search
ΤΡΙΤΗ 30.04.2024 22:30
MENU CLOSE

Τηλεθέαση: Αναβαθμισμένα δεδομένα στις μετρήσεις της Nielsen από 1η Σεπτεμβρίου

19.08.2022 11:14
tiletheasi_new

Διευρύνεται η συλλογή δεδομένων τηλεθέασης από 1η Σεπτεμβρίου.

Από τη νέα τηλεοπτική περίοδο στις δυναμομετρήσεις που θα διενεργεί η Nielsen Audience Measurement θα υπολογίζεται και η μεταχρονολογημένη παρακολούθηση προγραμμάτων ή Τime Shifted Viewing (TSV), κατά την διεθνή ορολογία, που σημαίνει τηλεθέαση σε «δεύτερο» χρόνο.

Η «διεύρυνση» της βάσης τηλεμετρήσεων  στην ελληνική τηλεοπτική πραγματικότητα είναι απόρροια αιτήματος της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας που άνοιξε τη συζήτηση τον περασμένο Ιούνιο.

Αυτό που θέλουν δηλαδή τα ιδιωτικά κανάλια είναι η πληροφορία για την μεταχρονολογημένη παρακολούθηση προγραμμάτων (περιλαμβάνει αναπαραγωγή μέσω PVR, DVD-Recorders ή VCR, καθώς και μέσω υπηρεσιών catch-up που διατίθενται μέσω της τηλεόρασης αλλά και από τις πλατφόρμες streaming, όπως οι ΕΡΤflixANT1+, CosmoteTV, Nova, EON κλπ) σε διάστημα χρόνου (από μία έως επτά μέρες από την πρώτη μετάδοση).

Δυναμομέτρηση μόνον για νέες παραγωγές

Από την 1η Σεπτεμβρίου θα μετράται και η απόδοση οποιασδήποτε τηλεοπτικής εκπομπής  αμέσως μετά την πρώτη μετάδοση της στο πρόγραμμα κάθε καναλιού και σε βάθος επτά ημερών.

Η μεταχρονολογημένη μέτρηση τηλεθέασης θα πραγματοποιείται μόνον σε νέες παραγωγές των καναλιών τονίζεται από κύκλους περι τη Nielsen και σε ότι έχει μεταδοθεί μέσα από τα «γραμμικά» κανάλια.

Η διευρυμένη μέτρηση τηλεθέαση θα καλύπτει τους  συνδρομητικούς παρόχους περιεχομένου (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, EON κλπ) και τις υπηρεσίες διαρκούς ροής ακριβώς όμως με τις ίδιες χρονικές προδιαγραφές.

Παραγωγές καναλιών τα οποία έχουν υπηρεσία διαρκούς ροής (πχ ΕΡΤflix ΑΝΤ1+) θα σφυγμομετρώνται από τη Nielsen υπο τον όρο ότι έχουν προβληθεί καταρχάς στο «παραδοσιακό» κανάλι. 

Για παράδειγμα, η τηλεθέαση επεισοδίου της σειράς «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» της ΕΡΤ1 μέσω ΕΡΤflix θα καταγράφεται έως τις πρώτες επτά ημέρες από την πρώτη προβολή του στο κρατικό κανάλι. Μετά την παρέλευση του χρονικού ορίου των επτά ημερών, η τηλεθέαση πηγαίνει στον… κουβά δεδομένων «Others».

Παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου όμως που είναι προσβάσιμη μόνον μέσα από συνδρομητική υπηρεσία ροής, όπως για παράδειγμα η σειρά «Σέρρες» της ΟΤΤ ΑΝΤ1+ δεν «μετριέται».

Τονίζεται δε ότι η μέτρηση μεταχρονολογημένης τηλεθέασης αφορά σε προγράμματα  εντός της εκάστοτε νέας σεζόν και όχι σε παραγωγές παρελθόντων ετών. Δεν θα εφαρμόζεται δηλαδή η μέθοδος της μεταχρονολογημένης τηλεθέασης σε επεισόδια από τις ταινιοθήκες των καναλιών επειδή μεταδόθηκαν φέτος (πχ «Κωνσταντίνου και Ελένης», «Το σόι σου», «Ευτυχισμένοι μαζί» κλπ).

Επίσης η μεταχρονολογημένη τηλεθέαση αφορά σε προγράμματα που μεταδίδονται από τις τηλεοπτικές συσκευές και όχι από ηλεκτρονικούς υπολογιστές (οικιακούς ή φορητούς), τάμπλετς ή έξυπνα κινητά.

Αποσαφηνίζεται επίσης ότι όλες οι συνδρομητικές υπηρεσίες streaming (Netflix, Disney+, HBO Max Hulu, Peacock κλπ) δεν καλύπτονται -προς το παρόν- αλλά συνυπολογίζονται στο μερίδιο του ακαθόριστου «Other».

Μέριμνα για τοπικά – περιφερειακά κανάλια

Παράλληλα εξετάζεται η ικανοποίηση του αιτήματος της ΕΙΤΗΣΕΕ για αποτύπωση της δυναμικής των σταθμών τοπικής/περιφερειακής εμβέλειας

Κύκλοι περι τη Nielsen, που είναι σε θέση να γνωρίζουν, ανέφεραν στο topontiki.gr ότι θα υπάρχει δυνατότητα για εξαγωγή δεδομένων για τις κατηγορίες των σταθμών αυτών κυρίως των περιοχών Αττικής και Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι ανα την επικράτεια εκπέμπουν πρόγραμμα περίπου 145 κανάλια τοπικής/περιφερειακής εμβέλειας.

Το επόμενο διάστημα θα έχει οριστικοποιηθεί η τεχνική διαδικασία για την ενσωμάτωσης των νέων δεδομένων τηλεθέασης στα στοιχεία που δημοσιοποιεί σε καθημερινή και εβδομαδιαία βάση η εταιρεία τηλεμετρήσεων, αναφέρουν κύκλοι περι την εταιρεία μετρήσεων Nielsen.

Στο εξωτερικό η καταγραφή της εκ των υστέρων παρακολούθησης τηλεοπτικών προγραμμάτων (που διατηρούνται έως και επτά ημέρες από την πρώτη προβολή στη «γραμμική» τηλεόραση) αναπτύχθηκε το λιγότερο πριν από μια δεκαετία.

Στην Αγγλία, συγκεκριμένα το περίφημο BARB (Broadcasters Audience Reasearch Board) άρχισε περί το 2010 να διενεργεί τέτοιου είδους μετρήσεις με ενδιαφέροντα ευρήματα ειδικά στα νεανικά κοινά και η Nielsen εμφανίζεται να έχει στοιχεία από τη διεθνή αγορά τουλάχιστον από το 2019.

Διαβάστε επίσης:

ΗΠΑ: Το streaming ξεπέρασε την «παραδοσιακή» τηλεόραση

Το «χάλκινο» βραβείο τηλεθέασης στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στίβου

«Μαύρο ρόδο»: Πρώτη «γεύση»  από το ιστορικό δράμα του Mega (Video)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 30.04.2024 22:30