search
ΔΕΥΤΕΡΑ 17.06.2024 06:11
MENU CLOSE

«Οι Παίχτες» του Νικολάι Γκόγκολ

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2.215
03/02/2022
05.02.2022 07:00
theatre

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα στην εκδοχή που υιοθέτησε ο Γιώργος Κουτλής ανεβάζοντας τους «Παίχτες» του Γκόγκολ (1836) και γεμίζοντας ασφυκτικά το θέατρο Κιβωτός;

Αρχικά η πειραγμένη δραματουργία του έργου (σε δική του μετάφραση-διασκευή και σε δραματουργική προσαρμογή του Βασίλη Μαγουλιώτη), που κράτησε μόνο την ουσία του, έδωσε τη δυνατότητα στην παράσταση να ρέει, δίχως βάρος και αντιστάσεις, με αφηνιασμένους ρυθμούς και δαιμονισμένους υποκριτικούς αυτοσχεδιασμούς. Έπειτα ξέβρασε τις σκοτεινές υπόγειες περιοχές της ανθρώπινης φύσης – το πάθος του εθισμού, την απληστία, τη φαυλότητα, την αλαζονεία, τη διαφθορά – με έναν ανάλαφρο τρόπο στη μορφή παιχνιδιού.

Από την άλλη, η συνεχής ζωντανή ροκ μουσική (Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης) παρέσυρε το κοινό με την έντονη ενέργειά της.

Ωστόσο, η περιδίνηση ιδεών και επινοήσεων θόλωσε σε πολλά σημεία το κείμενο.

Αν έλειπαν, μάλιστα, ορισμένα επιθεωρησιακά γκαγκς (π.χ. όταν πέφτει το παντελόνι κάποιου και φαίνεται το σώβρακο), που εκμαιεύουν γέλιο (;), αυτή η νεανική, εύφορη αντιμετώπιση της καυστικής σάτιρας ηθών θα ήταν πιο ουσιαστική.

Στους «Παίχτες» ο Γκόγκολ παρουσιάζει έναν χαρτοπαίχτη, ο οποίος έρχεται σε ξένο τόπο με σκοπό να βρει κορόιδα που, με την απαράμιλλη «δεξιοτεχνία» του, θα ξαφρίσει την περιουσία τους. Εκεί γνωρίζεται με δύο «ομοϊδεάτες» και δημιουργεί μια συντεχνία απατεώνων. Ποιος όμως θα είναι τελικά το θύμα;

Ο σκηνοθέτης προτείνει δύο εναλλακτικά φινάλε. Παρότι το έξυπνο «εύρημα» δεν είναι καινούργιο, στην προκειμένη περίπτωση λειτούργησε θετικά.

Στην επιτυχία της παράστασης δεν πρέπει να αγνοήσουμε την κυριαρχία των ηθοποιών που, σαν μια εξαιρετικά καλοδουλεμένη ομάδα, διακρίθηκαν για τον οίστρο, την ευελιξία και τη δυναμική τους. Αρχίζοντας από τον ικανότατο Γιάννη Νιάρρο, που κατηύθυνε με ζήλο τα δρώμενα, ενώ ταυτόχρονα επικοινωνούσε θαυμάσια με τους θεατές. Και συνεχίζοντας με το υπόλοιπο, απόλυτα συντονισμένο, σύνολο: Βασίλης Μαγουλιώτης, Ηλίας Μουλάς, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Γιώργος Τζαβάρας, Γιώργος Μπακαούρης και Χρήστος Στέργιογλου.

Τα σκηνικά της Άρτεμης Φλέσσα ανταποκρίθηκαν στην παιγνιώδη διάθεση της σκηνοθεσίας και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη υπογράμμισαν την ποπ ατμόσφαιρά της. Σημαντική ήταν και η χορογραφία του Αλέξανδρου Βαρδαξόγλου, καθώς η φρενήρης κίνηση των ερμηνευτών απαιτούσε μια ενορχηστρωμένη ισορροπία.

«Ο κλέψας του κλέψαντος», λοιπόν, σε μια παράσταση που, αν μη τι άλλο, θα σας διασκεδάσει.

Διαβάστε επίσης:

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για το ΚΙΝΑΛ

ΚΚΕ: Ψήφος δυσπιστίας κατά κυβέρνησης και διαχωριστικές από ΣΥΡΙΖΑ

Eurogroup: Επιτρέπει μόνο στοχευμένες παρεμβάσεις και ζητάει μείωση ελλείμματος

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 17.06.2024 02:01