δημιουργός δεν θα μπορούσα να συνταχθώ με κάτι τέτοιο θα ήταν προσβολή σε όλους τους αγώνες που κάνουμε να επιβιώνουμε μέσα από το μουσική μας οι σύνθετες και στιχουργοί. Και κανείς από τους συμμετέχοντες σε αυτήν την παραγωγή δεν είναι τέτοιου ήθους. Οπότε δεν διατρέχεται τέτοιος κίνδυνος» επισημαίνει.
Εστιάζοντας, στη συνέχεια, στο έργο του Μάνου Χατζιδάκι, το χαρακτηρίζει ως ένα από τα ελάχιστα στην Ελλάδα που υπερβαίνουν τους δημιουργούς και τους διαχειριστές τους.
«Δεν είναι όλων το έργο μεγαλύτερο από τους ίδιους και δεν ισχύει παντού αυτό . Το έργο του Μάνου Χατζιδάκι (30 και πλέον χρόνια πεθαμένου) είναι όμως από αυτά τα έργα (3-4 στην Ελλάδα όχι παραπάνω) που είναι πάνω από τους ίδιους (και σίγουρα πολύ πάνω από τους τσιφλικάδες διαχειριστές τους και απ’ τους αυλικούς). Δεν μας ανήκει. Δεν είναι όλων. Είναι πάνω από όλους. Το χρειαζόμαστε. Παντού. Είναι ανάσα. Για αυτό και το τι είναι ηθικό από τα νόμιμα στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι απλό. Γιατί δηλαδή παρόλο που είναι νόμιμο να παίξεις τη μουσική του Χατζιδάκι σε όλα τα θέατρα στον κόσμο και έχεις εξασφαλίσει τις νόμιμες άδειες, δεν είναι ηθικό να το κάνεις επειδή δεν σέβεσαι την προσωπική επιθυμία ενός διαχειριστή και της ομάδας του, ενώ παρόλο που είναι ανήθικο να φέρεσαι σε ένα τέτοιο έργο με προσωπικές συμπάθειες και εμπάθειες ως βασιλικότερος του βασιλέως είμαστε εντάξει επειδή “είναι νόμιμο;”. Οπότε οι λέξεις “σεβασμός”, “ήθος” και “φροντίδα” είναι λέξεις που θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται προσεκτικότερα και με σύνεση».
Τόνισε, επίσης, ότι το έργο του αείμνηστου συνθέτη δεν απειλείται από καμιά κακή εκτέλεση ενώ, αντιθέτως, μπορεί να αναδειχθεί μέσα από νέες προσεγγίσεις.
«Υπάρχει ένας φόβος και μια ανασφάλεια λες και μιλάμε για ένα έργο που δεν είναι ανθεκτικό στις κακουχίες. Δεν θα πάθει τίποτα κακό το έργο του Μάνου Χατζιδάκι αν δεν είναι ωραία μια εκτέλεση του, αν δεν μας αρέσει η αφίσα, ο τραγουδιστής που ερμηνεύει. Το έργο θα συνεχίσει να είναι πανίσχυρο, θα εκτεθούν οι μουσικοί ερμηνευτές. Αν όμως είναι ωραία μια εκτέλεση του και ακουστεί σε τόσους σταθμούς ανά τον κόσμο, κάτι θα ναι πολύ σημαντικό για όλους μας. Αν δεν δοκιμαστεί δεν μπορούμε να ξέρουμε» πρόσθεσε.
«Οι λέξεις “απαγόρευση” και “συμμόρφωση” στην τέχνη μου φέρνουν ανατριχίλα και με παραπέμπουν κάπου εξαιρετικά σκοτεινά που σε καμία μουσική δεν αξίζει» κατέληξε.
Σημειώνεται ότι η αντίθεση του γιου του σπουδαίου συνθέτη για την παγκόσμια περιοδεία – αφιέρωμα στον πατέρα του και τον Μίκη Θεοδωράκη, με βασικούς ερμηνευτές τη Νατάσσα Μποφίλιου και τον Γιάννη Χαρούλη, έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις, διχάζοντας τον καλλιτεχνικό κόσμο με κάποιους να επιλέγουν να τοποθετηθούν δημοσίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπέρ ή κατά τόσο της απόφασής του για την εν λόγω περιοδεία όσο και της «σφικτής» στάσης που κρατά γενικότερα όσον αφορά στη δημόσια εκτέλεση των έργων του Μάνου Χατζιδάκι από νεότερους καλλιτέχνες.
Διαβάστε επίσης:
Ornella Vanoni: Αυλαία για τη μεγάλη τραγουδίστρια – τραγωδό της Ιταλίας (photos/videos)
Μαράια Κάρεϊ: Πόσα χρήματα λαμβάνει κάθε χρόνο από το «All I Want for Christmas Is You» (Video)
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.